تغییر تاریخ اکران فیلم‌های X-Men: Dark Phoenix و New Mutants

کمپانی فاکس قرن بیستم، شروع اکران دو فیلم X-Men: Dark Phoenix (مردان ایکس: ققنوس سیاه) و New Mutants (ﺟﻬﺶﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎﯼ ﺟﺪﯾﺪ) را به تاخیر انداخت؛ طبق تاریخ جدید، اکنون هر دو فیلم قرار است در سال ۲۰۱۹ پا به گیشه بگذارند. اگر به یاد داشته باشید در سال ۲۰۰۰ بود که فیلم سینمایی X-Men برایان سینگر پا به گیشه گذاشت و رسما استارت دنیای سینمایی مردان ایکس را زد. بعد از آن شاهد تولید یک ﺳﻪﮔﺎﻧﻪ اصلی، یک ﺳﻪﮔﺎﻧﻪ ﭘﯿﺶدرآمدی و تعدادی ﺍﺳﭙﯿﻦﺁﻑ بودیم – مثل ولورین. اما طی چند سال اخیر، کمپانی Fox کمی ایده به خرج داده و تغییراتی در سبک فیلم هایش ایجاد کرده است، حاصل این تغییر دو فیلم موفق بودند؛ Deadpool و Logan که با استقبال خوب طرفداران مردان ایکس روبرو شدند.

ماموریت بعدی کمپانی فاکس، اکران فیلم سینمایی Deadpool 2 است که ظاهرا تنها فیلم از فرانچایز X-Men می باشد که در سال ۲۰۱۸ پا به گیشه خواهد گذاشت. استودیو در ابتدا قصد داشت X-Men: Dark Phoenix و The New Mutants را هم امسال اکران کند اما برنامه را تغییر داد، و حالا هر دو فیلم در سال ۲۰۱۹ پـا به گیشه خواهند گذاشت. البته فیلم New Mutants قبلا یک بار تاخیر خورده بود اما حالا دوباره تاریخ اکران آن تغییر کرده است.

طبق تازه ترین اطلاعات منتشر شده از کمپانی فاکس قرن بیستم، دو فیلم بعدی مردان ایکس در تاریخ های جدیدی و هر دو سال ۲۰۱۹ اکران می شوند. تاریخ اکران فیلم X-Men: Dark Phoenix از دوم نوامبر ۲۰۱۸ به ۱۴ فوریه ۲۰۱۹ (مصادف با پنجشنبه ۲۵ بهمن ۹۷) تغییر کرده، فیلم The New Mutants هم از ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ به ۱۹ آگوست ۲۰۱۹ (مصادف با ۲۸ مرداد ۹۸) منتقل شده است.

قسمت قبلی فرانچایز مردان ایکس، که X-Men: Apocalypse (آخرالزمان) نام داشت و ۲۰۱۶ پا به گیشه گذاشت نتوانست مانند X-Men: Days of Future Past (ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺁﯾﻨﺪﻩ) از نظری هنری و تجاری موفق شود. فروش این فیلم در آمریکای شمالی به ۱۵۵ میلیون دلار رسید که رقم مناسبی برای آن نیست، اما در گیشه بین المللی ۵۴۳٫۹ میلیون دلار فروخت. Days of Future Past فروش خیلی بهتری را تجربه کرد و مجموع فروش بین المللی آن به رقم ۷۴۷٫۸ میلیون دلار رسیده بود، اما پرفروش ترین فیلم مجموعه، Deadpool با ۷۸۳٫۱ میلیون دلار بوده است.

در حال حاضر یک سوال وجود دارد، آن هم این است که چرا فاکس تاریخ شروع اکران Dark Phoenix را تغییر داده است. شاید، استودیو نیاز به وقت بیشتری داشته باشد تا زمان بیشتری بر روی این فیلم بگذارد و از عالی بودن آن مطمئن شود، چون دفعه قبلی که برای ساخت فیلم از داستان ققنوس سیاه اقتباس کرد اوضاع چندان خوب پیش نرفت. اما در نهایت از علت واقعی این تاخیر خبر نداریم، در مورد New Mutants هم همینطور است و نمی دانیم چرا فاکس برای دومین بار تاریخ شروع اکران آن را تغییر داده؛ شاید قصد دارد تغییراتی در فیلم ایجاد کند، شاید هم می خواهد به فیلم وقت بیشتری در فاز پس-تولید دهد تا مطمئن شود از نظر جلوه های ویژه و تدوین بی نقص باشد.

تانی کال

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *