پروفسور تری.ال.اورباچ به مدت ۲۲ سال ۳۷۳ زوج را تحت نظر داشت تا پروژه تحقیقاتی‌اش درباره زندگی زناشویی را پیش ببرد. او می‌گوید: «برخلاف نظرهای عامه وقتی که شما به یک زندگی شاد و خوشبخت زوج‌ها نگاه می‌کنید، الزاما تلاش بی‌شائبه و خستگی‌ناپذیر آنها در زندگی‌شان را نمی‌بینید. بلکه فقط کارهای کوچک است که یک زندگی را تغییر می‌دهد و رابطه زناشویی را تبدیل به رابطه‌ای شادمان و لذت‌بخش می‌کند.» او در کتاب خود با نام «۵ قدم از ازدواج خوب تا ازدواج عالی» راه‌هایی را برای رسیدن به یک زندگی شاد مطرح می‌کند.

۱- نیازهای همدیگر را درک کنید: مهم‌ترین دلیلی که باعث ازهم پاشیدن ازدواج‌ها می‌شود، ناامیدی است. این ناامیدی‌های هر روزه است که باعث ایجاد خلاء بین افراد می‌شود و فاصله‌ای میان انتظارات و رفتارها می‌سازد که بیشترین آسیب را می‌رساند. بهترین راه برای آنکه از این ناامیدی خطرآفرین دوری کنید، این است که نیازهای‌تان را به زبان بیاورید و سطح توقع‌تان را نیز پایین نگه دارید. ممکن است شما نیاز دارید تا زمان دونفره بیشتری با هم بگذرانید و دراین باره صحبت کنید.

۲- به «شوهرتان» محبت کنید: مردان متاهلی که همسرشان به آنها ابراز علاقه می‌کند یا به آنها احترام می‌گذارد و از آنها تشکر می‌کند و به آنها عشق می‌ورزند، ۲ برابر مردان دیگر خودشان را متاهلان خوشبخت می‌دانند. اورباچ می‌گوید: «برخلاف تصور عامه، مردان نیاز به محبت بیشتری نسبت به زنان دارند. زنان به صورت روزانه و معمول از دوستان و اطرافیان‌شان محبت دریافت می‌کنند. حتی ممکن است فروشنده لباس‌ هم به آنها بگوید: «شما چقدر خوش‌لباس هستید.» درحالی که برای مردان چنین اتفاقی نمی‌افتد. معمولا کسی از کنار یک مرد رد نمی‌شود و به او بگوید: «چقدر خوب پیراهن و شلوار خودتان را ست کرده‌اید.» به همین دلیل است که مردان روی محبت‌ و نوازشی که از همسرشان دریافت می‌کنند تکیه دارند. خوشبختانه این محبت یک طرفه نخواهد بود و همانطورکه شما به او محبت می‌کنید، در معرض محبت بی‌شائبه او هم قرار می‌گیرید.

یک زندگی شاد

۳- قانون ۱۰ دقیقه‌ای: همیشه به زوج‌ها پیشنهاد می‌شود تا یک شب در هفته با یکدیگر قرار عاشقانه بگذارند، اما اورباچ به قانون «۱۰ دقیقه» بیشتر اعتقاد دارد. «فقط ۱۰ دقیقه در طول روز وقت بگذارید و از هر دری صحبت کنید، به جز بچه‌ها، مسئولیت‌ها و کارهای خانه.» همین قانون ۱۰ دقیقه‌ای باعث می‌شود احساس نزدیکی بیشتری نسبت به یکدیگر داشته باشید. هر اطلاعات تازه‌ای که درباره طرف مقابل پیدا کنید، برای شما لذت‌بخش است. همین اطلاعات ساده، ذهنیتی نسبت به جهان درونی همسرتان به شما می‌بخشد و شادمانی‌تان را دوچندان می‌کند و یک زندگی شاد را تجربه میکنید.
۴- روی اتفاق‌های خوب تمرکز کنید: فکر می‌کنید بهترین راه برای رسیدن به یک زندگی شاد کار کردن روی عواملی است که باید تغییر کنند؟ دقیقا اشتباه فکر می‌کنید. آنچه باعث می‌شود تا زندگی شادتری داشته باشید، اضافه کردن عواملی است که به ازدواج‌تان هیجان و احساس می‌بخشند. این انرژی مثبت است که احساس خوشایندی به شما می‌دهد و برای رسیدن به یک زندگی بهتر به شما انرژی می‌بخشد.

مریم صادقی شاد

wikiravan

  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • درمان خروپف

    روش های درمان خروپف

    روش های درمان خروپف خروپف کردن معمولا به عنوان منبع شوخی در فیلم‌های مختلفی مورد استفاده ق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *