اگر از آن دسته آدم هایی هستید که زمان زیادی را با اینترنت می گذرانید مطمئنا چشم تان به مقاله های زیادی در رابطه با ترفندها و اصول محیط کار کمپانی گوگل خورده باشد. ممکن است اولین واکنشی که به آن ها نشان می دهید حس حسادت باشد اما باید سعی کنید این اصول و ترفندهای مفید را در زندگی خودتان پیاده سازی کنید. در این جا ۳ نمونه از عادت های سازنده کارمندان گوگل آمده است که به راحتی می توانید آن ها را در زندگی و کار خود اجرا کنید.

عادت های سازنده کارمندان گوگل

از خسته شدن بیش از حد جلوگیری می کنند

شاید تصور کنید هر کدام از گوگلی ها برای این که خودشان را بیش از حد خسته نکنند برای خود ربات های دستیار دارند. اما آن ها برای این کار نیازی به ربات ندارند بلکه از روش های دیگری برای جلوگیری از خستگی استفاده می کنند. کارمندان گوگل زمانی که احساس می کنند نمی توانند خودشان را از کار جدا کنند شروع به مدیتیشن می کنند تا از وضعیت فشار کاری به وضعیت آرامش برسند. شاید این روش را قبلا هم شنیده باشید اما وقتی می بینید کارمندان این کمپانی بزرگ آن را به کار می برند سعی می کنید خودتان هم امتحانش کنید. اگر مدیتیشن بلد نیستید با ویدیوهای آموزشی زیادی که در سایت های مختلف هست آن را یاد بگیرید.

زمانشان را به خوبی مدیریت می کنند

تصور خیلی ها از یک کارمند گوگل این است که ساعات زیادی را سخت کار می کند اما آن ها نهایت سعی خود را می کنند تا بهترین استفاده را از زمان خود ببرند. بدین منظور رئیس بخش بازاریابی کمپانی گوگل (جرمی دیلون) برنامه زیر را به کارمندانش پیشنهاد کرده است:

دوشنبه: در روز اول بعد از تعطیلات آخر هفته انرژی بالا و پایین می شود پس باید کمتر برنامه ریزی کنید و کارهایی مثل تعیین هدف، برنامه ریزی و سازماندهی انجام دهید.

سه شنبه و چهارشنبه: اوج انرژی در این دو روز هفته است. پس سخت ترین کارها و مشکلات را در این روزها رسیدگی کنید.

پنج شنبه: انرژی شروع به افت می کند. قرارهای کاری را در این روز تنظیم کنید.

جمعه: در روز جمعه انرژی در کم ترین سطح ممکن است. کارهایی که هیچ مرز و محدودیتی ندارند و برنامه ریزی های طولانی مدت را در این روز انجام دهید.

در همکاری و کار گروهی مهارت دارند

گوگلی ها این را تشخیص داده اند که همکاری برای با موفقیت انجام دادن کارها ضروری است و به قدری مهم است که به شکل یک کد اجتماعی شفاهی درآمده است. همکاری باعث می شود تمام کارمندان بتوانند نظراتشان را ابراز کنند. البته این کار برای شرکت هایی که فقط مدیران در راس قرار دارند امکان پذیر نیست. اما می توانید حداقل برای خودتان اجرا کنید. اگر عادت دارید با هدفون از شنیدن صدای همکارانتان اجتناب کنید یا پشت میز کارتان غذا بخورید یا در طول جلسات چشم تان را به کامپیوتر بدوزید بهتر است تجدید نظری به این عادات بد خود بکنید و ارتباط خود را با دیگران بیشتر کنید. حرف هایشان را گوش دهید و یا حداقل با آن ها تماس چشمی برقرار کنید.

این عادت ها را هر جا که باشید می توانید به کار ببرید. هیچ شرکتی با کار گروهی، مدیریت زمان و یا جلوگیری از خسته شدن بیش از حد مخالف نیست.

bedunim

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *