بسیاری از افراد در مرز ۲۰ سالگی اعتماد به نفس کافی را ندارند و حتی اگر موقعیت های خوبی برایشان رقم بخورد، آن را نمی بینند. آنها اغلب ترس دارند و فکر می کنند که از پس کاری بر نمی آیند. بسیاری از این جوانان رشته ای را دنبال می کنند که به آن علاقه ندارند و در نهایت هم مجبورند که در رشته های غیر مرتبط کار کنند. همه این اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند اما باید گفت با گذر زمان و عبور از این مشکلات، تجربه و درس عبرتی نصیب این افراد می شود که می تواند بسیار سازنده باشد.

نهایتا اگر این افراد دست از تلاش خود برندارند می توانند موفقیت های زیادی بدست آورند و وارد شغلی شوند که به آن علاقه دارند و می توانند استعداد های خود را در آن محیط شکوفا سازند. برای نیل به هدف مورد نظر خود و رسیدن به موفقیت باید تمام افکار منفی را از ذهن دور کرده و افکار مثبت را جایگزین آن کنند.

راه های زیادی برای مثبت اندیشی وجود دارد اما مهمترین کاری که در ابتدا باید انجام داد حذف تمامی عادات مخرب و مضر است. در ادامه چندین مورد از عاداتی که باید تلاش کنید آنها را از خود دور کنید آورده شده است.

احساس عذاب وجدان برای زندگی دلخواه خود

همیشه به خاطر داشته باشید که شما تنها یکبار زندگی می کنید پس نباید طوری که دیگران دوست دارند، زندگی کنید. باید علایق خود را به درستی بشناسید و تمامی جوانب آن را بسنجید، مشورت کنید و در نهایت آنچه مورد دلخواه خودتان است را انتخاب کنید.

جنگیدن با افکار منفی

به جای این که با افکار منفی بجنگید آنها را بیشتر بشناسید تا بتوانید هرچه زودتر آنها را رفع کنید.

بی اهمیت بودن نسبت به سلامت خود

آیا شما همیشه جوابتان بله است؟ حتی در شرایطی که دوست دارید نه بگویید؟ برای حفاظت از خود باید یاد بگیرید نه بگویید چرا که زمان، انرژی و احساسات تان به خودتان تعلق دارند نه دیگران. اگر در شرایطی هستید که باید نه بگویید این کار را حتما انجام دهید چرا که ممکن است با مجبور شدن به گفتن بله و تحت فشار قرار گرفتن، سلامتیتان را به خطر بیاندازد.

محدود کردن رویاها

درست است که در ابتدا باید قدم های کوچکی بردارید اما این موضوع دلیلی بر کنار گذاشتن رویاهای بزرگ نمی شود. بزرگ فکر کنید، آینده خود را بزرگ ببینید و بهترین ها را بخواهید.

 عدم اعتماد به نفس

در مورد خود چگونه می اندیشید آیا خود را دست کم می گیرید؟ خود را کمتر از آنچه هستید تصور میکنید؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است از یکی اعضای خانواده یا افراد قابل اطمینان و نزدیک خود بخواهید تا نقاط ضعف و قوت شما را بگوید.

عدم هدفگذاری

دکتر Wayne Dyer متخصص، بر این باور است که ما همان چیزی می شویم که کل روز به آن فکر می کنیم. اگر هنوز هدفگذاری نکرده اید نشان دهنده ی این است که از قدرت نیت آگاهی ندارید. زندگی مورد علاقه تان را روی کاغذ بنویسید و آن را در جایی قرار دهید که هر روز ببینید.

 مقروض بودن

تا جایی که می توانید از گرفتن وام خودداری کنید و با پس انداز حقوق خود، سرمایه ی آینده تان را افزایش دهید.

 عدم برنامه ریزی

هر شب برنامه ی فردای خود را بنویسید. کارهای مهم را در اول روز قرار داده و اولویت بندی کنید. برنامه ریزی فقط مختص روز نیست بلکه باید برای ماه ها و فصل های سال نیز برنامه ریزی کنید.

 کوته فکری

شما نباید فقط به امروز یا فردایتان فکر کنید بلکه باید دور اندیش باشید و برنامه خود را تا چندسال آینده مشخص کنید. در این صورت می دانید که چگونه گام بردارید و به چه سویی حرکت کنید. بدون شک زندگی تان رنگ بهتری به خود خواهد گرفت.

کلام آخر

قدم اول برای موفقیت خودسازی است. اگر افکار منفی را از خود دور نسازید نمی توانید در هیچ زمینه ای رو به جلو حرکت کنید.

vitrino

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *