خانه سینما و تلویزیون اخبار کتاب نغمه یخ و آتش مارتین ممکن است در سال 2018 منتشر شود

کتاب نغمه یخ و آتش مارتین ممکن است در سال 2018 منتشر شود

0

به نظر می‌رسد که سرانجام تاریخ انتشار کتاب Winds of Winter (جلد ششم از مجموعه نغمه یخ و آتش)، اثر جورج آر.آر. مارتین مشخص شده است.

بدون شک نام سریال Game of Thrones (که از روی مجموعه‌ رمان‌های نغمه یخ و آتش اقتباس شده) به گوشتان خورده است. طرفداران این سریال بی‌صبرانه منتظر هستند تا از پایان داستان این مجموعه سر در بیاورند، اما متاسفانه «جورج آر.آر. مارتین» (George R.R. Martin)، نویسنده مجموعه یخ و آتش، هنوز جلد ششم از این مجموعه هفت جلدی را به اتمام نرسانده است. اولین جلد از این مجموعه در سال 1996 منتشر شد و از آن زمان تا به این لحظه، مارتین سخت مشغول نوشتن و ادامه دادن داستان آن است؛ از آن‌جایی که داستان سریال از کتاب‌ها جلو زده است، انتظار می‌رود که مارتین نیز سرعت نوشتن خود را افزایش داده و بتواند پا به پای سریال جلو برود. خوشبختانه خبرهای خوبی در این رابطه منتشر شده‌ است.

همانطور که در جریان هستید، افتتاحیه سریال Game of Thrones توانست رکوردها را جا به جا کرده و 50% بیننده بیشتری را به خود جذب کند. در قسمت دوم (طوفان‌زاد) نیز با صحنه‌های غافل‌گیر کننده‌ای روبه رو بودیم و برخی از شخصیت‌های داستان در این قسمت کشته شدند! با این تفاسیر به نظر می‌رسد که «دیوید ینیاف» (David Benioff) و «دی.بی. وایس» (D.B. Weiss)، تهیه کنندگان سریال، به کار خود وارد بوده و قصد دارند این سریال را به زیبایی هرچه تمام‌تر به پایان برسانند.

کتاب Winds of Winter

حال جورج آر.آر. مارتین پس از مدت‌ها لب به سخن گشوده و اعلام کرده است که به تاریخ انتشار کتاب Winds of Winter چیزی نمانده و علاقه‌مندان می‌توانند سرانجام در سال آینده میلادی (2018) منتظر این کتاب باشند. مارتین در وبلاگ رسمی خود پس از صحبت در رابطه با مجموعه Fire and Blood  (که به تاریخ پادشاهی خاندان تارگرین در وستروس خواهد پرداخت)، علاقه‌مندان و طرفداران خود را نسبت به وضعیت کتاب Winds of Winter و تاریخ انتشار آن آگاهی داد و گفت:

بله! من متوجه هستم که همه منتظرند تا من در مورد کتاب Winds of Winter صحبت کنم. اخیرا گزارشات ضد و نقیضی را در اینترنت مشاهده کردم که واقعا بی‌پایه و اساس هستند. خبرنگاران هر داستانی را که خودشان دوست دارند، سر هم می‌کنند و به خورد مخاطبان می‌دهند. برخی از آن‌ها نوشته بودند که من خیلی وقت پیش نوشتن کتاب Winds of Winter را به پایان رسانده‌ام و به دلایل مضحکی از عمد نمی‌خواستم آن را منتشر کنم و برخی دیگر نیز نوشته‌اند که من هیچ ایده‌ای برای ادامه داستان خود ندارم و کتابی به نام Winds of Winter اصلا وجود خارجی ندارد. این داستان‌ها همگی ساختگی بوده و اشتباه هستند.

واقعیت این است که من هنوز در حال نوشتن کتاب Winds of Winter هستم و چند ماهی را برای به پایان رساندن آن وقت لازم دارم. من هنوز هم در حال سبک و سنگین کردن داستان هستم به همین خاطر نوشتن آن، زمان زیادی طول کشیده است. هنوز مشخص نیست که جلد اول Fire and Blood  زودتر منتشر می‌شود یا کتاب Winds of Winter، اما طرفداران مطمئن باشند که در سال 2018 کتابی از من به چاپ خواهد رسید. کسی چه می‌داند؟ شاید هر دوی آن‌ها در سال 2018 منتشر شوند.

با توجه به صحبت‌های مارتین، انتظار می‌رود که جلد ششم مجموعه نغمه یخ و آتش در سال 2018 منتشر شود و طرفداران دیگر نباید نگران تاخیر خوردن آن باشند. جلد پنجم این مجموعه در سال 2011 منتشر شد و امیدوار هستیم که انتشار آخرین جلد آن مانند کتاب Winds of Winter هفت سال طول نکشد.

 

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *