«گی‌یرمو دل تورو»: نیمی از فیلمبرداری Nightmare Alley به اتمام رسیده

دیزنی اواسط ماه مارس اعلام کرد که فیلمبرداری فیلم پرستاره‌ی «کوچه‌ی کابوس» را به علت شیوع ویروس کرونا متوقف می‌کند، اما به نظر می‌رسد که «گی‌یرمو دل تورو» کارگردان فیلم درخواست توقف فیلمبرداری را به استودیو داده است. دل تورو در مصاحبه‌ای زنده با «ایندی‌وایر» این مسئله را تأیید کرده است.

دل تورو می‌گوید: «ما یک هفته پیش [از تعطیلی هالیوود] تولید را متوقف کردیم. بسیار سریع واکنش نشان دادیم، به استودیو پیشنهاد کردیم که فیلمبرداری را متوقف کنیم. همین کار ما را نجات داد. هیچ‌یک از عوامل و بازیگران به ویروس کرونا مبتلا نشدند. نزدیک به ۴۵ درصد فیلم را ضبط کرده‌ بودیم. به معنای واقعی کلمه در میان یکی از صحنه‌های فوق‌العاده‌ی فیلم بودیم. ناهار را خوردیم و با استودیو صحبت کردیم و وقتی برگشتیم گفتیم: «همگی وسایل خود را رها کنید و بروید.»»

«کوچه‌ی کابوس» تازه‌ترین اثر دل تورو پس از «شکل آب» است که برای فیلمساز اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به ارمغان آورد. فیلم جدید کارگردان اقتباسی است از رمان «ویلیام لیندزی گرشام» به همین نام با بازی «بردلی کوپر» در نقش یک کارگر جاه‌طلب کارناوال که استعدادش فریب دادن مردم با کلام خود است. شخصیت کوپر عاشق یک روان‌پزشک با بازی «کیت بلانشت» می‌شود که خطرناک‌تر از تصور مرد است. دیگر بازیگران فیلم «رونی مارا»، «ویلم دافو» و «ران پرلمن» خواهند بود.

دل تورو می‌گوید امیدوار است که تولید «کوچه‌ی کابوس» از پاییز آینده ادامه پیدا کند، هرچند قطعیتی وجود ندارد. این فیلمساز اضافه می‌کند: «امیدوارم چنین شود. هیچ‌کس نمی‌داند چه پیش خواهد آمد.» از سوی دیگر تولید استاپ-موشن «پینوکیو» این کارگردان برای نت‌فلیکس به آرامی در حال مقدمه‌چینی است. دل تورو می‌گوید در طول قرنطینه «کوچه‌ی کابوس» را تدوین و دیالوگ‌های «پینوکیو» را ضبط کرده است.

کارگردان می‌گوید:‌ «در استاپ-موشن، می‌توانید ۱۰ صحنه در یک فضا داشته باشید. ما باید دستورالعملی تنظیم کنیم که هر صحنه در فضایی با محدوده‌ی معین خلق شود. در مقطع فعلی تأمین امنیت در بالاترین درجه‌ی اهمیت قرار دارد. بهداشت و سلامت اولویت اول است. باید به این مسائل عادت کنیم. فکر نمی‌کنم به چیزی که آن را حالت طبیعی قبلی می‌نامیم برگردیم. همه‌چیز کمی تغییر خواهد کرد.»

دل تورو در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید هنوز امیدوار است که اقتباس از «در کوهستان‌های جنون» (At the Mountains of Madness) را بسازد. توسعه‌ی این پروژه اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ آغاز شد اما تا یک دهه بعد هنوز پیشرفتی نداشت. با این حال کارگردان همچنان امیدوار است: «ما «جیمز کامرون» را به عنوان تهیه‌کننده و «تام کروز» را [به عنوان بازیگر] داشتیم و فکر می‌کردیم که فیلم ساخته خواهد شد اما نشد، این اتفاق نیفتاد. این تصمیمات به فیلمساز برنمی‌گردد. اغلب فیلمسازان، در دنیایی زیست می‌کنند که فراتر از مسئولیت‌های من است. مردم فکر می‌کنند که شغل ما از مجموعه‌ای از تصمیمات تشکیل شده. شغل ما مجموعه‌ای از رویدادهای تصادفی است که تصمیماتی هم در آن‌ها دخیل است. فیلمساز تصمیم نمی‌گیرد که یک فیلم را بسازد و یک فیلم دیگر را نه.»

تانی کال

30nama

  • گی‌یرمو دل تورو

    «گی‌یرمو دل تورو» اکشن Zanbato را می‌سازد

    «گی‌یرمو دل تورو» اکشن Zanbato را می‌سازد «گی‌یرمو دل تورو» فیلمساز برنده‌ی اسکار «شکل آب»…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *