داشتن یک برنامه شلوغ یک برکت محسوب می شود چرا که به افراد کمک می کند تا زمان خود را خیلی بهتر و کاربردی ‌تر مدیریت کنند. در واقع داشتن یک لیست انجام کارِ موجب می شود تا شما بهره وری بیشتری داشته باشید. یک سری کارها همانند دوش گرفتن، لباس پوشیدن، مسیر رفتن به سر کار و ایستادن در صف غذا وجود دارند که زمان مخفی نامیده می شوند. بسیاری از افراد هستند که این زمان ها را با کارهایی همچون گوش دادن به موسیقی یا بازی کردن، سپری می کنند. اما باید بدانند که این زمان ‌ها بسیار با ارزش هستند و اگر استفاده درست تر و مفیدتری از آنها بشود، تأثیر بسیار فوق‌ العاده ای بر میزان بهره‌ وری افراد خواهد داشت. در ادامه چهار نمونه از روش های استفاده ی درست تر از زمان را آورده ایم که دانستن آنها می تواند بسیار مفید باشد.

از فرمان‌های صوتی استفاده کنید

همانطور که صبح برای رفتن به محل کار یا مکان دیگری حاضر می شوید می توانید سرویس های فرمان صوتی را بر روی گوشی یا دستگاه هوشمند خود به منظور استفاده روزانه آماده کنید. به ‌عنوان مثال می‌توانید از طریق آنها گزارش آب‌ و‌ هوا را گوش دهید و لباس ‌های خود را بر اساس آن انتخاب کنید. یا اینکه وضعیت ترافیک خیابان ‌ها را بررسی کنید و مسیر درست و کم‌ترافیک‌ را برای رفتن به سر کار انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برنامه ‌های روزانه‌ی خود را مرور کنید تا با آمادگی بیشتری به سراغ آنها بروید.

به پادکست گوش دهید

بهترین زمان برای گوش دادن به پادکست، زمان هایی است که دوش می‌گیرید یا حتی قدم می‌زنید، چرا که این کار نیازی به درگیر کردن چشم‌ ها و دست ‌ها ندارد و اختلالی در کارهای شما ایجاد نخواهد کرد. کافی است پادکست‌ های مرتبط با زمینه‌ی کاری خودتان را پیدا و اطلاعات خود را از این طریق به‌روز کنید. این پادکست ‌ها همچنین برای یادگیری مهارت‌ های جدید و کسب اطلاعات از موضوعاتی که به آن ‌ها علاقه ‌مند هستید، مفید خواهد بود. در واقع پادکست زمان مکالمه را به یادگیری تبدیل می کند.

کتاب‌های صوتی گوش دهید

بسیاری از مردم هستند که می گویند آنها در طول روز وقتی برای مطالعه کتاب ندارند و ازین موضوع ناراحت هستند. در توصیه به این افراد باید گفت که کتاب‌ های صوتی بهترین گزینه برای آنها محسوب می شوند. کافی است اپلیکیشن‌ مورد نظر را روی تلفن همراه خود نصب نموده و سپس کتاب‌ های صوتی مورد ‌علاقه‌ی خود را دانلود کنند. در این صورت است که افراد می توانند حتی در زمان رفتن به سرکار، منتظر بودن در یک صف و یا مواردی مشابه، به مطالعه کتاب مورد نظر بپردازند.

تماس ‌های کوتاه برقرار کنید

برای برقراری تماس های کوتاه و ضروری می توانید از فاصله ‌ی بین ۲ جلسه یا حتی زمانی که در صف ایستاده ‌اید، استفاده نموده و بخشی از کارهایی را که باید در طول روز انجام دهید را از لیست انجام حذف کنید. به طور مثال برای تعیین وقت از تعمیرکار برای تعمیرات لوازم خانگی یا حتی احوال‌پرسی با دوستان و اعضای فامیل تماس خود را برقرار سازید. برای این کار باید لیستی از تماس‌ های مهم خود را در تلفن همراه خود ساخته و هر زمانی که مناسب بود، با شخص مورد نظر تماس بگیرید.

vitrino

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *