با وجود فیلم‌های بسیار پرطرفداری که طی چند ماه اخیر در ایالات متحده آمریکا اکران شدند، فیلم جدید «دواین راک جانسون» (Dwayne “The Rock” Johnson) با نام «گارد ساحلی» (Baywatch) که در ژانر اکشن و کمدی است، فروشش از مرز 100 میلیون دلار در بازارهای بین المللی عبور کرد. فیلم Baywatch که بر مبنای سریالی تلویزیونی به همین نام ساخته شده در ماه می اکران شد و تاکنون دارای فراز و نشیب‌های بسیار بوده است.

در ابتدا داستان Baywatch تبدیل به یکی از پرمخاطب‌ترین داستان‌های جهان شده بود. هر چند که براساس کتاب رکوردهای جهانی گینس، مجموعه تلویزیونی Baywatch پربیننده‌ترین سریال تلویزیونی پخش شده در تاریخ سریال‌های تلویزیونی در سراسر جهان بوده است به طوری که بیش از ۱٫۱ میلیارد تماشاگر تلویزیونی در سرتاسر جهان مجموعه تلویزیونی Baywatch را تماشا می‌کردند، اما این سریال پس از پخش فصل اول کنسل شد. بعد از گذشت چند سال خبر بازسازی از این سریال با حضور یکی از موفق‌ترین و به‌عبارتی موفق‌ترین بازیگر هالیوود در سریال 2016 یعنی دواین جانسون منتشر شد و خیلی‌ها انتظار استقبال بی‌نظیر از این داستان را داشته‌اند.

اما یک چیز غیرقابل انتظار در طی اکران فیلم Baywatch که مصادف با روز یادبود (Memorial Day) در ایالات متحده بود اتفاق افتاد، علی‌ رغم اینکه در اولین روز اکران این فیلم با استقبال خوبی مواجه شده بود اما در روزهای بعد آن استقبالی را که انتظار می‌رفت از فیلم نشد و Baywatch در اولین هفته از اکرانش با 18.5 میلیون دلار فروش در رتبه دوم باکس‌آفیس قرار گرفته بود (رتبه اول متعلق به فیلم «دزدان دریائی کارائیب: مردان مرده قصه نمی‌گویند» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) بود که با 63 میلیون دلار فروش در این جایگاه قرار گرفت).

اکنون شش هفته از اکران گسترده فیلم Baywatch می‌گذرد و فروش داخل ایالات متحده این فیلم به 57.4 میلیون دلار رسیده است. این مبلغ چند میلیون دلار کمتر از بودجه ساخت فیلم بوده که مبلغ آن 65 میلیون دلار بوده است. هیچ شکی وجود ندارد که اکران فیلم Baywatch در ایالات متحده یک ناامیدی و شکست بزرگ محسوب می‌شود اما فروش و استقبال از این فیلم در بازارهای بین المللی باعث شد تا حداقل غریق نجاتان از شکست تجاری فرار کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری «ددلاین» (Deadline) فیلم Baywatch که کم کم در حال اتمام نمایش در سینماها است فروشش از مرز 100 میلیون دلار در بازارهای بین المللی عبور کرد و پیش‌بینی می‌شود که این مبلغ تا پایان اکران به 110 میلیون دلار برسد. با وجود اینکه این فیلم در مقایسه با دیگر فیلم‌هایی که در دو ماه اخیر اکران شدند فروش بین‌المللی کمتری داشت، مانند «مومیایی» (The Mummy) با 300 میلیون دلار فروش و «دزدان دریائی کارائیب: مردان مرده قصه نمی‌گویند» با 544 میلیون دلار فروش، اما ممکن است به دلیل اینکه بودجه ساخت این فیلم نسبت به فیلم‌های نام‌برده بسیار کمتر است شاید تهیه‌کنندگان برای ساخت ادامه و قسمت دومی برای آن اقدام کنند.

وب‌سایت ددلاین باور دارد که یکی از دلایل موفقیت این فیلم در بازارهای بین‌المللی نسبت به فروش آن در داخل ایالات متحده، طرفداران سریال اصلی هستند. همانطور که گفته شد سریال بی‌واچ بیش از 1.1 میلیارد نفر بیننده در 142 کشور داشته است و این باعث شد که استقبال فیلم در سراسر جهان خیلی بهتر از داخل ایالات متحده باشد.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *