ترس یکی از واقعیت هایی است که همه ما با آن روبرو هستیم. فرقی نمی کند چه کسی باشیم، ترس بخشی از وجود همه انسان هاست. اما آنچه در این میان افراد را از یکدیگر متمایز می کند نحوه مدیریت ترس در آنهاست. آن دسته از افرادی که به ترس خود غلبه نمی کنند به طور یقین از رسیدن به هدف های خود باز می مانند، اما در مقابل کسانی که ترس را مدیریت کرده و بر آن چیره می شوند به موفقیت های بزرگی دست می یابند.

بسیاری از افراد در زندگی خود بارها با ترس روبرو خواهند شد که بیشتر این ترس ها تا مدت ها در ذهن فرد مانده و او را آزار می دهد.

اگر می خواهید به اهداف و رؤیاهای خود دست یابید، باید یاد بگیرید که بر ترس خود غلبه کنید و لازمه این کار هم به کار گرفتن یک استراتژی مناسب و تمرین بسیار زیاد است.

اولین نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که ترس، یک تجربه ی آناتومیکی است. زمانی که حس ترسیدن در شما به وجود می آید، عملکرد مغزتان مختل می شود. در این مواقع نمی توانید به اندازه زمانی که در آرامش هستید به حل مشکلاتتان بپردازید و این تجربه شما را از تفکر منطقی تان محروم می کند. اگر در این زمان ها هر فردی برای خود یک استراتژی مدیریت ترس داشته باشد می تواند از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کند.

۴ مرحله برای غلبه بر ترس وجود دارد که در مواقع مواجهه با ترس از آنها بهره ببرید.

۱-  عامل اصلی ترس خود را بیابید

هرباری که ترس را تجربه می کنید باید عاملی که موجب به وجود آمدن آن شده را بنویسید. سعی کنید ریشه ی ترس خود را بیابید. این ریشه ممکن است مورد بسیار ساده ای همانند دست نیافتن به یک هدف باشد. شما حتما باید عامل اصلی که باعث ترستان شده را پیدا کنید.

۲-  آهسته تر پیش بروید

باید سعی کنید در مواقع ترس سریع واکنش نشان ندهید و کاری کنید که آرامش و منطق خود را بدست آورید. شاید برای هر کسی شکل متفاوتی داشته باشد؛ رقصیدن، پیاده روی، مدیتیشن و … می تواند این آرامش را به شما برگرداند. شما باید کاری را انتخاب کنید که برایتان نتیجه بخش باشد.

۳-  مدام سوال بپرسید

آیا این ترس منطقی است؟ بدترین موردی که ممکن است اتفاق بیافتد کدام است؟ اگر بدترین حالت ممکن اتفاق افتد چه اقدامات کلیدی باید انجام داد؟ آیا این اتفاق در گذشته هم افتاده است؟ اگر چنین بوده، چگونه این مشکل حل شده است؟ آیا شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان دهد به احتمال فراوان بدترین حالت ممکن در حال رخ دادن است؟ آیا آنقدر به توانایی خود باور دارید که به این شرایط غلبه کنید؟

۴- اقدام کنید

دست به کار شدن، داده های لازم برای  غلبه بر ترس را در اختیار شما قرار می دهد. تمام حقایق و دستاورد هایی که ثابت می کند ترس های شما تنها در ذهنتان هستند را یادداشت کنید. در حین عمل، تمام آن شواهدی که نشان از قابلیت های شما دارند را به یاد داشته باشید. اقدام کردن و کار عملی انجام دادن به شما کمک خواهد نمود که ناشناخته ها را شناسایی کنید و آنها را پشت سر بگذارید.

تجربه ترس هیچ گاه از بین نخواهد رفت و با وجود تمام چیزهایی که در رسانه های اجتماعی می بینید، هیچ کس از آن مصونیت ندارد. وقتی ترس را باور کرده و بپذیرید می توانید رفته رفته آن را نشانه ای برای راندن خود از محدوده آرامش و رشد کردن بدانید. این احساس به شما می گوید چه وقت در حال پیش راندن مرز های زندگی خود هستید. فقط باید مطمئن شوید که تفاوت میان پیش راندن مرز های آسایش و ورود به محدوده ی خطر را می دانید. باید تفاوت این دو را درک کنید تا بتوانید بر ترس خود غلبه کنید.

Vitrino

insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *