صحبت‌های رئیس HBO Max پیرامون پخش نسخه زک اسنایدر Justice League

پس از درخواست‌های متعدد هواداران ابرقهرمانان دی سی کامیکس از شرکت برادران وارنر بابت عرضه‌ی نسخه‌ی مخصوص فیلم لیگ عدالت (Justice League) به کارگردانی زک اسنایدر، بالاخره قرار شد این نسخه ازطریق سرویس اچ بی او مکس (HBO Max) پخش شود؛ موضوعی که خیلی زود باعث شکل‌گیری بحث‌های جدیدی پیرامون آثار دیگر مثل نسخه‌ی کامل فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) شده و اکنون مدیرعامل Otter Media به صحبت پیرامون آینده‌ی این‌گونه درخواست‌ها پرداخته است.

Otter Media مسئولیت‌های مربوط‌به سرویس HBO Max را برعهده دارد و تونی گونسالوس، مدیرعامل آن‌را می‌توان به‌نوعی رئیس اچ‌بی‌او مکس هم دانست. سایت TheVerge به‌تازگی به‌سراغ گفت‌وگو با گونسالوس رفته و با او به صحبت در مورد سرویس‌های استریم و آینده‌ی این صنعت پرداخته است. در بخشی از این مصاحبه، بحث به‌سمت لیگ عدالت و نسخه‌ی مخصوص زک اسنایدر یا Snyder Cut می‌رود و اینکه شاید نمایش این نسخه باعث شود مردم در آینده درخواست‌های بیشتری بابت پخش نسخه‌های کامل یا متفاوت سایر فیلم‌ها هم داشته باشند و این قضیه به روندی تبدیل شود که HBO Max چاره‌ای جز تسلیم دربرابر آن نداشته باشد. گونسالوس در این زمینه می‌گوید:

این قضیه هرگز به یک جریان دنباله‌دار تبدیل نخواهد شد.

همان‌طور که خود شما هم گفتید، بین گروه‌های طرفدار آثار مختلف تفاوت‌های زیادی وجود دارد و هرکدام حال و هوای خاص خود را دارند. این روزها گروه‌های طرفداری قدرت و صدای بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده‌اند و گاهی‌اوقات مثل راهنماهای ما عمل می‌کنند و باید به صحبت‌های آن‌ها گوش کنیم. زمانی یک رئیس داشتم که می‌گفت: «صنعت و مصرف‌کنندگان همیشه در یک راستا قرار نمی‌گیرند و مصرف‌کنندگان برای دستیابی به اهداف خود دست به هر تلاشی می‌زنند و همواره می‌خواهند پیروز ماجرا باشند».

این روزها در مسیری قرار گرفته‌ایم که وقتی بحث فیلم، سرگرمی و محتوا می‌شود، مصرف‌کنندگان به انتخاب‌هایی بیشتر از همیشه دسترسی پیدا می‌کنند و همین قضیه هم باعث شده است صدای آن‌ها رساتر از هر زمانی شود. البته از طرف دیگر این به معنای آن نیست که هر گروه طرفداری در هر جایی درخواست خود را مطرح کرد، ما خیلی سریع دلارهای خود را آماده‌ی خرج کردن برای رسیدگی به درخواست آن‌ها می‌کنیم.

در مجموع می‌توانم بگویم که گروه‌های طرفداری آثاری مثل دوستان (Friends) یا همین نسخه‌ی اسنایدر از آن دست گروه‌هایی بوده‌اند که با صدای رسای خود ما را تشویق به شنیدن صحبت‌هایشان کرده‌اند، یا مثلاً طرفداران هری پاتر (Harry Potter) که در روزهای اخیر بابت ارائه‌ی فیلم‌های این مجموعه در HBO Max خیلی خوشحال شدند و این قضیه نشان‌دهنده‌ی عشق و علاقه‌ی آن‌ها به این آثار است. ولی از طرف دیگر هرچند همیشه به نظرات طرفداران گوش می‌کنیم و به آن‌ها اهمیت می‌دهیم، ولی مفهوم این کار این نیست که از این به بعد حتماً نسخه‌های متفاوت هر فیلمی را عرضه خواهیم کرد.

در کل به‌نظر می‌رسد تصمیم شرکت برادران وارنر و اچ‌بی‌او مکس برای نمایش نسخه زک اسنایدر لیگ عدالت، حداقل از نظر تجاری تصمیمی درست و حساب‌شده باشد. در دورانی که رقابت بین سرویس‌های استریم بسیار داغ و نفس‌گیر شده و آن‌ها نیاز به محتوای بیشتری برای جذب مخاطبان دارند، چنین آثاری می‌توانند به افزایش کاربران سرویس‌ها کمک کنند. ولی اینکه کیفیت این اثر به چه شکل خواهد بود و در ادامه چه تأثیری روی فیلم‌های بعدی و درخواست‌های مردم پیرامون نسخه‌های متفاوت یا کامل‌تر این فیلم‌ها می‌گذارد، موضوعی است که باید صبر کرد و دید به چه نتایجی می‌رسد.

تانی کال

برگرفته از Screen Rant

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *