فاز سوم «دنیای سینمایی مارول» با Spider Man: Far From Home به پایان می‌رسد

«کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول به ندرت اطلاعاتی از برنامه‌های بعدی «دنیای سینمایی مارول» فاش می‌کند اما اخیراً در مصاحبه‌ای با «نیوزویک» در شانگهای هواداران را غافلگیر کرده و تأیید کرده است که «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) فاز سوم «دنیای سینمایی مارول» را به پایان نمی‌برد و در واقع این فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (Spider Man: Far From Home) است که پس از اکران در جولای آینده فاز سوم را به سرانجام می‌رساند. فاز سوم فیلم‌های مارول در سال ۲۰۱۶ با «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War) آغاز شده و با عناوینی چون «پلنگ سیاه» و «ثور: رگنوراک» ادامه یافته بود.

فایگی در مورد «دور از خانه» تنها به ذکر همین جمله بسنده می‌کند که «این فیلم پایان فاز سوم خواهد بود.» دوستداران فیلم‌های مارول مدت‌هاست پیرامون آینده‌ی دنیای سینمایی استودیو گمانه‌زنی می‌کردند و بسیاری معتقد بودند که «آخر بازی» پایان فاز سوم و در مجموع ۲۱ فیلم مارول از سال ۲۰۰۸ تاکنون خواهد بود. «دور از خانه» برخلاف انتظار فاز چهارم را کلید نمی‌زند، بنابراین هنوز هیچ یک از عناوین فاز چهارم به صورت رسمی معرفی و یا تاریخ اکران آن‌ها تعیین نشده است.

یکی از ابهاماتی که با این مصاحبه‌ی فایگی به وجود می‌آید در مورد شخصیت اصلی فیلم «دور از خانه» با بازی «تام هالند» است، چرا که او یکی از ابرقهرمانانی بود که در «جنگ بی‌نهایت» توسط تانوس از بین رفت. آیا گفته‌های مدیر استودیو به این معناست که داستان «دور از خانه» در گذشته اتفاق می‌افتد و یک پیش‌درآمد به شمار می‌آید؟ و آیا این مسئله نشان می‌دهد که «مرد عنکبوتی» هنوز زنده است؟ دیزنی قسمت جدید «مرد عنکبوتی» را در تاریخ ۲ جولای در سراسر آمریکا اکران می‌کند.پیش از این قرار بود این فیلم چند هفته دیرتر به نمایش درآید. «جیک جیلنهال» یکی از بازیگران جدید چندگانه و «دنیای سینمایی مارول» در نقش «میستریو» به ایفای نقش پرداخته است.

انتظار می‌رود فایگی پس از اکران «آخر بازی»، تولید قسمت‌های جدید چندگانه‌هایی از قبیل «دکتر استرنج»، «کاپیتان مارول» و «پلنگ سیاه» و چندگانه‌های جدیدی مانند «جاودانان» با بازی «انجلینا جولی» به کارگردانی «کلوئی ژائو» و «شانگ-چی» ساخته‌ی «دنیل دیستین کرتون» در مورد اولین ابرقهرمان آسیایی تبار را اعلام کند. علاوه بر این، برای شخصیت محبوب «بیوه‌ی سیاه» با بازی «اسکارلت جوهانسون» هم فیلمی جداگانه به تولید خواهد رسید. بسیاری از این پروژه‌ها در دست تولیدند اما فایگی و مارول هنوز به صورت رسمی اطلاعاتی از آن‌ها فاس نساخته‌اند. اولین فیلم فاز چهارم «دنیای سینمایی مارول» در تاریخ ۱ می سال ۲۰۲۰ روی پرده می‌رود.

فایگی ضمناً‌ تأیید کرده که سریال‌های اختصاصی «دیزنی+» از جمله «لوکی»، «سرباز زمستان»، و «وانداویژن» نقشی کلیدی در آینده‌ی «دنیای سینمایی مارول» ایفا خواهند کرد، اما از ارائه‌ی اطلاعات بیشتر خودداری می‌کند. این احتمال وجود دارد که برنامه‌های مارول در کامیک کان سن دیه‌گو رونمایی شود.

«انتقام‌جویان: آخر بازی» از جمعه ۲۶ آپریل در آمریکای شمالی به نمایش درخواهد آمد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *