اول به خودتان بپردازید

این اصل (قبل از پرداختن به دیگران، اول به خود بپردازید) اصلی کلی است که درباره آن صحبت های زیادی شده است. اکثر متخصصین مالی پی برده اند که درواقع جمع‌آوری ثروت زیاد بدون انضباط و دانایی تقریبا غیرممکن است. موضوع این است که اگر شما منتظر باشید اول به دیگران بپردازید و سپس به خودتان، هرگز به خودتان رسیدگی نمی‌کنید. چیزی برای شما باقی نخواهد ماند. با وجود اهمیت فراوان این موضوع، درصد خیلی کمی از مردم به این روش عمل می‌کنند. که دلیل عمده آن نگرانی است.

اگر نگران داشتن پول کافی هستید، هرگز پول کافی نخواهید داشت. ترس مانع برداشتن قدم‌های بدیهی است. بنابراین یکی از ابتدایی ترین و مهمترین قدم‌هایی که لازم است بردارید این است که نگرانی را در نطفه خفه کنید.

از همین لحظه با خود عهد ببندید که تمام نگرانی ها را از خود دور کنید و قبل از پرداختن به دیگران، ابتدا به خود بپردازید. در هر زمان، هر روز، یا هر هفته، هر ماه، هر زمانی که مناسب می‌دانید چکی را در وجه خود بکشید. روی خود سرمایه گذاری کنید. به خود اعتماد کنید، به اندازه کافی خواهید داشت.

تعجب خواهید کرد، اما به نحوی بدون در نظر گرفتن درآمدتان، همیشه پول کافی برای پرداخت قبوض می‌ماند. تنظیمات عاقلانه ای روی عادت های خرج کردن خود انجام دهید. گزینش های جدیدی رو انجام دهید. در این هنگام طی مدت کوتاهی عادت خواهید کرد که همیشه ابتدا به خود بپردازید، چیزی را برای خود پس‌انداز یا سرمایه گذاری خواهید کرد. آن‌وقت رشد پس‌اندازد ها و ارزش دارایی خود را خواهید دید.

همزمان با این اتفاق، متوجه می‌شوید که تا چه اندازه نگرانی هایتان بیهوده بود. باتوجه به این موضوع حتی اعتماد به نفس‌تون بالا می‌رود و شما خودتان را در یک وضعیت جدید با ذهنی ثروت ساز خواهید یافت.

و حیاتی است که به این پی ببرید که تنها عامل از بین رفتن نگرانی‌تان، افزایش درآمدتان نخواهد بود. مردم زیادی با درآمد های زیاد هستند که همیشه نگران‎‌اند. اصل کار این است که بی‌تردید اعتماد کنید که این معجزه در جهت عکس کارآیی دارد. نیاز به این است که در قدم اول نگران نباشید و سپس آن کاری رو که برای رسیدن به هدف هاتون نیاز دارید رو انجام بدهید.

100 کلید ثروتمند شدن و موفقیت در زندگی

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *