فراموش نکنید ، مسافرت 1000 کیلومتری هم با قدم اول آغاز می شود

اولین جمله ای که در اولین کتابم نوشتم را کاملا به یاد دارم ! به نظر میرسد زمان زیادی از آن میگذرد ، با اینحال اگر آن اولین جمله را نمی نوشتم ، کتاب اول ، دوم و کتاب های بعدی را به پایان نمی رساندم. هر سفری هرچقدر که طولانی باشد ، با یک قدم شروع می شود ، باید اولین قدم را بردارید ، وقتی آغاز کردید هر قدم شما را به هدفتان نزدیک تر و نزدیک تر می کند.

وقتی میخواهید کار جدیدی انجام دهید ، حال هر کاری ، نوشتن کتاب – آغاز کسب و کار – شروع پس انداز یا هر چیزی ، انجام آن سخت و طاقت فرسا به نظر می آید. گویا هرگز نمیتونید به هدفتون برسید ، و اولین قدم کمکی نخواهد کرد. وقتی شما به افق دور دست نگاه می کنید ، ممکن است خیلی مشکل به نظر بیاید . شاید گیج شوید که از کجا شروع کنید.

اما رسیدن به موفقیت خیلی ساده است . فقط شروع کنید ، یک قدم برارید ، به دنبال آن قدم بعدی و پس از آن قدم های بعدی . به آینده ی خیلی دور نگاه نکنید ، گذشته خیلی دور را هم مرور نکنید ، تا می توانید در زمان حال زندگی کنید . اگر این برنامه ساده را دنبال کنید به مرور زمان از کار هایی که میکنید تعجب خواهید کرد.

زمانی که دکترای خود را گرفتم ، دوست عزیزم یک سری از کتاب های کارل یونگ (Carl Jung) را به من هدیه داد. در جلد اول یادداشتی از ماروین (Marvin) بود که نوشته بود : ” یک شبه نمی تواند تحصیل کرده شد. تحصیل کردن روندی مادام العمر است که در فاصله های رمانی مشخص صورت می گیرد. اگر قرار باشد روزی فقط 8 صفحه بخوانید . هفت سال بعد ، همه صفحات را خوانده اید و یکی از داناترین متخصصین کارل یونگ خواهید بود ” .

همین امردر تمام موارد صادق است . مثلا یکی از دوستان ثروتمندم که ثروتش ، میلیونها دلار است اولین حساب مشترک خود و همسرش را که 40 سال پیش با 10 دلار افتتاح کرده بود را بخاطر داشت . می گفتند : ” تعجب آور است که مبالغ ناچیز چه نتایجی را ببار می آورند ” . اگر تصمیم نمی گرفتند که از جایی آغاز کنند ، هرگز به این موفقیت باور نکردنی نمی رسیدند.

بارها و بارها کسانی به من راجع به آن چیزی که قرار است بنویسند ، یا حساب پس اندازی که قرار است افتتاح کنند یا کاری که قرار است شروع کنند صحبت کرده اند ولی متاسفانه در بسیاری از موارد این رویا ها کنار گذاشته می شوند تا زمانی که ” موقعیت مناسب فراهم شود ” . یکی از مهم ترین پیام هایی که می توانم با شما در میون بگذارم و کاملا از آن مطمئن هستم این است که : ” تقریبا در تمام موارد شرایطی که در انتظار آن هستید ، با شرایطی که هفته بعد یا سال بعد دارید فرقی نخواهند کرد . فکر نکنید که باید شرایط عالی باشد. واقعیت این است که به هر حال شما باید قرم اول را بردارید و شروع کنید. اگر قدم اول را به جای بعدا همین حالا بردارید سال آینده به هدف و رویای تان نزدیکتر شده اید.

100 کلید ثروتمند شدن و موفقیت در زندگی

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *