پوستری جدید از فیلم Dunkirk اثر جدید کریستوفر نولان – کارگردان ستایش شده سینما – منتشر شده است که عرضه آیمکس فیلم را تبلیغ می‌کند. همچنین در اخبار دیگر کنت برانا (Kenneth Branagh) که از بازیگران این فیلم است در مورد کار حساس و دشوار فیلم‌برداری آن گفت.

کریستوفر نولان تاکنون فیلم‌های زیادی ساخته است (که هرکدام در نوع خود به محبوبیت زیادی دست یافته‌اند) اما این کارگردان هیچ‌وقت تاکنون به سراغ ژانر جنگ جهانی و یک داستان جنگی نرفته بود. البته خود نولان اعتقاد دارد که Dunkirk یک فیلم جنگی نیست و بیشتر فیلمی در به تصویر کشیدن بقای ۴۰۰ هزار سرباز اسیر شده در سواحل دانکرک است. به علاوه این اولین باریست که او فیلمی می‌سازد که براساس اتفاقات واقعیست.

برای آن‌هایی که نمی‌دانند، نبرد دانکرک تخلیه ۴۰۰ هزار سرباز بریتانیایی و دیگر نیروهای متحد بود که توسط صدها هزار نازی در سواحل دانکرک محاصره شده بودند. در فیلم نولان که این واقعه را به تصویر می‌کشد، بازیگران و ستارگان شناخته شده‌ای چون کیلیان مورفی (Cillian Murphy)، کنت برانا (Kenneth Branagh)، تام هاردی (Tom Hardy)، مارک رایلنس (Mark Rylance) و هری استایلز (Harry Styles) نقش‌آفرینی می‌کنند.

برای اینکه تجربه بینندگان و مخاطبان تا حد ممکن واقعی باشد، کریستوفر نولان باری دیگر از دوربین‌های آیمکس برای فیلم‌برداری این اثر استفاده کرده است. نولان از سال ۲۰۰۸ در تمامی فیلم‌هایش از این دوربین‌ها بهره برده است. حال پوستری جدید برای تبلیغ عرضه فیلم در سینماهای آیمکس منتشر شده است که آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

فیلم Dunkirk

نولان تاکنون نیز به عنوان یکی از پیشگامان استفاده از دوربین‌های آیمکس شناخته شده است. فیلم The Dark Knight اولین فیلم سینمایی بود که در فیلم‌برداری صحنه‌هایش از این دوربین‌ها استفاده شد. (البته شایان ذکر است که فیلم‌هایی چون The Lord of the Rings و The Matrix قبلا عرضه در سینماهای آیمکس را تجربه کرده‌اند.)

در کنار آن، این کارگردان بخش اعظمی از فیلم را با دوربین‌های ۶۵میلیمتری شرکت آیمکس فیلم‌برداری کرده است که هم‌اکنون به عنوان دوربین‌هایی با بالاترین رزولوشن در جهان شناخته می‌شوند. مخاطبانی که در سینماهای آیمکس این فیلم را تماشا می‌کنند، در بعضی صحنه‌ها ۴۰ درصد بیشتر تصویر را مشاهده خواهند کرد.

فیلم Dunkirk

کنت برانا (Kenneth Branagh) در نقش فرمانده بولتون در فیلم دانکرک

کنت برانا، از بازیگران فیلم، در مصاحبه جدید خود گفت که فضای فیلم‌برداری و تهیه دانکرک بسیار پرتنش بوده است؛ به‌گونه‌ای که هیچ‌کس نمی‌توانست در آن بیکار بنشیند و حتی لحظه‌ای استراحت کند. او در این فیلم نقش فرمانده بولتون را خواهد داشت که در تخلیه سربازان سواحل دانکرک کمک شایانی کرده است. فرمانده بولتون در نبرد دانکرک نقش مدیریت تخلیه سربازان را از طریق دریا بر عهده داشت.

او در مصاحبه جدیدش با مجله امپایر گفت که فیلم‌برداری دانکرک بسیار پرتنش و دشوار بوده است:

اگر بخواهیم از راحتی صحبت کنیم، باید گفت در تهیه این فیلم چنین چیزی وجود نداشت. وقتی که لباس را می‌پوشیدی و سر صحنه حاضر می‌شدی دیگر راه بازگشتی نبود. دیگر نشستن و استراحتی در کار نبود. باید بدانید که کریستوفر اصلا نمی‌نشیند. هیچکس دیگر هم اینکار را نمی‌کند. کسی فرصت برای نوشیدن یک لیوان چای ندارد. او عادت دارد و مقید است که با هرچیزی که حتی ذره‌ای تجربه ساخت فیلم را نرم و آسان می‌کند بجنگد.

صحبت‌های برانا شایعات و گزارش‌های دیگر را تایید می‌کند که کریستوفر نولان در ساخت فیلم بسیار متعهد و متمرکز است. او در عین حال هرگز صدایش را بلند نمی‌کند و بسیار باآرامش با دیگر عوامل برخورد می‌کند. شاید همین‌ها به همراه بینش ناب او را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین کارگردان‌های دهه اخیر سینما کرده است.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *