بخوبی می‌دانیم که علاقه‌مندی قشر جوان همگن نیست و بنابراین هر استارتاپی که بتواند در تولید اپلیکیشن‌های نسل جوان موفق عمل کند، جای تقدیر دارد.

نسل جوان مُهره اصلی بازی سیاست و اقتصاد در کشور‌های در حال توسعه است. در ایران بیش از 50 درصد جمعیت را افراد زیر 30 سال تشکیل می‌دهند. این آمار در کشور‌های آسیایی نظیر هند و تایلند مشابه می‌باشد.

اپلیکیشن‌های نسل جوان

نسل جوان همان اکثریتی را تشکیل می‌دهند که در آینده جهت‌گیری فکری آن‌ها است که به کل جامعه جهت می‌دهد. ازاین‌رو اُرگان‌های خصوصی و دولتی سرمایه زیادی را صرف شناخت سلایق و علایق این گروه سنی می‌کنند و با راه‌اندازی استارتاپ‌های تولید اپلیکیشن که برای جوانان جذاب‌تر هستند، سود قابل‌توجهی را در درازمدت تجربه خواهند کرد.

در ادبیات کسب و کار منظور از نسل جوان افراد 19 تا 34 ساله می‌باشد. دلایل متعدد عدم موفقیت اپلیکیشن‌ها کافی است تا هر اپلیکیشن با هر پلتفرمی به دنبال راهی برای ارتباط برقرار کردن با نسلی باشد که هم روحیه و هم میزان شناخت آن‌ها از تکنولوژی تبدیل به منبع خوبی برای درآمدزایی شده است.

اپلیکیشن‌های نسل جوان

هر چند که یک فرد 19 ساله با فرد 34 ساله تفاوت در سلیقه، دیدگاه و تفکر دارد اما توسعه‌دهندگان با خلاقیت خود، پُلی ارتباطی بین رده‌های سنی مختلفی ایجاد کرده و به این وسیله قشر جوان را با تولید اپلیکیشن‌های جوان‌پسند هدف‌گذاری می‌کنند.

فیسبوک، توییتر و اینستاگرام از جمله استارتاپ‌هایی بوده و هستند که همه ما با آن‌ها آشنایی داریم و به اندازه کافی از اثرگذاری آن‌ها روی نسل جوان آگاه می‌باشیم. در این مطلب نگاهی به استارتاپ‌های گمنام‌تری داریم که انصافا میان اپلیکیشن‌های نسل جوان موفق عمل کردند.

استارتاپ‌های موفق در تولید اپلیکیشن‌های نسل جوان

Startups That Won At Creating Apps For Millennials

هم اکنون 75.4 میلیون جوان 19 تا 34 ساله ساکن آمریکا هستند. تقریبا به همین اندازه و حدود 74.9 میلیون نفر از جمعیت آمریکا را افرادی تشکیل می‌دهند که در آستانه انفجار جمعیتی دنیا متولد شده و بین 51 تا 69 سال سن دارند.

اپلیکیشن‌های نسل جوان

هر چند که این تفاوت جزئی است اما بالاخره اکثر این جمعیت را جوانانی تشکیل می‌دهند که شیفته اپلیکیشن و دنیای تکنولوژی هستند.

استارتاپ‌ها هم از این علاقه‌مندی قشر جوان استفاده کرده و فرصت را غنیمت شمردند تا با برنامه‌هایی که بیش‌تر نسل جوان را درگیر خود می‌کنند، زمینه سودآوری خود را فراهم سازند.

با برخی از این اپلیکیشن‌ها قبلا در هات اپ نیوز آشنا شده‌اید. گمنام بودن این اپلیکیشن‌ها و شهرت کم‌ترشان نسبت به فیسبوک، واتس اپ و… نباید باعث شود فکر کنیم این استارتاپ‌ها به اندازه فیسبوک موفق نبوده‌اند!

اپلیکیشن‌های نسل جوان

همراهان اندرویدی در صورت مواجه شدن با پیغام this item isnt available in your country از راهنمای آموزش دانلود از پلی استور استفاده کنید تا بتوانید تحریم ها را دور بزنید.

Musical.ly

چند سال بعد از این که Vine، اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری محبوب، سر و صدای زیادی را به راه انداخت، اپلیکیشن Musical.ly آمد تا به یکی از برترین و داغ‌ترین برنامه‌های ویدیویی در اپ‌ استور تبدیل شود. در بررسی‌هایی که بین نوجوانان صورت گرفته این برنامه به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن ویرایش ویدیو معرفی شده است.

اپلیکیشن‌های نسل جوان

Musical.ly یک پلتفرم کاربردی یا در واقع شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیو می‌باشد که در آن کاربران قادر هستند، موزیک ویدیو خود را با امکانات مختلف آن بسازند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

ایده پشت طراحی این اپلیکیشن نسبت به سایر برنامه‌های موجود جالب است. در Musical.ly کاربران لب می‌زنند و با یک قطعه از موسیقی دلخواهشان همگام می‌شوند.

اکنون میلیون‌ها نفر محتوای ویدیویی که با استفاده از این برنامه ویرایش شده است را به اشتراک می‌گذارند و در عین حال از ویدیو‌های دوستان و افراد تاثیرگذار دیگر که با Musical.ly ساخته شده، لذت می‌برند.

از زمانی که این برنامه در سال 2015 بصورت رسمی منتشر شد، 116 میلیون دلار سرمایه از GGV Capital و Greylock Partners جذب کرده است.

براساس کمپین‌های آنالیزی که توسط Mattermark ایجاد شده، طی بررسی‌های متعدد مشخص شد که نرخ رشد کاربران Musical.ly از کاربران برنامه اسنپ چت در سال 2015 بیش‌تر بوده است.

شما می‌توانید اپلیکیشن Musical.ly را برای اندروید و iOS از طریق لینک‌های زیر دانلود نمایید:

Triller

Triller از اپلیکیشن‌های نسل جوان نام‌آشنا برای کسانی است که به ساخت موزیک ویدیو از تصاویرشان علاقه‌مند هستند. این برنامه کاملا رایگان است و مخاطبان جوان زیادی در سرتاسر دنیا دارد.

اکنون هر دو نسخه اندروید و iOS این برنامه در دسترس می‌باشد و کاربران می‌توانند از تصاویر مختلف با موزیک زمینه دلخواهشان موزیک ویدیو بسازند و سپس آن را با افکت‌های خاص خود ویرایش نمایند.

تاکنون 60 هزاربار بررسی یا کامنت در گوگل‌ پلی در مورد این برنامه وجود دارد و طی مصاحبه‎هایی، سازنده این اپلیکیشن میزان دانلودش را 10 میلیون بار اعلام کرده است.

Triller یک شبکه اجتماعی کوچک می‌باشد و مثل اینستاگرام امکان فالو کردن یا فالو شدن توسط دیگران را برای کاربران خود فراهم کرده تا بتوانند به Triller Famous تبدیل شوند.

شما می‌توانید اپلیکیشن Triller را برای اندروید و iOS از طریق لینک‌های زیر دانلود نمایید:

Kimoji

شاید باور نکنید اما یکی از برنامه‌هایی که ممکن است بارها از آن استفاده کرده باشید، Kimoji معروف می‌باشد که توسط کیم کارداشیان محبوب، طراحی شده است.

Kimoji بصورت غیررایگان در اپ‌ استور و گوگل‌ پلی قابل دانلود می‌باشد. فقط 6 ماه بعد از انتشار برنامه Kimoji در سال 2015 این اپلیکیشن در لیست برترین برنامه‌های پولی اپ‌ استور قرار گرفت.

تحلیل‌گران می‌گویند ارزش این اپلیکیشن بعد از انتشار در هر ثانیه 1 میلیون دلار بیش‌تر می‌شده است.

همه ما با محبوبیت ایموجی‌ها خصوصا برای نسل جوان آشنا هستیم. نمودار زیر محبوبیت ایموجی را برای رده‌های سنی مختلف از جمله جوانان نشان می‌دهد.

اپلیکیشن‌های نسل جوان

در سال 2015 ایموجی معروف “چهره‌ای با اشک شوق” به عنوان شکلک یا در واقع کلمه سال در دیکشنری انگلیسی آکسفورد معرفی شد.

قشر جوان از ایموجی و استیکر برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر استفاده می‌کنند و اپلیکیشن Kimoji یک فرهنگ جدید را در شیوه بیان مقاصد افراد ایجاد کرد که تا آن زمان مثل و مانند آن بصورت پیش‌فرض میان شکلک‌های موجود وجود نداشت.

شما می‌توانید اپلیکیشن Kimoji را برای اندروید و iOS از طریق لینک‌های زیر دانلود نمایید:

Kik

هر چند که ممکن است، اپلیکیشن Kik برای همه اقشار نسل جوان خصوصا کسانی که مسن‌تر هستند، نام‌آشنا نباشد اما افراد کم سن و سال‌تری که در این نسل قرار می‌گیرند خیلی خوب با این پیام‌رسان ارتباط برقرار کرده‌اند.

در سال 2015 اپلیکیشن Kik یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و از همان زمان بدون توقف به فعالیت خود ادامه داده است و توانسته تعامل خود را با کاربران حفظ کند.

یکی از مزایای رقابتی این اپلیکیشن نسبت به سایر رقبا که با تولید اپلیکیشن‌های نسل جوان سعی در جذب مخاطب بیش‌تری دارند، تعهد این شرکت برای همکاری مداوم با دانش‌آموزان در توسعه اپلیکیشن می‌باشد.

این نوع همکاری بصورت تمام وقت و با مزایا و دستمزد صورت می‌گیرد و در آن فرصت ارائه ایده‌های دانش‌آموزی برای بهره‌وری در مقیاس کلان فراهم شده است. مثلا Kik Codes یکی از قابلیت‌های مسنجر Kik می‌باشد که توسط یک دانش‌آموز طراحی شده است.

شما می‌توانید اپلیکیشن Kik را برای اندروید و iOS از طریق لینک‌های زیر دانلود نمایید:

Wattpad

پلتفرم Wattpad به افراد علاقه‌مند فرصت تولید و به اشتراک‌گذاری محتوای مختلف درباره هر چه که بخواهند را می‌دهد. مردم در سراسر جهان مطالب علمی تخیلی، عاشقانه، فانتزی و رمان‌های خود را در Wattpad آپلود می‌کنند.

طبق آماری که از خود این کمپانی منتشر شده است، مخاطبان ماهانه این اپلیکیشن به 45 میلیون نفر رسیده است و روزانه 250 میلیون داستان در موضوعات مختلف در Wattpad آپلود می‌شود. اکنون بیش از 90 درصد کل کاربران از نسخه موبایل Wattpad استفاده می‌کنند.

Wattpad یک شبکه اجتماعی مستقل محسوب می‌شود که افراد می‌توانند در آن داستان‌های دلخواهشان را جستجو کنند. نظیر هر شبکه اجتماعی دیگر، کاربران در Wattpad می‌توانند نظر بگذارند و یا با استفاده از پیام‌رسانی آن، با هم ارتباط موثر برقرار کنند. رابط کاربری برنامه‌ هم ساده و کاربردی است.

گاردین، Wattpad را به عنوان پدیده جهانی در ادبیات بزرگسالان معرفی کرده است. پدیده‌ای میان اپلیکیشن‌های نسل جوان که با حرکت طوفانیِ خود، نوجوانان و جوانان را برای کتابخوانی ترغیب می‌کند.

شما می‌توانید اپلیکیشن Wattpad را برای اندروید، iOS و ویندوزفون از طریق لینک‌های زیر دانلود نمایید:

Yik Yak

Yik Yak پیام‌رسان ناشناسی است که با استفاده از آن می‌توان نظیر یک شبکه اجتماعی پُست منتشر کرد. Yik Yak بیش‌تر توسط دانش‌آموزان و دانشجویان مورد استقبال قرار گرفته و در آن می‌توانند درباره وقایع مختلفی که در دانشگاه، در ارتباط با اساتید و دانشجویان رخ می‌دهد به بحث بپردازند.

اپلیکیشن‌های نسل جوان

در سال 2014 و 2015 اپلیکیشن Yik Yak در صدر تمام اپلیکیشن‌های مطرح رده سنی جوانان در ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

با وجود محبوبیت این شبکه اجتماعی یا پیام‌رسان، ارسال پیام ناشناس از سطح امنیت این اپلیکیشن کاسته است. بنابراین Yik Yak، اپلیکیشنی که روزی در کانون توجه همگان قرار داشت با واکنش منفی کاربران روبه‌رو شده و دوران خوبی را پشت سر نمی‌گذارد.

اپلیکیشن‌های نسل جوان

در سه سال اخیر رتبه این برنامه نزول قابل‌توجهی داشته است و اکنون با رتبه 447 ممکن است به زودی از لیست 500 برنامه برتر خارج شود. متاسفانه در حال حاضر لینک‌های دانلود این برنامه از اپ استور و پلی استور حذف شده‎اند.

Snapchat

تکنولوژی بارگذاری تصاویر موقت در اسنپ‌ چت خیلی زود مسیر پیشرفت این کمپانی را هموار کرد و آن را به یکی از رقبای دو غول بزرگ گوگل و فیسبوک تبدیل نمود.

امروز اسنپ چت بین 10 تا 20 میلیارد دلار ارزش‌گذاری می‌شود و 100 میلیون کاربر فعال در ماه دارد. جالب است بدانید 71 درصد از این 100 میلیون زیر 25 سال سن دارند.

با وجود محبوبیت بسیار این برنامه به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های نسل جوان، اسنپ چت رابط کاربری ساده‌ای ندارد و همین موضوع استفاده از آن را کمی پیچیده کرده است.

اگر درباره ظاهر این برنامه نظرسنجی کنید، همان تعداد کاربرانی که از این برنامه رضایت دارند، از رابط کاربری آن متنفر هستند!

به نظر می‌رسد کمپانی اسنپ چت در تولید این برنامه فقط به دوربین اهمیت داده و به این فکر نکرده که با این طراحی، کاربر در اپلیکیشن چه محدودیت‌ها و مشکلاتی را خواهد داشت.

شما می‌توانید اپلیکیشن اسنپ چت را برای اندروید و iOS از طریق لینک‌های زیر دانلود نمایید:

We Heart It

ظاهر We Heart It به عنوان شبکه اجتماعی محبوب با میلیون‌ها کاربر زن در جهان یادآور جلوه‌های بصری پینترست یا Tumblr می‌باشد.

کاربران در این برنامه قادر هستند حساب کاربری ایجاد کنند، دیگران را دنبال کنند، محتوای دلخواه خود را بارگذاری کرده و یا از محتوایی که توسط سایرین به اشتراک گذاشته می‌شود، الهام بگیرند.

We Heart It در سال 2011 تولید و عرضه شد. در سال 2015 معلوم شد که این اپلیکیشن توسط 40 میلیون کاربر نوجوان مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از اپلیکیشن‌های نسل جوان محبوب در میان کاربران می‌باشد.

Mashable اعلام کرده که 80 درصد این جمعیت زیر 24 سال سن دارند. 80 درصد فعالیت کاربران در این برنامه نیز از درگاه موبایل می‌باشد.

شما می‌توانید اپلیکیشن We Heart It را برای اندروید و iOS از طریق لینک‌های زیر دانلود نمایید:

شما چه فکر می‌کنید؟!

اگر ایده‌های شما از لیست اپلیکیشن‌های نسل جوان که معرفی شد، فراتر است؛ یعنی هنوز فرصت‌های بسیاری برای فعالیت و ساخت اپلیکیشن برای این گروه سنی وجود دارد.

صنعت این دسته از اپلیکیشن‌ها با عنوان اپلیکیشن‌های نسل جوان همانند مخاطبانش هنوز هم جوان است و در ابتدای راه قرار دارد. به نظر شما جای چه اپلیکیشن‌هایی در این لیست خالی است که کاربران احتمالا استقبال خوبی از آن به عمل آورده‌اند؟!

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *