«برد پیت» از عادت‌های فیلم دیدن «دیوید فینچر» می‌گوید: «تمام مدت زیر لب غر می‌زند»

از نحوه‌ی فیلمسازی «دیوید فینچر» کم و بیش همه آگاهی دارند، اما نحوه‌ی فیلم دیدن فینچر چطور؟ این کارگردان به همان‌اندازه که در فیلمسازی دقیق است در دیدن فیلم هم دقت به خرج می‌دهد. اخیراً در مصاحبه با «نیویورک تایمز»، «برد پیت» و «استیون سودربرگ» دوستان نزدیک فینچر گوشه‌هایی از حس و حال دیدن فیلم با کارگردان «منک» (Mank) را افشا کرده‌اند. پیت و فینچر در سه فیلم «هفت» (Seven)، «باشگاه مشت‌زنی» (Fight Club) و «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button) با یکدیگر همکاری داشته‌اند و گاهی برای دیدن فیلم به سوی هم می‌شتابند.

پیت در مورد فینچر و شب‌های فیلم‌شان می‌گوید: «او یکی از جالب‌ترین [انسانی] است که به عمرم دیده‌ام. در تمام مدت زیر لب غرغر می‌کند: «این نما جواب می‌دهد. این هندآف بدی است. چرا اینزرت دستکش اینجا باشد؟ ثابتش کن!» مثل تماشای یک بازی فوتبال با «بیل بلییچیک» است.»

عادت‌های فیلم دیدن فینچر زمانی چنان برای سودربرگ طاقت‌فرسا می‌شود که او باید اتاق را ترک می‌کرد. فینچر سودربرگ را در حین مرحله‌ی پس از تولید «اتاق پناهگاه» (Panic Room) به اتاق تدوین دعوت می‌کند و در آنجا سودربرگ از نزدیک دقت و ظرافت فینچر را درک می‌کند.

سودربرگ می‌گوید: «دیوید یک لیزر نشانه‌گر بیرون آورد و دایره‌ای روی بخش فوقانی قاب روی دیوار کشید و گفت: «این یک چهارم یک گام نوردهی بیش از حد است.» باید از اتاق بیرون می‌رفتم و چند نفس عمیق می‌کشیدم، چون فکر کردم: «وای، خدای من – چرا این‌گونه می‌بیند؟ همیشه به همین شکل است؟ همه جا؟ نمی‌توانستم از پس این کار برآیم.»

«بنجامین باتن» آخرین همکاری فینچر و پیت است که دسامبر سال ۲۰۰۸ اکران شده، اما این دو به اشکال غیرمنتظره با یکدیگر همکاری کرده‌اند. پیت امسال فاش کرد که بعضی از شوخی‌ها در سخنرانی‌های مراسم گلدن گلوب، اسکار و صنف بازیگران را مدیون فینچر است. پیت اوایل سال ۲۰۲۰ با «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) چند بار روی صحنه آمد. او در مصاحبه با «ورایتی» گفته بود:‌ «دوست عزیزم فینچر، هر هفته شوخی‌هایی را رد و بدل می‌کنیم.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *