رسانه‌های خارجی نوشتند: واکنش ترانه علیدوستی مانند مریل استریپ است. تحریم سفر به آمریکا برای شرکت در مراسم اسکار توسط ترانه علیدوستی بازیگر اصلی زن فیلم «فروشنده»، در مطبوعات آمریکا و جهان بازتاب وسیعی یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که دو روز از اعلام نامزدی فیلم «فروشنده» در فهرست نهایی اسکار می‌گذشت، خبر تحریم سفر به آمریکا برای شرکت در این مراسم توسط ترانه علیدوستی به تیتر مهم سایت‌های سینمایی آمریکا و جهان بدل شده است.

در حالی که دونالد ترامپ فرمانی را امضا کرد که صدور ویزای آمریکا برای شهروندان هفت کشور از جمله ایران به مدت ۳۰ روز را ممنوع می‌کند، ترانه علیدوستی در توییتری به زبان انگلیسی با نژادپرستانه خواندن این اقدام اعلام کرد در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند.

به دنبال این اعلام وی در گفتگویی با نیویورک تایمز شرکت کرد. در خبر این گفتگو که با تیتر «ستاره ایرانی فیلم «فروشنده» اسکار را به دنبال ممنوعیت ویزای ترامپ بایکوت کرد» منتشر شد، آمده است ستاره فیلم «فروشنده» که در میان نامزدهای نهایی اسکار جای گرفته پنجشنبه اعلام کرد مراسم اسکار را به دنبال اعلام پرزیدنت ترامپ برای ممنوعیت صدور ویزا به هفت کشور مسلمان، تحریم می‌کند.

خانم علیدوستی نظر خود را با توییتری چنین اعلام کرد:

قانون منع ایرانیان و شش کشور دیگر از ورود به آمریکا، حتی اگر موقتی باشد تبعیض‌آمیز است و غیرقابل پذیرش. نمی دانم این منع شامل وقایع فرهنگی هم خواهد شد یا نه، اما اگر یک درصد هم نشود، من برای شرکت در مراسم اسکار به این کشور سفر نخواهم کرد.

توسط امیر حاجی‌زاده

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *