چرا «کوین هارت» از اجرای مراسم اسکار 2019 کناره‌گیری کرد؟

«کوین هارت» از اجرای مراسم اسکار ۲۰۱۹ کناره‌گیری کرد. هارت پس از آنکه مدعی شد از طرف «آکادمی علوم و فنون تصاویر متحرک» تحت فشار قرار گرفته تا به خاطر انجام صحبت‌های ضد هم‌جنسگرایی عذرخواهی کند، پنجشنبه شد اعلام کرد که از اجرای مراسم امسال اسکار کناره‌گیری می‌کند.

هارت در حساب توئیتر خود نوشت: «تصمیم گرفتم از اجرای مراسم اسکار امسال انصراف دهم. به این دلیل که نمی‌خواستم در شبی که باید از هنرمندان بااستعداد تجلیل شود، در کانون توجه باشم. به خاطر صحبت‌هایی که در گذشته از روی بی‌ملاحظگی انجام دادم صمیمانه از جامعه‌ی دگرباشان (LGBTQ) عذرخواهی می‌کنم. متأسفم که احساسات برخی را جریحه‌دار کردم… هدف من این است که مردم را متحد کنم نه اینکه میانشان جدایی اندازم. از آکادمی کمال تشکر را دارم. امیدوارم دوباره بتوانیم با یکدیگر همکاری کنیم.»

هارت پیش از این با انتشار ویدیویی در اینستاگرام گفته بود: «آکادمی با من تماس گرفته و می‌گوید: به خاطر توئیت‌های قدیمی‌ات عذرخواهی کن وگرنه مجبوریم به سراغ مجری دیگری برویم. تصمیم گرفتم که قبول نکنم. عذرخواهی نمی‌کنم.»

در این ویدیو هارت تأکید کرد که قبلاً چندین بار در این خصوص توضیح داده و این مسئله را فراموش کرده است. او اضافه کرد که حاضر نیست در مقابل ترول‌های اینترنتی زانو بزند. وی پیش از انتشار این ویدیو نیز به مردم توصیه کرده بود «این‌قدر به دنبال دلیلی برای خشمگین شدن نگردید.»

هارت در ویدیوی اینستاگرام دیگری گفته بود: «دنیای ما مرزهای جنون را درنوردیده. من اجازه نخواهم داد این جنون مرا آشفته یا خشمگین کند به ویژه وقتی که برای جایگاه فعلی‌ام سخت تلاش کرده باشم. تقریباً ۴۰ ساله‌ام. اگر معتقد نیستید که انسان تغییر می‌کند، رشد می‌کند و تکامل می‌یابد، حرفی برای گفتن به شما ندارم.»

از «کوین هارت» علاوه بر توئیت‌ها به خاطر یکی از شوخی‌هایش در استند-آپی در سال ۲۰۱۰ نیز انتقاد شده بود. هارد در این اجرای استند-آپ گفته بود: «یکی از بزرگترین ترس‌های زندگی‌ام این است که پسرم بزرگ شود و بگوید هم‌جنس‌گرا هستم. مخالف هم‌جنس‌گرایی نیستم، هیچ اعتراضی نسبت به این افراد ندارم… اما من به عنوان یک مرد دگرجنس‌گرا، اگر بتوانم مانع از هم‌جنس‌گرا شدم فرزندم می‌شوم.»

هارت در مصاحبه با مجله‌ی «رولینگ استون» در مورد این صحبت‌ها توضیح داد که این شوخی قرار بوده در مورد نگرانی‌هایش پدرانه‌اش باشد و رضایت داد که دیگر از این شوخی‌ها نکند، اما لزوماً نه به این دلیل که شوخی‌ یا رفتارش دردسرساز است. هارت گفت: «امروز دیگر حاضر نیستم چنین شوخی‌ای بکنم، چرا که در آن زمان روی این مسئله تا این حد حساسیت وجود نداشت.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *