خانه سینما و تلویزیون اخبار سه فیلم و یک داور ایرانی در جشنواره دبی

سه فیلم و یک داور ایرانی در جشنواره دبی

0

سه فیلم و یک داور ایرانی در جشنواره دبی

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دبی میزبان نمایش سه فیلم ایرانی در بخش سینمای جهان است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم دبی، «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای، «بدون تاریخ، بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند و ««لِرد» از محمد رسول‌اُف سه فیلم ایرانی هستند که در بخش “سینمای جهان” این رویداد سینمایی به روی پرده می‌روند.

در فیلم «آذر» به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و کارگردانی محمد حمزه‌ای علاوه‌بر نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، فرید سجادی حسینی، هستی مهدوی، مهران نائل، شیرین آقاکاشی، مائده طهماسبی، پریسا هاشم پور، مانیا علیجانی و لیلا زارع با حضور پژمان جمشیدی و هومن سیدی به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» نیز تاکنون موفق به کسب جایزه بهترین کارگرانی و بازیگری (نوید محمدزاده) از بخش افق‌های جشنواره ونیز، هوگوی طلایی بهترین فیلم از پنجاه و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو و جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه فیپرشی از جشنواره تسالونیکی یونان شده است و«لرد» نیز چندین جایزه از جمله بهترین فیلم بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن را کسب کرده است.

سحر دولتشاهی، بازیگر ایرانی نیز امسال به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم دوبی انتخاب شده است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دبی از ۶ تا ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷ (۱۵ تا ۲۲ آذر) در امارات برگزار می‌شود و امسال میزبان نمایش بیش از ۱۴۰ فیلم از سراسر جهان است.

تانی کال

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *