«هانس زیمر» آهنگسازی برای Tenet نولان را رد کرد زیرا نمی‌توانست به Dune نه بگوید

«کریستفر نولان» و «هانس زیمر» تا به حال در شش فیلم با یکدیگر همکاری کرده‌اند. این دو با «بتمن آغاز می‌کند» (Batman Begins) آغاز کردند و با «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight) در سال ۲۰۰۸، «تلقین» (Inception) در سال ۲۰۱۰ و «دانکرک» (Dunkirk) در سال ۲۰۱۷ این همکاری را ادامه دادند و زیمر با این فیلم‌ها سه بار نامزد دریافت اسکار بهترین موسیقی متن شد. اما علی‌رغم این موفقیت‌ها زیمر اخیراً برای اولین بار در بیش از یک دهه‌ی گذشته پیشنهاد نولان را رد کرد تا به پروژه‌ی «شنزار» به کارگردانی «دنی ویلنوو» بپیوندد.

زیمر در مصاحبه با «پلی‌لیست» می‌گوید علاقه‌اش به رمان‌ «شنزار» موجب شد نتواند به فیلم پرخرج ویلنوو پاسخ منفی بدهد. نولان و ویلنوو فیلم‌های جدیدشان را در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌کنند و به همین علت امکان همکاری زیمر در هر دوی این پروژه‌ها وجود نداشته است. زیمز می‌گوید: ««شنزار» یکی از کتاب‌های محبوب من در دوران نوجوانی بود. دنی و «جو واکر» تدوین‌گر او را هم بسیار دوست دارم. ما با هم «۱۲ سال بردگی» و «بیوه‌ها» را ساختیم. در سال ۱۹۸۸ برای بی‌بی‌سی کار کرده بودیم.»

زیمر می‌گوید برای خلق موسیقی متن «شنزار» از عشق و علاقه‌اش برای رمان «فرانک هربرت» که در سال ۱۹۶۵ منتشر شد الهام می‌گیرد. او اقتباس سینمایی «دیوید لینچ» از این رمان را ندیده و می‌گوید قصد دارد نگاه تازه‌ای به اثر داشته باشد. آهنگسازی فیلم جدید نولان که اکشنی حماسی به نام «باور» است به «لودویگ گورانسن» سپرده شده. این آهنگساز با «پلنگ سیاه» (Black Panther) مارول برنده‌ی اسکار بهترین موسیقی متن شد.

زیمر می‌گوید: «باید [«شنزار»] را انجام می‌دادم. کریس [نولان] درک می‌کند که باید این کار را انتخاب می‌کردم. او مشکلی نخواهد داشت. من و لودویگ دوست هستیم. دوستی به کنار، کار او واقعاً خوب است.»

لجندری فیلم «شنزار» را  ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹) و برادران وارنر فیلم «باور» را ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹) اکران می‌کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *