علاقه “هیدئو کوجیما” (Hideo Kojima) به فیلم‌ها دیگر برهیچ کسی پوشیده نیست و مانند بسیاری از ما به نظر می‌رسد او هم طرفدار فیلم Logan باشد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از سایت Gamespot اخیرا کارگردان و خالق سری بازی Metal Gear نظر خود را در مطلبی در مورد این فیلم بیان داشته‌اند. ایشان نوشته‌اند:” آنچه که در مورد لوگان بی نظیر است، این است که این فیلم درحالیکه خود بخشی از یک دنیای پر از معنی و مفهوم است، موفق شده است که در این دنیا داستان منحصر به فرد خود را بازگو کند و داستانی را به پایان برساند که پایان ناپذیر به نظر می‌رسد. اگر این فیلم خاص نیست، دیگر نمی‌دانم چه بگویم. این فیلم ارزشمند است زیرا لوگان فیلمی است که در یاد می‌ماند.”

کوجیما در ادامه این فیلم را با بازی خود مقایسه کرد که لوگان شخصیت ولورین را در موقعیتی قرار می‌دهد که شخصیت Snake در بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots که از نظر داستانی اخرین بازی در این سری است، قرار داشت.

او نوشت:” Snake و لوگان هردو در دنیایی قرار دارند که از آن‌ها دریغ شده است. تمام چیزی که برای آن‌ها باقی مانده است پایان داستانشان است… داستان خروج یا مردنشان. من سعی کردم همان حیله‌ای که در لوگان شاهدش هستیم، برای پایان MGS4 پیاده کنم، درحالیکه در واقع نمی‌خواستم پایانی بر کل حماسه باشد.”

کوجیما همچنین نظرات خودش را در مورد چگونگی مقایسه بازی و فیلم بیان کرد. او اعلام کرد:” مبحث سرگرمی بازی‌های ویدئویی تقریبا قابلیت‌های داستان سرایی فیلم ها را مورد تجاوز قرار داده است. بازی‌ها می‌توانند به تعداد بازیباز‌ها مولد داستان‌ها باشند. بازی‌ها به دنبال خلق داستان‌های بی انتها نیستند… آن‌ها می‌توانند داستان‌هایی را ایجاد کنند که نیازی به پایان ندارند. همچنین بازی‌ها بیشتر از فیلم‌ها اعتیادآور باشند.”

بازی بعدی کوجیما با نام Death Stranding قرار است در بین سال‌های 2018 و 2019 برای PS4 منتشر گردد.

پردیس گیم

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *