انصراف استیون فرای از اجرای مراسم بفتا 2018

استیون فرای کمدین، بازیگر و مجری 60 ساله انگلیسی که از سال 2001 به این سو، جمعا 12 بار اجرای مراسم اهدای جوایز بفتا را به عهده داشته، از اجرای مراسم امسال انصراف داد. نخستین باری که فرای اجرای مراسم بفتا را به عهده داشت جایزه بهترین فیلم به «گلادیاتور» اهدا شد. او از سال 2007 تا 2011 در این مراسم حضور نداشت.

فرای با اعلام این خبر تاکید کرده است: «درست این بود که انصراف بدهم و اجازه بدهم دیگران اجرای بفتا را به شکلی افتخارآمیزتر به عهده بگیرند.» کمدین 60 ساله انگلیسی اضافه کرده: «دیدن مراسم بفتا 2018 بدون تماشای تپش قلب من، دهان خشکم و زانوهای لرزانم، تجربه به مراتب مفرح‌تری خواهد بود.»

فرای در ادامه بیانیه اخیرش آورده است: «هر 12 دوره‌ای که افتخار اجرای مراسم جوایز سینمایی بفتا را داشته‌ام، لحظاتی به یاد ماندنی در خاطره‌ام ثبت کرده است. آمیزه‌ای از شکوه و افتخار و درام و گاهی اوقات، احساس شرمندگی و سکسکه جایی منحصر به فرد در تقویم سینمای بریتانیا یافته است.»

فرای در پایان تاکید کرده ترجیح می‌دهد شاهد ظهور استعدادهای جدید در برابر دوربین باشد. نام مجری جدید مراسم بفتا روز سه‌شنبه نهم ژانویه همزمان با رونمایی از فهرست نامزدهای جوایز 2018 اعلام خواهد شد.

مراسم تقدیر از برگزیدگان بفتا در تاریخ 18 فوریه (یک‌شنبه 29 بهمن) برگزار خواهد شد.

تانی کال

آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *