کارگردان ایتالیایی با تی‌شرت «واینستین بی‌گناه است» روی فرش قرمز فیلم Suspiria ظاهر شد

«لوسیانو سیلیگینی»، کارگردان ایتالیایی در روز اکران جهانی فیلم «سوسپیریا» در جشنواره فیلم ونیز با لباسی عجیب بر روی فرش قرمز ظاهر شد، او در حالی که کفش کتانی، شلوار جین قدیمی و یک تی‌شرت رنگ و رو رفته به تن داشت روی فرش قرمز قدم گذاشت اما عجیب‌ترین قسمت لباس او، عکس «هاروی واینستین» کارگردان و تهیه کننده منفور آمریکایی است که به همراه نوشته «واینستین بی‌گناه است» بر روی تی‌شرت او چاپ شده بود.

واینستین شصت و شش ساله در حال حاضر با اتهاماتی همچون آزار جنسی، تجاوز، سوء استفاده جنسی و برخورد نادرست روبرو است و پلیس نیویورک، لس‌آنجلس و لندن در حال تحقیق بر روی پرونده او است. برخی فعالیت‌های اخیر جنبش «#MeToo» در ایتالیا باعث بروز نتایج عکس و بازخورد منفی بیشتر نسبت به زنان شده است. در همین حین جشنواره فیلم ونیز به دلیل عدم رعایت انصاف زیر انگشت اتهام قرار گرفته است، در جشنواره امسال تنها یک فیلم با کارگردانی زنان در میان فیلم‌ها قرار گرفته است.

این فستیوال به تازگی تغییراتی در شیوه انتخاب خود به وجود آورده در حالی که جشنواره فیلم کن و تعدادی دیگر از جشنواره‌های مهم دیگر با امضای قراردادی تعهد بسته‌اند که با رعایت انصاف فیلم‌های برابری با کارگردانی زنان و مردان در مراسم‌های بعدی خود شرکت دهند. با این حال فستیوال ونیز با اشاره به اینکه سیاست‌های این مراسم همواره رعایت اصل برابری بوده با نارضایتی حاضر به امضای قرارداد شد. از دیگر نکات منفی می‌توان به اختصاص نیافتن فرش قرمز برای مارش جنبش زنان و عدم مخالفت حراست مراسم با ورود «سیلیگینی» اشاره کرد. «گیرمو دل تورو»، یکی از اعضای هیئت ژوری مراسم در این رابطه اذعان داشت: «این یک مبارزه نیست بلکه یک مشکل جدی در فرهنگ ما به طور کلی است.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *