«دیوید کراننبرگ»: فیلم‌های ابرقهرمانی بیش‌ از اندازه بچگانه‌اند

هرگاه گزارشی در مورد «دیوید کراننبرگ» منتشر می‌شود، خوانندگان امیدوارند از پروژه‌های جدید او چیزی بشنوند. این بار به نظر نمی‌رسد که فیلم یا سریال بعدی او قریب‌الوقوع باشد اما این بدان معنا نیست که فیلمساز تسلیم شده. کراننبرگ کارگردان «مگس» در مصاحبه با «والچر» هنگام معرفی نقشش در فیلم نئو-نوآر «گم شدن در کلیفتون هیل» (Disappearance at Clifton Hill)، در پاسخ به این پرسش که آیا در آینده به فیلمسازی ژانر بازخواهد گشت یا نه می‌گوید احتمالش اندک است به ویژه وقتی که هواداران منتظر یک فیلم ابرقهرمانی از او باشند.

کراننبرگ در مورد چالش فیلمسازی ژانر در آینده می‌گوید: «به این بستگی دارد که تا چه اندازه برای من و در حالت کلی برای دنیا قابل درک باشد. می‌توانم دوباره انجامش دهم. قطعاً می‌توانم. ژانری که در حال حاضر در هالیوود مؤثر است – که فیلم‌های ابرقهرمانی باشد – هیچ‌گاه برای من آنقدرها جذابیت نداشته. بنابراین هرگز وسوسه نشده‌ام چنین فیلم‌هایی بسازم. به نظر من این فیلم‌ها بیش از حد به یک فرمول وابسته‌اند و از جهت درک احساسات بیش از حد بچگانه‌اند.»

کراننبرگ در بخش دیگری از مصاحبه احتمال تولید سریال براساس رمانش «تحلیل‌رفته» (Consumed) را رد نمی‌کند، هرچند تاکنون با شبکه‌ای به توافق نرسیده است. او در ادامه در مورد اینکه چرا نگارش یک سریال تلویزیونی برای پلتفرم‌های استریمینگ را متفاوت از سینما می‌داند، توضیح دقیقی ارائه می‌دهد: «مطمئناً یک نوع فیلمسازی است، اما دقیقاً سینما نیست. از لحاظ نگارش ریتم شما متفاوت خواهد بود. برای یک نویسنده خوشایند است اما شاید برای یک کارگردان نباشد. مانند کارگردانی فیلم نیست که شما مسئولیت حاصل کار، بازیگران و سایر موارد را عهده‌دار می‌شوید. اما بسیاری از سریال‌هایی که در نت‌فلیکس یا آمازون پرایم دیده‌ام کارگردانی بسیار بسیار خوبی داشته‌اند توسط کارگردانانی که تاکنون اسمی از آن‌ها نشنیده‌ بودم.»

«لیام نیسون» نیز اخیراً گفته بود دیگر علاقه‌ای به بازی در فیلم‌های ابرقهرمانی ندارد. او جدا از «دارکمن» (Darkman) و نقش «رأس‌الغول» در «بتمن می‌آغازد» (Batman Begins) و به شکل کوتاه در «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises)، نیسون در فیلم ابرقهرمانی دیگری ظاهر نشده – مسئله‌ای که تعجب‌آور است زیرا او سابقه‌ی بازی در فیلم‌های پرخرجی چون «جنگ ستارگان» را دارد. تازه‌ترین فیلم او «عشق معمولی» (Ordinary Love) نیز کوچک‌ترین شباهتی به یک فیلم ابرقهرمانی ندارد و داستانی در مورد یک زوج عاشق روایت می‌کند. نیسون به تازگی در مصاحبه با «اینترتینمنت تونایت» فاش کرده که شاید هرگز به فیلم‌های ابرقهرمانی بازنگردد.

نیسون می‌گوید: «راستش من علاقه‌ی چندانی به این ژانر ندارم. به نظر من این فیلم‌ها هالیوود در پرزرق و برق‌ترین حالت و بالاترین سطح فنی باشد – چیزی که تحسین‌برانگیز است – اما من تمایل ندارم هر روز سه ساعت به باشگاه بدنسازی بروم تا بتوانم خودم را در لباس ولکرو جای بدهم و شنل بپوشم.»

او در ادامه اضافه می‌کند: «بازیگران این فیلم‌ها را ستایش می‌کنم و می‌دانم که بعضی از بازیگران حاضرند چنین نقش‌هایی بازی کنند و به خوبی هم بازی کنند. اما این ژانر من نیست. بازی من در فیلم «جنگ ستارگان» به ۲۲ سال قبل برمی‌گردد و از آن لذت برم، زیرا تازگی داشت و بدیع بود.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *