تاریخ اکران فیلم The Courier با بازی بندیکت کامبربچ مشخص شد

به گزارش وبسایت TheWrap، فیلم جدید بندیکت کامبربچ در سبک مهیج و جاسوسی که قبلا با نام Ironbark شناخته می‌شد، حالا هم یک اسم تازه پیدا کرده و هم تاریخ اکران آن مشخص شده است. فیلم The Courier که با همکاری دو شرکت لاینزگیت (Lionsgate) و رودساید اترکشنز (Roadside Attractions) ساخته شده، در تاریخ ۲۸ آگوست سال جاری میلادی (۷ شهریور ۹۹) در سینماها اکران می‌شود.

فیلم The Courier داستان زندگی یک تاجر بریتانیایی به نام گرویل وین را بازگو می‌کند که به طور ناخواسته درگیر یکی از بزرگترین منازعات تاریخی می‌شود. او از طریق روابطی که با یک مامور وابسته به جماهیر شوروی داشت، اطلاعات محرمانه زیادی را در رابطه با قضیه بحران موشکی کوبا در اختیار سازمان جاسوسی بریتانیا (MI-6) گذاشت تا از این طریق به جلوگیری از یک جنگ هسته‌ای کمک کند.

در جریان بحران موشکی کوبا، اتحاد شوروی در این کشور اقدام به ساخت سکوهای پرتاب موشک بالستیک کرد. کارشناسان سیاسی دنیا اعتقاد داشتند که این اقدام شوروی، پاسخی به استقرار کلاهک‌های هسته‌ای امریکا در اروپا و ترکیه بود. در اکتبر سال ۱۹۶۲ پس از اطلاع امریکا از ورود موشک‌های شوروی به کوبا، بلافاصله جان اف. کندی، رییس جمهور وقت ایالات متحده دستور داد تا تمام نیروهای نظامی امریکا در حالت آماده‌باش قرار بگیرند. سپس او با ارسال پیامی از نیکیتا خروشچف، رهبر اتحاد شوروی خواست تا برای جلوگیری از درگیری نظامی، همه موشک‌های خود را از خاک کوبا خارج کند. این درخواست از سوی کرملین مورد موافقت قرار گرفت و در مقابل، امریکا هم موشک‌های هسته‌ای خود را از ترکیه خارج کرد.

گرویل وین که یک مهندس و تاجر بریتانیایی بود، به خاطر سفرهای زیادی که به اروپای شرقی داشت، از سوی سازمان MI-6 انتخاب شد و ماموریت پیدا کرد که با اولگ پنکوفسکی، افسر سابق شوروی ارتباط برقرار کند و اطلاعاتی درباره برنامه موشکی محرمانه این کشور به دست آورد. اگرچه وین و پنکوفسکی در سال ۱۹۶۲ به‌وسیله سرویس امنیتی شوروی (KGB) شناسایی و دستگیر شدند، اما اطلاعاتی که در اختیار بریتانیا و امریکا قرار دادند از وقوع یک جنگ هسته‌ای بزرگ جلوگیری کرد. پنکوفسکی یک سال پس از دستگیری اعدام شد و وین هم پس از محکوم شدن به زندان، در سال ۱۹۶۴ با یک جاسوس زندانی شوروی معاوضه و آزاد شد.

علاوه بر بندیکت کامبربچ که در نقش گرویل وین ظاهر می‌شود، بازیگران دیگری چون ریچل بروزناهان (بازیگر سریال Marvelous Mrs. Maisel) در نقش امیلی داناوان، جسی باکلی (بازیگر سریال Chernobyl) در نقش شیلا وین، مراب نینیدزه (بازیگر فیلم Nowhere in Africa) در نقش اولگ پنکوفسکی، انگس رایت در نقش دیکی فرنکس و کیریل پیروگوف در این فیلم حضور دارند.

فیلم The Courier به‌وسیله دومینیک کوک کارگردانی شده و تام اوکانر هم فیلمنامه آن را نوشته است. کوک، اوکانر و کامبربچ به همراه لیا کلارک، اشلی فاکس، گلن بسنر، آلیسون کوهن، میلان پاپلکا و جاش وارنی تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم هستند. آدام اکلند، بن برونینگ، بن پیو، روری ایتکن و دونالد سابورین هم به عنوان تهیه‌کننده با این پروژه همکاری می‌کنند. مسئولیت تولید فیلم The Courier نیز به عهده کمپانی فیلم‌نیشن اینترتینمنت (FilmNation Entertainment) است.

تانی کال

برگرفته از Coming Soon

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *