با شروع موفقیت‌آمیز فیلم Annabelle: Creation حال میزان فروش مجموعه فیلم‌های The Conjuring از یک میلیارد دلار گذشت.

در سال 2013 فیلم «احضار» (The Conjuring) شروع مجموعه فیلم‌های The Conjuring بود که توسط «جیمز وان» (James Wan) کارگردانی شده بود. این فیلم درباره داستان واقعی دو محقق موضوعات فراطبیعی به نام‌های «اد وارن» (Ed Warren) و «لورین وارن» (Lorraine Warren) با بازی «پاتریک ویلسون» (Patrick Wilson) و «ورا فارمیگا» (Vera Farmiga) بود. بیشتر این فیلم در خانه‌ای جن‌زده در Rhode Island سپری می‌شد که خانواده وارن در حال تحقیق درباره آن بودند.

اما در ابتدای فیلم، آن‌ها با عروسک قدیمی جن‌زده‌ای به نام «آنابل» (Annabelle) روبه‌ رو شدند. شخصیت عجیب این عروسک جیمز وان و استودیو Warner Bros را به ساخت فیلمی درباره آن با نام خودش وا داشت که این فیلم، فیلم بعدی مجموعه فیلم‌های The Conjuring بود. موفقیت این دو فیلم در برابر بودجه به نسبت کم آن‌ها، باعث اعتماد Warner Bros به این مجموعه شد و آن‌ها نه تنها فیلم «احضار 2» (The Conjuring 2) بلکه فیلم بعدی آنابل با نام «آنابل: آفرینش» (Annabelle: Creation) را نیز ساختند. دومین فیلم احضار بسیار در فروش موفق بود و با توجه به شروع موفقی که فیلم جدید آنابل داشته، از آن هم می‌توان انتظار بالایی داشت.

مجموعه فیلم‌های The Conjuring

طبق گفته وبسایت The Wrap، فیلم «آنابل: آفرینش» از 11 آگوست (20 مرداد) که به پرده سینماها رفت تا کنون بیش از 110 میلیون دلار فروش داشته است. همراه با فروش فیلم احضار (318 میلیون)، فیلم احضار 2 (320.2 میلیون)، فیلم آنابل (256.8 میلیون)، حال مجموعه فیلم‌های احضار 1.005 میلیارد دلار فروش داشته‌اند که فیلم آنابل: آفرینش بدون شک میلیون‌ها دلار به این عدد اضافه می‌کنند. خانم «سو کرول» (Sue Kroll) رئیس بخش بازاریابی و توزیع Warner Bros از رسیدن به یک میلیارد فروش ابراز خوش‌حالی کرد و گفت:

ما از موفقیت فیلم آنابل: آفرینش بسیار هیجان‌زده‌ایم و بسیار مفتخریم که مجموعه فیلم‌های محبوب احضار را به سینماهای سرارسر دنیا می‌آوریم. تبریک می‌گوییم به همکاران‌مان در New Line Cinema، تیم هوشیار بازاریابی و توزیع‌مان و تمام کسانی که در گفتن این داستان‌های ترسناک به طرفداران فیلم و سینمای سراسر دنیا دست‌به‌دست هم دادند.

دلیلی که موفقیت مجموعه فیلم‌های The Conjuring را خاص می‌کند این است که آن‌ها با بودجه ساخت نسبتاً کمی ساخته شده‌اند و فروش فوق العاده‌ای داشتند. فیلم آنابل با بودجه بسیار کم 6.5 میلیون و فیلم آنابل: آفرینش با بودجه 15 میلیون دلار ساخته شدند. فیلم احضار بودجه‌ای 20 میلیونی و فیلم احضار 2 بودجه‌ای 40 میلیونی داشتند. درست است که این اعداد خرج بازاریابی و توزیع را شامل نمی‌شوند، اما آن‌ها نسبت به بیشتر حریفان خود در فروش سود بسیار بیشتری داشتند.

اما چیزی که استودیو Warner Bros را خوش‌حال می‌کند این است که این مجموعه فیلم تازه شروع شده است. هم‌اکنون دو اسپین‌آف از شخصیت‌های The Nun و The Crooked Man که در فیلم احضار 2 معرفی شدند در حال ساخته شدن هستند و فیلم احضار 3 جزو برنامه‌های آینده این مجموعه است. باید به این نیز توجه کرد که در فیلم‌های بعدی این مجموعه شخصیت‌های جدیدی نیز معرفی می‌شوند که ممکن است به‌قدری ترسناک باشند که برای آن‌ها نیز اسپین‌آف‌هایی ساخته شود و این چیزی که است که مجموعه فیلم‌های The Conjuring را عملاً پایان‌ ناپذیر می‌کند.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *