چند روش موثر برای ثروتمند شدن

پول تنها واژه ای است که بیشترین کاربرد را در زندگی روزانه ما دارد و می تواند تمام جنبه های زندگی را تحت الشعاع خود قرار دهد. بسیاری از افراد همیشه در پی آن هستند که به درآمد میلیونی برسند تا بتوانند زندگی بهتری برای خود بسازند. بتوانند همه آن چیزهایی که دوست دارند را به راحتی تهیه کنند، به راحتی به سفر های گوناگون رفته و به تفریحات دلخواهشان بپردازند.

اما باید بدانیم که ثروتمند شدن اتفاقی نیست که به سرعت ایجاد شود و افرادی که به دنبال ثروت‌های بادآورده و راه‌های سریع کسب ثروت هستند، هیچ‌گاه موفق نمی‌شوند. اکثر افرادی که به ثروت های میلیاردی رسیده اند، با تلاش بسیار و در مدت زمان طولانی به این موفقیت دست یافته اند. شاید بتوان گفت هیچ‌یک از آنان مسیرهای سریع و غیر مطمئن برای کسب ثروت را پیشنهاد نمی‌کنند.

آیا راهکارهای منطقی برای ثروتمند شدن وجود دارد؟! بله، اگرچه رسیدن به ثروت قابل توجه، کار بسیار آسانی نخواهد بود اما رفتارها و عادت‌هایی هستند که می‌توانند به افراد در مسیر موفقیت مالی و پولدار شدن کمک کنند.

۸ عامل موثر برای رسیدن به ثروت وجود دارد:

۱- صرفه جویی کنید و زیر سقف آرزوهایتان خرید کنید: بسیاری از افراد هستند که در آرزوی خرید ماشین های گران قیمت و یا وسایلی که با آخرین تکنولوژی روز به بازار آمده، هستند اما خوب است بدانید که درصد بیشتری از افراد ثروتمند حتی وقتی توانایی مالی چنین خریدهایی را نیز دارند، این کار را انجام نمی دهند و چیزهایی کمی ارزان‌تر (مثلا خودروی مدل سال قبل) را خریداری می‌کنند تا در خرید خود صرفه‌جویی کرده باشند.

۲- سعی کنید همیشه با تخفیف خرید کنید: آیا می دانستید افرادی که دارای درآمدهای بسیار بالایی هستند، سعی می کنند از بن‌های تخفیف استفاده کرده و فروشگاه های مناسبتری را برای خرید انتخاب کنند؟ اکثر این افراد در بسیاری از مواقع قیمت واقعی محصول یا خدمت را پرداخت نمی‌کنند. آنها به جای رفتن به فروشگاه های لوکس به مراکز خرید معمولی تری رفته و بیشتر خرید هایشان را اینگونه انجام می دهند. شاید فکر کنید که این رفتار نوعی خساست به شمار آید اما می تواند در رسیدن به هدفتان بسیار موثر باشد.

۳- هزینه های غیر ضروری و اضافی را حذف کنید: باید برای درآمد حاصله ی خود برنامه ریزی کنید. یک لیست کلی از تمام مخارج روزانه و ماهانه‌ی خود تهیه کنید و پس از اتمام آن، مواردی که به نظرتان غیر ضروری هستند را حذف کنید. به طور مثال خریدها، کرایه‌های رفت و آمد، خرید و اجاره‌ی سرویس‌های اینترنتی و غیره را بررسی کنید و تنها مواردی که حتما به آنها نیاز دارید را حفظ کنید.

۴- تمام اموال و وسایلی که از آن استفاده ای نمی کنید را بفروشید و یا اجاره دهید: اگر صندوقی دارید که دارای وسایل گرانبها اما بی استفاده است و یا بین وسایل خود لوازمی دارید که نیازی به آنها ندارید و مدت زیادی است که در گوشه‌ی کمد خاک می‌خورند، می‌توانید با فروش این لوازم از پول آنها استفاده‌ی مفید داشته باشید. حتی با لباس‌های قدیمی نیز می توانید این کار را انجام دهید. شما می توانید قسمتی از دفتر اداری، پارکینگ و یا مکان های بلا استفاده را نیز اجاره دهید. به وسایل خود به چشم سرمایه نگاه کنید و در حفظ آنها نیز دقت کنید تا در مواقع لازم بتوانید آنها را با قیمت مناسب بفروشید.

۵- بیشتر از حد نیاز، پول همراه خود حمل نکنید: وقتی بیش از نیاز ضروری پول همراه داشته باشیددر بسیاری مواقع ممکن است چیزهایی خریداری کنید که اصلا در برنامه خریدتان نبوده و فقط پولتان را هدر داده اید. لیستی از موارد ضروری خرید را یادداشت کنید و تنها به مقدار نیاز برای خرید آنها، پول همراه خود داشته باشید.

۶. به دنبال راه‌های سریع رسیدن به ثروت نباشید: به جای آن که به فکر شرکت در کارهای کاذب باشید، منطقی فکر کنید. افرادی هستند که با شرکت در بخت‌آزمایی‌ها و مسابقات قمار، تلاش زیادی برای سریع پولدار شدن می‌کنند. اکثر افرادی که در قمارها و مسابقات بخت‌آزمایی شرکت می‌کنند، افراد متوسط و فقیر جامعه هستند و در این راه ممکن است همان سرمایه اولیه خود را نیز نابود کنند. به جای تلاش برای سریع پولدار شدن، در چندین فرصت مختلف سرمایه‌گذاری کنید و برای افزایش سود و درآمد تلاش کنید.

۷. در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید: این کار به جز فوایدی که برای محیط زیست خواهد داشت، برای مخارج شما نیز مفید است. با کم کردن دمای هوای اتاق تا ۲ درجه در زمستان، تغییر زیادی در هوای اتاق احساس نمی‌شود اما همین ۲ درجه می‌تواند در مخارج قبض‌های خدماتی شما بسیار تاثیرگذار باشد. قوطی ها، کاغذ پاره ها و هر آنچه که در منزلتان قابل بازیافت است را جمع آوری کنید و آنها را بفروشید. شاید پول اندکی به نظر برسد اما می تواند موثر باشد.

۸. به فکر منبع درآمد جانبی باشید: می‌توانید در اوقات فراغت و یا حتی در تعطیلات آخر هفته خود، زمانی را برای انجام کارهای پاره‌وقت که به آنها علاقه دارید اختصاص دهید. پرداخت دستمزد در اکثر مشاغل پاره وقت، به موقع و مناسب است. می‌توانید با این روش یک درآمد مناسب ثابت برای خود داشته باشید تا برای مخارج جزئی یا تفریح روی آن حساب کنید.

تانی کال

vitrino

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *