عادت افراد موفق برای غلبه بر شکست ها

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که، چگونه است که ایلان ماسک، توانسته این همه موفقیت و دستاورد را داشته باشد، در حالی که زمان آن را داشته که، زندگی شخصی لذت‌بخشی هم داشته باشد و به سرتاسر دنیا هم سفر کرده است؟ بله! قبول دارم که پول کمک می‌ کند ولی این دلیل اصلی موفقیت افراد موفق نیست، آنچه در کنار توانایی‌های آنها، نقش تکمیل‌کننده‌ای دارد، کسب‌ و حفظ عادت‌های مثبت است، استفاده حداکثری از زمان، آنان را قادر می‌سازد که حتی در شرایط کاری سخت نیز، بر اوضاع کنترل داشته باشند و این مهارتی کلیدی در، تبدیل شکستبه «موفقیت» است، در حالی که ممکن است به نظر رسد که، این افراد توانایی‌های فوق بشری دارند، اما واقعا اینطور نیست، آنها نیز مثل ما، انسانهایی با گوشت‌ و پوست‌ و استخوان هستند و همان محدودیت‌های ذاتی انسان، در مورد آنها نیز صدق می‌کند، اما آنچه آنها را متمایز می‌کند، توانایی آنها در فائق آمدن بر ناکامی‌ها است، آنها نیز مانند من و شما، دچار اشتباهاتی می‌شوند، زندگی همیشه مطابق نقشه‌های ما، پیش نمی‌ رود، ولی این آنها را وادار به توقف نمی‌ کند، انها بر مشکلات به واسطه پول، شهرت یا قدرت‌شان، چیره نمی‌ شوند، آنها راز مخفی یا فرمول جادویی خاصی ندارند، ولی آنها عادت‌ ها و خصوصیات مثبتی دارند که آنها را به جلو، پیش می‌ برد، عادت‌های مثبتی که شما نیز با کمی تلاش، از آنها برخوردار خواهید شد.

۱– عادت به تأمل و اندیشه!

مردم موفق، به تامل و تفکر و بازبینی آنچه انجام داده‌اند، در زندگی روزمره‌شان، اعتقاد دارند. این که نقاط مثبت و منفی کارشان در روزهای اخیر، چه بوده است؟ در نتیجه همین تفکر و تامل حاصل می‌شود، برای بسیاری این به‌ وسیله مراقبه، صورت می‌گیرد، اما انگونه که اندره شیلینگتون توصیه می‌کند، کمی‌ پیاده‌ روی ساده نیز، این کار را ممکن می‌کند، به عنون مؤسس یک شرکت تبلیغاتی موفق، آندره اغلب زمان کافی برای کارهایی مثل مراقبه را، پیدا نمی‌ کند، به جای آن، او روزانه ۱۵ دقیقه پیاده‌ روی می‌ کند و این بسیار الهام‌بخش است، پس شما نیز روزانه زمان اندکی را به این‌کار اختصاص دهید که، بسیار سودمند خواهد بود.

۲– عادت به بیدار شدن صبح‌ زود، حتی اگر سحر‌خیز نیستید!

شما نمی‌ توانید، فرد «موفقی» را پیدا کنید که، دیرتر از ۷ صبح از خواب بیدار شود! صرف‌نظر از اینکه، ذاتا فردی سحرخیز هستید یا نه، بیدار شدن در صبح زود، یک ارزش بزرگ است، حتی اگر زمان صبح را به کار کردن، اختصاص ندهید. این همان نقطه عطفی بود که، زندگی هال الرود را عوض کرد، در نتیجه سحرخیز بودن، زمان بیشتری برای خود به دست آورد، و همین منجر به کاهش استرس او شد و از دل شکست‌ها، «موفقیت» را برای خود بدست آورد، این که چگونه روز خود را آغاز می‌کنید، تاثیر زیادی بر باقی روز شما خواهد گذاشت، پس اگر روز خود را در حالی شروع کنید که، درمانده و خسته و نا‌امید هستید، چه انتظاری دارید که، بقیه روزتان، چیزی متفاوت از آن باشد؟

۳– عادت به انجام کارهای لازم و ضروری

کارهای زیادی در زندگی روزانه منتظر شما است! اما همه آنها در زندگی شما تاثیرگذار نیستند، هنر آن است که، درست الویت‌بندی کنید و کارهای مهم را انجام دهید تا کنترل زندگی خود را به دست گیرید، اجازه ندهید که موارد و مسائل ناچیز، وقت و انرژی شما را بگیرند، مردم «موفق» تمرکز می‌ کنند و آنچه را که باید انجام دهند، انجام می‌دهند. کارل نیوپورت، موفقیت‌های خود را مرهون، کار عمیق و دقیق می‌داند، پس بدانید که «موفقیت» با فریب خود و دیگران حاصل نمی‌شود، راه میان بری وجود ندارد، تنها کار و تلاش واقعی است که شما را به سرمنزل مقصود می‌رساند.

۴– عادت به اینکه هر روز، مهمترین روز زندگی شما است.

جری سینفلد، یکی از موفق‌ترین کمدین‌های دنیا است، و این را لزوما با کار طاقت‌فرسا به دست نیاورده، بلکه سعی کرده در هر گام و روز زندگی خود، باهوش‌تر از دیگران عمل کند. یک زنجیره از لحظات‌تان بسازید، به نحوی که هر‌لحظه تعیین‌کننده باشد، تمرکز خود را صرف کسب یک، موفقیت کوچک روزانه کنید وآن را جشن بگیرید! و همین کار را برای فردا نیز، دنبال کنید. من دوستانی را دیده‌ام که،موفقیت خود را مدیون همین شیوه هستند. وقتی برای بار نخست، اسکات الدفورد را می‌دیدم، او فردی بود که سخت کار می‌کرد تا بدهی ۷۲۰ هزار دلاری خود را پرداخت کند. امروز او باهوش‌تر عمل می‌کند و با یک نقشه‌راه، موفقت‌ها را، گرچه کوچک، یکی پس از دیگری از آن خود می‌کند و از شکست‌ها «موفقیت» می‌سازد.

۵– عادت به اینکه، شکست‌ها و اشتباهات شما را نترسانند.

به عنوان یک انسان، ما همه مشابهت‌هایی داریم و از مهمترین آنها، این است که، همه ما مرتکب اشتباه می‌ شویم و گاهی شکست می‌ خوریم، مردم موفق تفاوتی با ما ندارند، بلکه دیدگاه آنها از شکست، با ما متفاوت است، ناکامی آنها را نمی‌ ترساند و باعث عقب‌ نشینی آنها نمی‌ شود، هرچه که باشد، آنها اطمینان دارند که، در انتها «موفقیت» بزرگی در انتظار آنها خواهد بود. وقتی بیت چلت با ریو سیرنیوا صحبت می‌ کرد، ریو گفته بود «بدون شکست خوردن، شما یک بازنده هستید!» این شیوه فکر کردن، افراد موفق است و طرز تلقی آنها را نشان می‌دهد؛ آنها وقوع شکست را می‌ پذیرند اما، اجازه نمی‌دهند که راه آنها را، سد کند، پس بپذیریم که اشتباهات رخ می‌دهند ولی آنها، دلیل شکست‌ های ما نیستند، تنها هنگامی شکست می‌ خورید  که اجازه دهید که «ترس از شکست» کنترل زندگی شما را به دست گیرد. این یک جنگ روزانه است و این ۵ عادت سلاح‌های شما! این شیوه مردم موفق است و با کمی تلاش شما نیز، می‌توانید ،آنگونه باشید که آنها هستند.

تانی کال

برگرفته از addicted2success

یوکن

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *