اگر موضوعی به طرز غیر واقعی عالی به نظر می‌رسد، ممکن است واقعی نباشد

این مثل قدیمی که می‌گوید “اگر موضوعی به طرز غیر واقعی عالی به نظر آید ممکن است واقعی باشد” همیشه درست نیست. در واقع سوءظن، انتقادجویی و شکی که ذاتا در این اعتقاد هست می تواند آدمی را از فرصت های عالی بازدارد.

انتقادجویی متناقض با وفور است. منتقدها و شکاک ها درون ابری از صافی های نابودی و خودمغلوبی هستند. این صافی ها گویای این هستند که “این عملی نیست” ، “غیرممکن است” یا “آنقدر عالی است که نمی‌تواند واقعی باشد” . اینگونه افراد، غصه خور های حرفه ای هستند. آنها نگران طرز فکر مردم هستند و در انجام دادن “صحیح” کارها، به همان گونه که هرکس دیگر آنها را انجام می دهد گیر کرده اند. فکر چنین افرادی بر روی عرف ها قفل شده است.

بخت با من یار بود که با یکی از دوستان خوبم از سهامی خیلی خوب مطلع شدم و او هرچه راجع به این سهام می‌دانست با من و چهار نفر دیگر درمیان گذاشت. متاسفانه دوستان دیگر ذاتا بدبین بودند. به لحن طعنه آمیزی گفتند “حتما، شرط می‌بندم که این فرصتی عالی است”. بلافاصله آنها پیشنهاد را رد کردند. ولی من یادگرفته ام که ذهنی باز داشته باشم و با اینکه احتمالا از هر صد مورد مربوط به خرید سهام که به گوشم می‌رسد، در مورد کمتر از یکی از آنها تصمیم به خرید می گیرم، همیشه مایلم همه آنها را بررسی کنم. همیشه دوست دارم به آن نگاهی بیندازم. کمتر از یک ساعت طول کشید که تحقیقی در مورد این سهام انجام دادم و تصمیم گرفتم چند سهم بخرم. دیدم در کمتر از یک ماه دوبرابر شد. آیا بخت یاری کرد؟ البته. اما اگر من ذهنی باز نداشتم در موقعیتی قرار نمی گرفتم که بخت یاری‌ام کند.

اگر فکر می کنید موردی به گونه ای غیرواقعی عالی به نظر می رسد، در بررسی دقیق آن تردید خواهید کرد و آن را به عنوان امری سطحی و یا بسیار پر خطر رها می کنید. با این حال اگر اشتباه کنید چه؟ از دستش می دهید. اما برای استفاده کردن از آنها، باید باز باشید و بخواهید که نگاهی به آن بیاندازید و چیزی جدید یاد بگیرید و چیزی متفاوت را امتحان کنید. واضح است منظور این نیست بی گدار به آب بزنید یا از بررسی دقیق اجتناب کنید. بلکه برای کسب نتیجه بهتر گاهی باید چیزی را متفاوت انجام دهید. نگران نبودن موفقیت را ضمانت نمی کند، ولی حتما شناخت فرصت های بزرگ که در مسیر شما قرار می گیرد را آسان تر می کند. برای نگاه کردن به آن، در نظر گرفتن انتخاب های جدید، راه های جدید انجام کارها. با کمتر انتقادی شدن و فکری بازتر ونگرانی کمتر، لذت بیشتری در شغل و زندگی خود احساس کنید.

100 کلید ثروتمند شدن و موفقیت در زندگی

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *