آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا هنوز برخی کمپانی ها به جای حمل و نقل بارهای خود از طریق هواپیما، از کشتی استفاده می کنند؟ دلیل آن پرهزینه و گران بودن حمل و نقل بار یا باربری هوایی است؛ هزینه های خدمه و سوخت مورد نیاز هواپیما در چنین شرایطی به شدت افزایش می یابد. در این میان استارتاپ Natilus ایده استفاده از پهپادها را برای حمل بار پیشنهاد داده است. Natilus در حال آماده سازی پهپاد عظیمی به طول ۶۱۱ متر یا ۲۰۰ فوت (تقریبا در سایز یک بوئینگ ۷۷۷) است که قادر به حمل ۹۱ تن بار و محموله بر فراز اقیانوس است. در حالت تئوری، این پهپاد به واسطه حذف هزینه خدمه و بهینه سازی مصرف سوخت، موفق به کاهش هزینه باربری هوایی تا ۵۰ درصد شده است. پهپاد مذکور به گونه ای طراحی شده که می تواند بر روی سطح آب لندینگ انجام داده و محموله های خود را در یک بندر تخلیه کند، بنابراین لازم نیست که بر فراز مناطق مسکونی و پرجمعیت به پرواز در آید.

استارتاپ Natilus مدعی کاهش هزینه های باربری هوایی تا ۵۰ درصد است

ایده چنین پهپاد باربری، حداقل در نگاه اول بسیار جاه طلبانه به نظر می رسد، اما تیم تحقیقاتی Natilus، نقشه راه و طرح کاملا عملی و کاربردی ای را برای ساخت آن در دنیای واقعی ترتیب داده اند. یک پروتوتایپ (نمونه اولیه) ۳۰ فوتی از این پهپاد برای به پرواز در آمدن در اطراف سانفرانسیسکو و در تابستان امسال آماده شده است. اگر همه چیز در مورد این پروتوتایپ خوب پیش برود، در مراحل بعدی نمونه اولیه این پهپاد در سایز واقعی ساخته خواهد شد که طبق برنامه ریزی ها تا سال ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید و پس از آن می توان برای حمل بار مشتریان از آن استفاده کرد.

پهپاد های غول پیکر؛ راه حلی برای کاهش 50 درصدی باربری هوایی

پهپاد های غول پیکر؛ راه حلی برای کاهش ۵۰ درصدی باربری هوایی

اما مسئله و مانع اصلی در رابطه با این پروژه چیست؟ مسلما منابع مالی. طبق گزارش Fast Company، استارتاپ Natilus در حال حاضر یک شرکت کوچک با تنها ۳ کارمند ثابت و سرمایه ای زیر ۱ میلیون دلار است و بنابراین برای به واقعیت تبدیل کردن چنین ایده ای، نیاز شدید به حمایت سرمایه گذاران دارد. خوشبختانه با توجه به طرح توجیهی عالی ای که توسط تیم Natilus ارائه شده، پیدا کرده سرمایه گذارانی برای عملی ساختن پروژه کار سختی نخواهد بود و قطعا کاهش زمان ارسال کالا به صورت هوایی و همچنین نصف شدن هزینه های این نوع باربری، مشوق بسیار قوی و خوبی برای سرمایه گذاران مختلف خواهد بود.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *