احتمال مشاهده جیک جیلنهال در نقش بتمن

همین دیروز در خبری اعلام کردیم که «بن افلک» (Ben Affleck) قصد دارد از بازی در نقش بتمن کناره‌گیری کند. امروز هم شایعه‌ای قوت گرفته است مبنی بر اینکه «جیک جیلنهال» (Jake Gyllenhaal) جای او را برای بازی در این نقش خواهد گرفت.

از زمانی که «مت ریوز» (Matt Reeves) جای بن افلک را بر صندلی کارگردانی فیلم اختصاصی بتمن گرفت، شایعات و گزارشات بسیاری مبنی بر جدایی بن افلک به طور کامل از جهان سینمایی DC به گوش می‌رسید. حتی خود افلک هم همین دیروز اعلام کرده بود قصد دارد یک خداحافظی «جذاب و باشکوه» با نقش بتمن داشته باشد. حال نیز گفته می‌شود مت ریوز قصد دارد در صورت کناره‌گیری افلک از دنیای سینمایی DC، جیک جیلنهال را به عنوان بتمن جدید برگزیند. این موضوع شایعه دیگری را نیز قوت می‌بخشد و آن مرگ قریب الوقوع بتمن یا همان «بروس وین» (Bruce Wayne) است. در کامیک بوک‌ها هم ما بارها شاهد مرگ شخصیت‌های مهم بوده‌ایم و این موضوع زیاد هم چیز عجیبی نیست. در کامیک‌ها وقتی یک ابر قهرمان می‌میرد، معمولا شخصی دیگر از لباس و تجهیزات او استفاده می‌کند و به همان ابر قهرمان تبدیل می‌شود. به عنوان مثال اگر فرض کنیم بروس وین واقعا در جهان سینمایی DC بمیرد یا به هر نحوی از این دنیا حذف شود، شخصی دیگر از تجهیزات او استفاده خواهد کرد و سعی می‌کند کار بروس وین را ادامه دهد و به بتمن جدید تبدیل می‌شود. به هر حال اینکه بروس وین زنده بماند یا از دنیای DC حذف نشود و تنها بازیگر نقش او عوض شود، به نظر کمی غیر منطقی می‌رسد و بعید است مدیران جهان سینمایی DC چنین ریسکی کنند و در میانه راه یکی از اصلی‌ترین بازیگرانشان را تغییر دهند.

اما کسی که شایعه تبدیل شدن جیک جیلنهال به بتمن جدید را به وجود آورده، «جان کمپئا» (John Campea) است. هرچند خود کمپئا هم اِذعان کرده که هنوز فاصله بسیار زیادی بین جیلنهال و بتمن وجود دارد. کمپئا در جایی دیگر از صحبت‌هایش، مدعی شده است که خروج افلک از جهان سینمایی DC قطعی شده است. هرچند حرف او از طرف استودیو برادران وارنر تایید نشده است و در حد یک شایعه است، ولی با توجه به شایعات اخیر و صحبت‌های خود شخص بن افلک، جدایی او از جهان سینمایی DC زیاد هم غیر منتظره نخواهد بود.

احتمال مشاهده جیک جیلنهال در نقش بتمن

اما جیک جیلنهال به نظر گزینه‌ای بسیار مناسب برای بازی در نقش بتمن است. فراموش نکنیم که جیلنهال یکی از بهترین بازیگران حال حاضر سینماست که نحوه بازی زیر پوستی او کاملا مناسب نقش بتمن است. از نظر فیزیکی هم اگر فیلم Southpaw، یا حتی تصاویر و پوسترهای آن را دیده باشید، قطعا با من هم عقیده هستید که جیک جیلنهال هیچ چیزی از «کریستین بیل» (Christian Bale)، بن افلک و دیگر بتمن‌های دنیای سینما کم ندارد.

به هر حال فراموش نکنیم که نه جدایی بن افلک از جهان سینمایی DC قطعی شده است و نه تبدیل شدن جیک جیلنهال به بتمن جدید. اما با توجه به اتفاقات اخیر و مخصوصا مصاحبه شخص بن افلک، به نظر می‌رسد باید منتظر جدایی قریب الوقوع او از این جهان سینمایی باشیم. اگر جدایی افلک مساوی با مرگ یا بازنشسته شدن بروس وین باشد (که به احتمال زیاد همین‌گونه است)، ما هم مثل بن افلک امیدواریم شاهد یک خداحافظی «باشکوه» با این شخصیت باشیم چرا که مطمئنا هیچ بتمنی نمیتواند جای بروس وین را برای طرفداران کامیک‌ها و فیلم‌های بتمن بگیرد.

تانی کال

برگرفته از Screencrush

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *