کاری به کار مشکلات نداشته باشید، ورای آنها قرار بگیرید

وقتی پیشنهاد می‌کنم ارباب رجوع نیرو های خود را صرف مسائل نکند، اکثر آنها عصبانی می شوند. انگار به آنها می گویم استحمام نکنند یا دندان هایشان را مسواک نزنند! این به خاطر آن است که مردم فکر می کنند تنها راه حل مسائل، کار کردن روی آنها یا کلنجار رفتن با آنهاست. به هرحال من فهمیدم به مشکلات متمرکز شدن یکی از راه های کلیدی زنده نگه داشتن آنهاست و در عین حال مانع می شود که از آن بگذرید. متمرکز شدن بر مشکلات نیز یکی از موارد کلیدی است که مردم در نگرانی می مانند.

به شما اطمینان می دهم که هیچ راهی وجود ندارد که تمرکز بر مشکلات بتوانید از آنچه که هستید به هدف مورد نظر خود برسید. راهی طبیعی و بدون زحمت و در عین حال چاره ای بسیار موثر، به عبارت معمولی “آستین ها را بالا زدن و مشکل را حل کردن” طرز برخورد با مشکلات است.

همین اواخر روز زمین زانو زدم تا مقداری شیشه را از روی زمین جمع کنم که ناگهان تکه ای از شیشه به زانویم فرو رفت. کار به اورژانس کشید و با ده بخیه که به زانویم زدند خاتمه یافت. همه ما می دانیم که بدترین کاری که ممکن بود در روند التیام یافتن زخم انجام دهم دست زدن به زخم یا کندن پوست آن بود. راه عاقلانه تر این است که با زخم بطور ملایم کنار بیایید و بهترین شرایط را برای التیام زخم خودبخود التیام پیدا خواهد کرد. بیشتر مشکلات می توانند و باید مثل همین زخم خوب شوند. با افکاری که درباره مسایل مختلف دارید عکس العمل عاطفی ایجاد می کنید. آنچه که معمولا اتفاق می افتد آن است که بجای اینکه به اصل مسئله بپردازیم وقت و انرژی خود را صرف این واکنش ها می کنیم. ساده بگویم، وقتی که وحشت زده، عصبانی، بی طاقت هستیم، بردباری خود را از دست می دهیم و مانع راه خود می شویم. بجای اینکه بهترین را برای خود و دیگران به ارمغان بیاوریم، منفی ها را ایجاد و خلاقیت را خفه می کنیم.

در باطن همه می دانیم که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. بسیاری از مواقع راه حل آن برای مشاهده کننده ای بی‌طرف واضح است. دلیل اصلی استخدام مشاورین توسط شرکت های بزرگ همین است. اکثرا دلیل اینکه ما قادر به دیدن این راه حل های روشن نیستیم این است که در واکنش های احساساتی و نگرش همیشگی مان به زندگی گیر کرده ایم. به جای آنکه شاخ به شاخ با مشکلات مواجه شویم، می توانیم ذهن را از جزئیات پر درد و گیج کننده پاک کنیم، نه آنکه پر کنیم. بگذارید عقلتان، بیشتر فعالیت کند. ناگهان خودبخود چشم بصیرت که جوابی برای مشکلتان است را خواهید داشت. شاید جا بخورید یا حتی با این جریان که به راحتی عمل می کند کلنجار بروید. با وجود این، هرچه کمتر نگران مسائل باشید، آسان تر حل خواهند شد.

100 کلید ثروتمند شدن و موفقیت در زندگی

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *