مدیر عامل دیزنی ملاقاتی با «مارتین اسکورسیزی» ترتیب می‌دهد

درست وقتی که به نظر می‌رسید بحث مارول علیه «مارتین اسکورسیزی» پس از چند ماه سرانجام خاتمه پیدا کرده، «باب ایگر» مدیر عامل دیزنی که اخیراً از طرف مجله‌ی «تایم» به عنوان تاجر سال انتخاب شده، می‌گوید همکارانش با اسکورسیزی و نزدیکان او دیدار خواهند کرد تا در مورد مسائلی که فیلمساز اخیراً مطرح کرده گفتگو کنند.

جدال اسکورسیزی و مارول در ابتدای ماه اکتبر آغاز شد، وقتی که کارگردان «ایرلندی» (The Irishman) در مصاحبه با مجله‌ی «امپایر» ادعا کرد که فیلم‌های مارول سینما نیست و به شهر بازی شبیه است. او گفت: «این سینمایی انسانی نیست که سعی داشته باشد تجارب عاطفی و روانی انسانی را به انسانی دیگر منتقل کند.»

اسکورسیزی یک ماه بعد با انتشار مقاله‌ای در نیویورک تایمز از گفته‌های خود دفاع کرد و توضیح داد که مشکل او با فیلم‌های اقتباس شده از کتاب‌های کامیک این است که آن‌ها مجالی برای اکران فیلم‌هایی که از نظر او ارزش سینمایی دارند باقی نمی‌گذارد. اسکورسیزی گفت چندگانه‌های سینمایی اقتباس شده از کتاب‌های مصور فضایی در هالیوود ایجاد می‌کنند که «ظالمانه و نامهربانانه» با هنر برخورد شود.

ایگر در مصاحبه با «تایم» اظهارات اسکورسیزی را «زننده» و «برای افرادی که به فیلمسازی مشغول‌اند غیرمنصفانه» توصیف می‌کند. «تایم» می‌نویسد ایگر اغلب سعی می‌کرده است واکنشی نسبت به مصاحبه‌ی اسکورسیزی نشان ندهد. یکی از فیلم‌های مارول که برای رد نظرات اسکورسیزی علم می‌شود «پلنگ سیاه» به کارگردانی «رایان کوگلر» است که اولین فیلم ابرقهرمانی نامزد اسکار بود. «تایم» می‌نویسد: ««باب ایگر» هرگاه به عدم ریسک متهم می‌شد از «پلنگ سیاه» نام می‌برد، فیلمی که یکی از پنج دستاور مهم دوران حرفه‌ای اوست.»

اسکورسیزی در حال حاضر با «ایرلندی» بر فصل اهدای جوایز حکمرانی می‌کند و تاکنون برنده‌ی جوایزی از «هیأت ملی نقد» و «حلقه‌ی منتقدین نیویورک» شده است. او هفته‌ی گذشته با این فیلم نامزدی گلدن گلوب بهترین کارگردانی را هم کسب کرد. «انتقام‌جویان: آخر بازی» یکی از فیلم‌های مدعی اسکار مارول در سال آینده است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *