ﺯﮎ ﭘﻦ می خواهد دنیای ماتریکس را گسترش دهد

ﺯﮎ ﭘﻦ ﻓﯿﻠﻢﻧﺎﻣﻪﻧﻮﯾﺲ مشهور، کمی از ایده هایش برای فیلم بعدی Matrix را فاش کرده است. نویسنده فیلم سینمایی The Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده) واقعـا کارنامه هنری پربار و درخشانی دارد. او زمانی که فیلم هایی مثل X2: X-Men United (ﺍﯾﮑﺲ ۲: ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻣﺘﺤﺪ)، X-Men: The Last Stand (مردان ایکس: أخرین ایستادگی)، Elektra (الکترا)، The Incredible Hulk (ﻫﺎﻟﮏ ﺷﮕﻔﺖﺍﻧﮕﯿﺰ) و The Avengers (ﺍﻧﺘﻘﺎﻡﺟﻮﯾﺎﻥ) را نوشت، نام خودش را بر روی ژانر ابرقهرمانی مهر زد و هیچوقت هم کسی او را فراموش نمی کند.

آقای پن طی چند دهه فعالیت خودش فیلم های درخشان مختلفی را نوشت، اما کارهایی که تاکنون انجام داده در مقایسه با کاری که اکنون در حال انجام آن هست چیزی نیستند؛ او در حال بازگرداندن فرانچایز Matrix به سینما است. پن به تازگی صحبتی داشته با Screen Rant درباره کارش با فیلم های ابرقهرمانی (او بیان کرد که یک ﻓﯿﻠﻢﻧﺎﻣﻪ هم برای Suicide Squad 2 نوشته) و همچنین اطلاعاتی تازه از پروژه های پیش روی خودش را در اختیار طرفداران قرار داد. در بخشی از صحبت هایش به پروژه The Matrix اشاره نمود که واقعا جالب و خواندنی است؛

پن گفت که اکنون در حال کار بر روی Matrix است، ماتریکس فرانچایزیست که او بـه شدت دوست دارد بازگشت آن را ببیند، اما اشاره نمود که نمی تواند زیاد وارد جزئیات شود: “من نمی توانم خیلی زیاد وارد جزئیات شوم، اما من برای سالها مزاحم وارنر بروس بودم تا سعی کنم این را دوباره راه بیاندازم پس یکی از چیزهایی است که در حال کار بر روی آن هستم و روی چیزهای دیگری هم دارم کار می کنم.”

پن همچنین گفت کـه: “من با کسانی که نمی فهمند خواهم جنگید… نگاه کنید، من فکر می کنم OASIS (یک دنیای واقعیت مجازی در فیلم Ready Player One) شبیه همین است، Matrix و OASIS در اینکه هر دو ایده های درخشانی برای دنیاها هستند شباهت دارند … وقتی صحبت Matrix می شود مردم می گویند ‘اوه نه، ماتریکس قراره راه اندازی مجدد بشه’ من اینطورم که چرا، من احمق نیستم. منظورم اینکه که ماتریکس هنوز یکی از مورد علاقه های من هست … آنها می خواهند The Matrix را دوباره منتشر کنند و مردم آن را تماشا خواهند کرد.”

او همچنین اضافه نمود که: “من در اولین نمایش بودم و هنوز دوستش دارم، بهتر از چیزی بود که انتظارش را داشتم. پس من فکر می کنم آن دنیا [دنیای ماترکیس] باشکوه است، OASIS مثل نسخه اکشن-کمدی آن است، و این همیشه نباید همان شخصیت ها را داشته باشد، شما می توانید از جهت های مختلفی بروید پس …” با این حساب، پن در جمله آخر رسما تایید که برای فیلم بعدی باید منتظر ظهور شخصیت هایی تازه باشیم.

اولین قسمت از The Matrix اوایل سال ۱۹۹۹ پا به گیشه گذاشت و با فضای متفاوتی که داشت ذهن مخاطبانش را باز کرد، این فیلم واقعا یک انقلاب در صنعت جلوه های ویژه بود. این فیلم با بودجه ۶۰ میلیون دلاری ساخته شده بود و در گیشه بین المللی ۴۶۳٫۵ میلیون دلار فروخت، قسمت دوم با عنوان Reloaded (ﻣﺎﺗﺮﯾﮑﺲ: ﺑﺎﺭﮔﺬﺍﺭﯼ ﻣﺠﺪﺩ) سال ۲۰۰۳ اکران شد. این فیلم با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده بود و در گیشه بین المللی ۷۴۲٫۱ میلیون دلار فروخت. قسمت سوم Revolutions (ﻣﺎﺗﺮﯾﮑﺲ: ﺍﻧﻘﻼﺏﻫﺎ) نام داشت و در سال ۲۰۰۳ اکران شد، و به ﺳﻪﮔﺎﻧﻪٔ ﻣﺎﺗﺮﯾﮑﺲ پایان داد. این فیلم نیز با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده بود اما در گیشه بین المللی ۴۲۷٫۳ میلیون دلار فروخت. اما این پایان فرانچایز ماتریکس نبود و بعد از آنها انیمیشن و بازی های مختلفی در ارتباط با این دنیا ساخته شد.

آقای پن همواره اصرار ورزیده که The Matrix جدید قرار است یک ادامه برای ﺳﻪﮔﺎﻧﻪٔ ﻣﺎﺗﺮﯾﮑﺲ باشد نه یک ریبوت آن. حال طبق صحبت های تازه او، اینطور به نظر می رسد که فیلم ماتریکس جدید فقط قرار است در رابطه با شخصیت های متفاوتی باشد که پا به دنیای ماتریکس می گذارند، در واقع پن قصد دارد کاوشی تازه در این فرانچایز داشته باشد و به طرفداران یک تجربه متفاوت با بازیگران و عواملی جدید بدهد. بنابراین ماتریکس هم می تواند مانند دیگر دنیاهای سینمایی در گیشه ها بدرخشد و نظر طرفداران قدیمی خودش را جذب، و فن هایی جدید به دست آورد. تجربه پن در رابطه با دنیاهای سینمایی هم چندان کم نیست و سابقه کار با دو دنیای MCU و XMU (دنیای مردان ایکس) را دارد.

منتظر انتشار اطلاعات بیشتر در رابطه با The Matrix 4 باشید.

تانی کال

مغناطیس نیوز

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *