خانه سینما و تلویزیون اخبار طرح ممنوعیت سفر به آمریکا برای ایرانیان | واکنش ترانه علیدوستی

طرح ممنوعیت سفر به آمریکا برای ایرانیان | واکنش ترانه علیدوستی

0
“دیگر از ورود به امریکا، حتی اگر موقتی باشد تبعیض آمیز است و غیرقابل پذیرش. نمیدانم این منع شامل وقایع فرهنگی هم خواهد شد یا نه، اما اگر یک درصد هم نشود، من برای شرکت در مراسم #اسکار به این کشور سفر نخواهم کرد.

Trump’s visa ban for Iranians and others is a racist move and unacceptable. Whether this will include a cultural event or not,I won’t attend the #AcademyAwards ۲۰۱۷ in protest”.



متن بالا واکنش ترانه علیدوستی بازیگر سرشناس کشورمان است که در خصوص فرمان اجرایی جدید رئیس جمهور آمریکا در توییتر و اینستاگرام خود منتشر کرده است
بر اساس این فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا، شهروندان کشورهای ایران، عراق، سودان، سومالی، لیبی ، سوریه و یمن اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.
براساس گزارش رسانه‌ها، قرار بود روز چهارشنبه به وقت محلی این فرمان امضا شود اما تاکنون خبری از امضای آن توسط ترامپ منتشر نشد.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در صورت امضای فرمان اجرایی جدید ترامپ، صدور ویزا موقتا برای شهروندان این کشورها در سفارتخانه‌های آمریکا ممنوع خواهد شد.
ترامپ پیش تر اعلام کرده بود که طی ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری خود، فرایند اخراج بیش از ۲ میلیون مهاجر غیرقانونی را که مرتکب خلاف شده اند،از خاک ایالات متحده آغاز خواهد کرد و خواستار حکم زندان حداقل ۲ ساله برای کسانی شد که اخراج شده اند اما برای ورود دوباره به آمریکا تلاش کرده اند.
اخراج مهاجران غیرقانونی و وضع ممنوعیت‌های شدید بر مهاجرت به آمریکا از جمله مهم ترین وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ از زمان شروع فعالیت‌های انتخاباتی او بوده است.
لغو مجوزهای سفر توریستی بدون ویزا میان آمریکا و کشورهایی که در بازگرداندن مهاجران غیرقانونی خود همکاری نکنند از دیگر برنامه‌های اعلام شده ترامپ بود.

دوفصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *