Tamara Littleton بنیانگذار موفق آژانس Social Element است که از سال 2002 و بعد از تاسیس این کمپانی، یک جامعه موفق و موثر را در ارائه خدمات مشاوره بازاریابی، تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی تشکیل داده است.

شاید تولد مفهوم شبکه‌های اجتماعی همزمان با پیدایش بشر باشد اما شکل‎گیری آن به شکل جدی به سال 1997 برمی‌گردد. پیش از سال 1997 دوره طفولیت شبکه‌های اجتماعی بود و هیچکس به این شکل با این رسانه‌ها آشنایی نداشت اما با ورود به سده 2000 دیگر کسی باقی نماند که با اینستاگرام، فیسبوک و توییتر آشنا نباشد.

اقبال ایرانیان هم از همان بدو ورود یاهو مسنجر و ارتباطات اینترنتی به شکل چت آغاز شد. پیشرفت تکنولوژی با فعالیت‌های انسانی و پیوند استوار شبکه‌های اجتماعی مجازی با اجتماعات حقیقی باعث شد تا کسب وکار‌های زیادی در حوزه فعالیت‌های اینترنتی مبتنی بر همین رسانه‌ها ایجاد شود.

آژانس Social Element یک شرکت طراحی، بازاریابی و خدمات خلاق اینترنتی در فلوریدا است که از همین گرایش جهانی به شبکه‌های اجتماعی توانسته است کارآفرینی کند.

مصاحبه امروز هات اپ نیوز به گفتگوی مختصری با این کارآفرین برتر آمریکایی اختصاص دارد. تا پایان ما را همراهی کنید.

مصاحبه با بنیانگذار آژانس Social Element

Interview with the founders of Social Element Agency

تاکنون کسب وکار و استارتاپ‌های موفق زیادی را مورد تحلیل قرار داده‌ایم. اپلیکیشن OfferUp که محصول تلاش دو کارآفرین جوان بود یا استارتاپ Hurree که با کمترین امکانات وارد مسیر کارآفرینی شده بود.

در مصاحبه‌ای که در ادامه می‌خوانید استراتژی‌های کسب وکار از راه دور در آژانس Social Element مورد تحلیل قرار گرفته است.

آژانس Social Element

چه چیزی باعث شده تا کارآفرین شوید و در این راه چه چیزی برای شما الهام‌بخش بود؟

پیش از این در برخی از صنایع پیشگام آمریکا فعالیت داشته‌ام. فکر می‌کنم اول از همه علاقه و پس از آن میل من به امتحان کردن هر چیز برای اولین بار در این دنیا باعث کارآفرین شدن من بود.

قبل از این که فیسبوک و توییتر معرفی شود و دقیقا زمانی که مردم در صفحه‌های بزرگ کامپیوتر و در چت‌روم گفتگو می‌کردند، من یک اتفاق خوب را با ظهور شبکه‌های اجتماعی می‌توانستم پیش‎بینی کنم.

آنچه مرا به جلو هدایت کرد ایمان من به این موضوع بود که می‌توانم یک کار را خیلی خوب انجام دهم و از پس آن برآیم؛ شور و شوق زیادی برای کار کردن دارم و همیشه تلاش می‌کنم محیطی فراهم سازم تا با افراد مشتاقِ کار محاصره شوم.

آژانس Social Element

اولین باری که کار کردن را شروع کردید چطور توصیف می‌کنید؟

وقتی که برای اولین‌بار آژانس Social Element را تاسیس کردم این صنعت یک صنعت نوپا بود و راه زیادی در پیش داشتم. در آن زمان حدود 2000 استارتاپ فعال در این زمینه وجود داشت و هر کسی در کمپانی خود مشغول کسب وکار خود بود.

بین 5 تا 9 ساعت برای یک دپارتمان حقوقی کار می‌کردم و وبسایت آن‌ها را مدیریت و پس از آن تا ساعت 11 شب روی کسب وکار خودم.

این روند تا سال 2005 ادامه یافت تا این که فیسبوک و توییتر نوع جدیدی از بازاریابی را معرفی کردند و فعالیت ما هم دستخوش تغییرات زیادی شد.

چه چیزی در مسیر رشد و مدیریت استارتاپ به شما کمک کرد؟

از همان اول نقاط مثبت و قوت زیادی وجود داشت که انگیزه را برای ادامه مسیر بیشتر می‌کرد. در ابتدای راه نتوانستیم محلی را برای راه‌اندازی شرکت اجاره کنیم و همین باعث شد به کسب وکار از راه دور یا به صورت غیرحضوری روی آوریم. اولین مشتریان هم در خلق اولین و بهترین تجربه‌ها موثر بودند.

چطور به کار‌ها رسیدگی می‌کنید در حالی که پروژه‌ها را از راه دور و به صورت غیرحضوری کنترل می‌کنید؟

مهم‌ترین بخش از ارتباط اعتماد است. همه بخش‌های کار ما بر اساس اعتماد پیش می‌رود. زمان زیادی می‌برد تا بتوانید فرد معتمدی استخدام کنید و با او هماهنگ شوید.

همیشه گفته‌ام که آرام استخدام کنید و انفجاری پیش روید. ما نیاز به برنامه‌ریزی زمانی دقیقی داریم تا بتوانیم مشتریان را راضی نگه داریم. در حال حاضر تیم حرفه‌ای و ابزار‌های پیشرفته و خوبی داریم که در این مسیر به ما کمک می‌کنند.

آژانس Social Element

با توجه به ماهیت کسب وکار فعلی شما، فکر می‌کنید ابزار‌هایی که انتخاب کرده‌اید مناسب هستند؟

در کسب وکار ما موضوع ابزار یا نوع ابزار نیست؛ جامعه و افرادی که از این ابزار استفاده می‌کنند مهم‌تر هستند. شیوه ارتباط هم مهم است. در حال حاضر ما به صورت افزایشی از تماس‌های ویدیویی مستقیم استفاده و هیچ فاصله‌ای با وجود مسافت زیادی که وجود دارد حس نمی‌کنیم.

برنامه شما برای پیشرفت و رشد آتی آژانس Social Element چیست؟

ما ماموریت هوشمندانه و دقیقی را در پیش داریم و در این مسیر باید با رویکردی جهانی قدم برداریم. در حال حاضر تمرکز خود را روی برند‌های بین‌المللی معتبر قرار داده‌ایم که نیازمند ارتباطات و شناخته شدن از طریق شبکه‌های اجتماعی هستند.

به علاوه نزدیک به سه سال پیش یک پلتفرم شبیه سازی بحران به نام Polpeo طراحی کردم که به برند‌ها این امکان را می‌داد با بحران شبیه سازی شده به مدیریت و برطرف کردن شرایط سخت بپردازند.

آژانس Social Element

برای افتتاح شعبه جدید از آژانس Social Element در کشور‌های دیگر برنامه‌ای دارید؟

ما یک تیم مسلط به زبان قوی داریم که پشتیبان خوبی برای ارائه خدمات به صورت محلی و با استفاده از زبان هر کشور و حتی لهجه‌های آن خواهد بود.

از این رو در حال استخدام افراد مسلط به چند زبان زنده هستیم تا بتوانیم هر چه سریع‌تر شعبه‌های بعدی آژانس Social Element را راه‎اندازی کنیم.

به نظر شما ارتباطی بین جنسیت نیرو‌های انسانی و پیشبرد اهدافتان وجود دارد؟

از قبل تصمیم داشتم کسب وکار خودم را بر اساس ارتباطات نزدیک و پایدار میان کارکنان راه‌اندازی کنم. صراحت و شفافیت در کنار هوش زبانی از معیار‌های اصلی من بود که وجود آن را بیشتر در میان داوطلبان زن احساس می‌کردم.

با این حال احساس می‌کنم برای این موضوع هیچ سلسله مراتب خاصی وجود نداشته باشد و همه چیز بیشتر به نسل ارتباط داشته باشد تا جنسیت افراد.

آژانس Social Element

چه توصیه‌ای به کسب وکار‌های مشابه یا کارآفرینان برای موفقیت دارید؟

علاقه زیادی برای کمک به سایر افراد جهت راه‌اندازی کسب وکار و استارتاپ‌های جدید دارم. بسیاری از بانوان در مراحل اولیه کار و زمان استخدام نیروی جدید شوکه می‌شوند و هر چقدر کمپانی بزرگتر می‌شود احساس نگرانی بیشتری پیدا می‌کنند.

همین موضوع باعث شده است تا انجمن غیررسمی خود را برای حمایت از بانوان کارآفرین تاسیس کنم. در حال حاضر نیز با موسسات خیریه زیادی همکاری داریم که سرمایه‌های لازم برای کسب وکار‌ها را فراهم می‌کنند.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *