اسپین‌آف Aquaman ساخته می‌شود

«آکوامن» (Aquaman) در بازارهای بین‌المللی آنقدر موفق بود که برادران وارنر را واداشت تولید دنباله‌ی آن را آغاز کنند. به گزارش هالیوود ریپورتر، استودیو علاوه بر قسمت دوم، سفارش داده تا فیلمنامه‌ی اسپین‌آف فیلم را هم با محوریت موجودات دریایی «آکوامن» به نگارش درآورده شود.

«جیمز وان» کارگردان قسمت اول و «پیتر سفران» تهیه‌کنندگی پروژه را برعهده گرفته‌اند و «نوآح گاردنر» و «ایدان فیتزجرالد» تازه‌کار در نگارش فیلمنامه همکاری می‌کنند. این دو نویسنده پیش از این در استودیوی «بد ربات» جی. جی ایبرامز منشی صحنه فعالیت داشته‌اند.

هالیوود ریپورتر گزارش داده است که برادران وارنر این پروژه‌ی «ترنچ» (The Trench) را با بودجه‌ای بسیار محدودتر از «آکوامن» می‌سازد. رقم دقیق بودجه‌ی «آکوامن» هنوز نامشخص است اما این گزارش هزینه‌ی تولید فیلم را حدود ۱۶۰ میلیون دلار برآورد کرده است تا این «آکوامن» یکی از کم‌خرج‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی (DCEU) شناخته شود.

«آکوامن»‌ تا پایان روز پنجشنبه‌ی گذشته، بیش از ۱.۱ میلیارد دلار در بازارهای جهانی فروخته که ۷۸۴ میلیون دلار آن به بازارهای خارجی اختصاص دارد. هرچند وان برای بازگشت در قسمت دوم مردد به نظر می‌رسید اما گزارش‌های اولیه از حضور مجدد او بر روی صندلی کارگردانی خبر می‌دهند. وان پیش‌تر در مصاحبه‌هایی در مورد احتمال بازگشت خود گفته بود: «علت بازگشتم برای تولید (Insidious 2) این بود که مایل بودم باز هم با همان افراد کار کنم. اما پس از «آکوامن» احساس عجیبی داشتم، چرا که برای اولین بار نمی‌دانستم که اثر بعدی‌ام چه خواهد بود. «آکوامن» شرایط را برای من تغییر داد. پس از «خشن ۷» می‌خواستم فیلم اکشن دیگری بسازم، می‌خواستم یک دنیا خلق کنم، و همچنین می‌خواستم فیلمی ابرقهرمانی تولید کنم، و سپس با «آکوامن» همه‌ی این کارها را کردم. بنابراین در حال حاضر، نمی‌دانم باز هم به سراغ ساختن فیلمی کم‌خرج بروم، یا فیلمی شخصی بسازم، در مقطع فعلی هنوز نمی‌دانم.»

در گزارش جدید هالیوود ریپورتر همچنین آمده است که در حال حاضر استودیو قسمت دوم «آکوامن» را توسعه نمی‌دهد و قصد دارد فرصتی به «جیمز وان» و «جیسون موموآ» بدهد تا کمی استراحت کنند. موموآ اخیراً در مصاحبه با «سای‌فای وایر» در خصوص قست بعدی «آکوامن» گفته بود:‌ «قطعاً ایده‌هایی در سر دارم. حتی وقتی که در حال فیلمبرداری قسمت اول بودیم، صحنه‌ی افتتاحیه‌ی «آکوامن ۲» را در نظر آوردم. ایده‌ام را با تهیه‌کننده فیلم «پیتر سفران» و «توبی امریک» مدیر استودیو در میان گذاشتم و آن‌ها بسیار استقبال کردند. فوق‌العاده است… بله، برنامه‌هایی برای «آکوامن ۲» دارم.»

تاریخ اکران «ترنچ» هنوز مشخص نیست. فیلم‌های بعدی دنیای سینمایی دی‌سی شامل «شزم!» (Shazam!) در تاریخ ۵ آپریل، «جوکر» (Joker)‌ در تاریخ ۴ اکتبر، «واندر وومن ۱۹۸۴» در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۰ و «بتمن» در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *