نام فيلم فروش آخرهفته فروش کل هفته‌هاي اکران بودجه تريلر
1. پوستر Boo! A Madea Halloween $28.5M $28.5M 1 20M تريلر
2. پوستر Jack Reacher: Never Go Back $22.9M $22.9M 1 $68M تريلر
3. پوستر Ouija: Origin of Evil $14.1M $14.1M 1 $9M تريلر
4. پوستر The Accountant $14.0M $47.5M 2 44M تريلر
5. پوستر The Girl on the Train $7.2M $58.8M 3 $45M تريلر
6. پوستر Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children $5.9M $74.3M 4 $110M تريلر
7. پوستر Keeping Up with the Joneses $5.5M $5.5M 1 $40M تريلر
8. پوستر Kevin Hart: What Now? $4.1M $18.9M 2 $9.9M تريلر
9. پوستر Storks $4.0M $64.6M 5 $70M تريلر
10. پوستر Deepwater Horizon $3.4M $55.0M 4 $110M تريلر

هالووین نزدیک است و همان‌گونه که انتظار می‌رفت این موضوع جدول باکس‌آفیس را نیز دستخوش تغییر کرده است و فیلم‌هایی که ته‌مایه‌ای از ترس و وحشت داشتند مورد استقبال بیش‌تری قرار گرفتند.

فیلم کمدی‌ترسناک Boo! A Madea Halloween با بازی و کارگردانی تایلر پری که نخستین هفته‌ی اکرانش را پشت سر می‌گذارد با 27 میلیون دلار در صدر جدول قرار گرفت. این فیلم نهمین قسمت از مجموعه فیلم کمدی Madea با بازی تایلر پری است. شخصیت Madea یک زن سیاهپوست پا به سن گذاشته است که تاکنون در یازده تئاتر، نه فیلم و یک انیمیشن حاضر شده است. فروش هفته‌ی نخست این فیلم با توجه به بودجه‌ی 20 میلیون دلاری آن یک موفقیت تجاری خوب محسوب می‌شود.

دومین فیلم از مجموعه فیلم‌های اکشن “جک ریچر” با بازی تام کروز نیز هفته‌ی نخست اکرانش را با 23 میلیون دلار در رتبه‌ی دوم به پایان رساند. کارگردانی “جک ریچر 2” را ادوارد زوئیک بر عهده داشته که دومین تجربه‌ی همکاری او با تام کروز پس از “آخرین سامورایی” به شمار می‌رود.

فیلم ترسناک “ویجا 2” با 14 میلیون دلار رتبه‌ی سوم باکس‌آفیس این هفته را در نخستین هفته‌ی اکرانش به دست آورد. قسمت قبلی این فیلم با وجود آن‌که تنها نظر مثبت 7 درصد از منتقدین را جلب کرده بود اما با استقبال فراتراز انتظار تماشاگران روبرو شده بود و رقم فروش خود را به 103 میلیون دلار رسانده بود که در مقایسه با بودجه‌ی 5 میلیون دلاری اش یک موفقیت تجاری تمام و کمال است. حال نوشتن فیلم‌نامه و کارگردانی دومین قسمت “ویجا” به دست مایک فلانگان سپرده شده که به ساخت فیلم‌های خوش‌ساخت ترسناک شهرت دارد و همواره نظرات مثبتی از منتقدین دریافت کرده است. همچنین هیچ‌کدام از بازیگران قسمت قبل در این فیلم حضور ندارند. این تغییرات موجب شده “ویجا 2” برخلاف قسمت قبل نظر مثبت 82 درصد منتقدین را دریافت کند اما هنوز مشخص نیست می‌تواند موفقیت تجاری قسمت قبل را تکرار کند یا خیر.

در رتبه‌های چهارم تا ششم نیز به ترتیب “حسابدار” با بازی بن افلک، “دختری در قطار” با بازی امیلی بلانت و “خانه‌ی خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب” به کارگردانی تیم برتون جای گرفتند.

فیلم اکشن‌کمدی “چشم‌و‌هم‌چشمی با خانواده‌ی جونز” با بازی زاک گالیفیاناکیس، جان هم، آیلا فیشر و گال گادوت دیگر فیلم تازه اکران این هفته بود که با توجه به بودجه‌ی 40 میلیون دلاری اش بسیار پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد و با 5.6 میلیون دلار در رتبه‌ی هفتم قرار گرفت.

هفته‌ی آینده منتظر چه فیلم‌هایی باشیم؟
تنها اکران گسترده‌ی هفته‌ی آینده “دوزخ” با بازی تام هنکس و فلیسیتی جونز نام دارد. این سومین ساخته‌ی ران هاوارد براساس ماجراهای رابرت لنگدان نوشته‌ی دن براون است. پیش‌از این “کد داوینچی” در سال 2006 و “فرشتگان و شیاطین” در سال 2009 هر سه به کارگردانی ران هاوارد و هنرنمایی تام هنکس در نقش پروفسور رابرت لنگدان به روی پرده‌ی سینما آمده بودند.
ران هاوارد که جایزه‌ی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی اسکار را برای فیلم “یک ذهن زیبا” در کارنامه‌ی خود دارد چندی پیش از حضور در پروژه‌ی فیلمی بر مبنای زندگی‌نامه‌ی زلدا فیتزجرالد، نویسنده و همسر اسکات فیتزجرالد خبر داد. گفتنی است جنیفر لارنس  قرار است نقش این نویسنده‌ی آمریکایی را ایفا کند.

منبع : تاینی مووی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *