تعداد زیادی نرم افزار رایگان و غیر رایگان وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها تغییرات کوچک و بزرگی در عکس ها به وجود بیاورید و آن ها را زیباتر کنید. اما تنها تعداد کمی نرم افزار رایگان وجود دارد که می توانیم آن ها را جایگزین فتوشاپ بنامیم!

برای اینکه بتوانیم یک نرم افزار را جایگزین فتوشاپ بنامیم به ویژگی هایی بیشتر از تعداد محدودی فیلتر عکس و یا درست کردن اتوماتیک رنگ چشم نیاز داریم. نرم افزار جایگزین فتوشاپ باید بتواند ویژگی هایی همچون پشتیبانی از لایه ها و ماسک کردن را دارا باشد و تعداد زیادی ابزار ویرایش به صورت اتوماتیک و یا دستی در اختیار ما بگذارد.

قابلیت های بیشمار فتوشاپ باعث شده اند که این نرم افزار به اولین انتخاب برای حرفه ای ها تبدیل شود اما نرم افزارهای رایگانی هم هستند که تمام نیازهای یک حرفه ای را برطرف می کنند! در اینجا ما سه مورد از این نرم افزارها را معرفی میکنیم:

GIMP

1- GIMP

می توان گفت GIMP بهترین جایگزین برای فتوشاپ است! پشتیبانی از لایه ها, ماسک و قابلیت تنظیمات خودکار و دستی تصاویر GIMP را تبدیل به یک رقیب قدرتمند برای فتوشاپ کرده است. اما در این میان بزرگترین ویژگی GIMP, کاربران آن هستند! تعداد زیادی پلاگین برای این نرم افزار وجود دارند که بسیاری از آن ها توسط کاربران توسعه داده شده و به مرور زمان به جزئی ثابت از این نرم افزار تبدیل شده اند. تعداد زیاد و تنوع در پلاگین ها باعث شده اند که در جستجو برای پیدا کردن پلاگین مناسب به پلاگین های مربوط به انیمیشن مانند Animate بر بخورید که در بین ویرایشگرهای عکس بسیار نادر است!
ویژگی ها و پلاگین های زیادی وجود دارند اما چگونه با این حجم از ویژگی ها کنار خواهید آمد و کار با آن ها را یاد خواهید گرفت؟ جواب ساده است. GIMP یک راهنمای آموزشی کامل برای این نرم افزار درنظر گرفته است که باعث می شود در کمترین زمان ممکن به یکی از حرفه ای های این نرم افزار تبدیل شوید. GIMP را میتوانید از اینجا دانلود کنید.

2- Photo Pos Pro


Photo Pos Proاین نرم افزار برای دو دسته متفاوت از کاربران طراحی شده است. کاربران مبتدی و کاربران حرفه ای! فیلتر عکس با یک کلیک و تنظیمات خودکار عکس از جمله امکاناتی است که در اختیار کاربران مبتدی قرار گرفته است تا ویرایش عکس ها برای این دسته از کاربران ساده تر شود. برای کاربران حرفه ای, Photo Pos Pro چیزی از فتوشاپ کم ندارد و یک نرم افزار ویرایش عکس حرفه ای به حساب می آید. اکثر ویژگی های فتوشاپ را میتوانید در این نرم افزار بیاید. Photo Pos Pro را میتوانید از اینجا دانلود کنید.

3- Paint .NET
Paint .NET

این نرم افزار بیشتر برای کاربرانی کاربرد دارد که مبتدی هستند و می خواهند حرفه ای شوند. Paint .NET در ابتدا به عنوان جایگزین برایMicrosoft Paint ساخته شد اما با گذشت زمان توسعه یافت و حال تبدیل به یک ویرایشگر حرفه ای شده است. این نرم افزار امکانات زیادی از جمله پشتیبانی از لایه ها و ماسک را در اختیار شما میگذارد اما برای بعضی از کارهای پیچیده تر نیاز به نصب پلاگین ها دارید. Paint .NET همانندGIMP پر از امکانات گوناگون و پیشرفته نیست اما طراحی ساده ی آن باعث شده است که به راحتی از تمامی ویژگی های آن استفاده کنید و نیازی به استفاده از مقالات آموزشی نداشته باشید.
یکی از مهم ترین ویژگی های Paint .NET سرعت بالای آن است. سرعت بالا و حجم کم این نرم افزار را به یک انتخاب مناسب برای کامپیوترهایی تبدیل می کند که از ویژگی های سخت افزاری خوبی برخوردار نیستند. Paint .NET را می توانید از اینجا دانلود کنید.

همچنین نرم افزارهایی وجود دارند که اگرچه نمی توان آن ها را جایگزین فتوشاپ نامید اما به احتمال زیاد نیازهای شما برای ویرایش یک عکس را برطرف خواهند کرد. برای مثال می توان به Adobe Photoshop Express و Pixlr Editor اشاره کرد که در نسخه های موبایل و تبلت و همچنین نسخه مرورگر موجود هستند و می توانید با استفاده از این نرم افزارها با استفاده از موبایل و تبلت خود به ویرایش عکس بپردازید.

Digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *