سونی در فستیوال SXSW که هر سال با موضوع پیوند تکنولوژی و سرگرمی در Austin برگزار می‌شود با یک پوشیدنی جالب به نام دستبند Motion Sonic از راه رسیده است.

دستبند Motion Sonic و خلق موسیقی با حرکات دست و پا

پوشیدنی هیجان‌انگیز سونی دستگاه جدیدی است که از حرکت برای دستکاری صدا استفاده می‌کند. این دستبند که بخشی از پروژه سونی به نام Motion Sonic project است دارای سنسورها و میکروفون‌هایی برای ثبت داده‌ها؛ همزمان با چرخش، شتاب و زاویه حرکات دست و پا است.

صداهای ضبط شده به 5 تابع از پیش تعیین شده تبدیل خواهند شد که به نوبه خود حرکات دست و پای شما را به آلات موسیقی تبدیل خواهند کرد. سپس امکان کنترل فیلترهای مورد‌علاقه و انجام دستکاری‌های صوتی دیگر نیز فراهم خواهد شد.

دستبند Motion Sonic

برای مثال با دست زدن یا حرکت دادن زانوها، امکان تولید و دستکاری ملودی‌ها وجود خواهد داشت؛ حتی حرکات گیتار در هوا نیز به صداهای واقعی گیتار تبدیل می‌شوند. سونی با انتشار ویدئویی همه قابلیت‌های این دستبند را به نمایش گذاشته است.

بعد از حرکت دادن دست یا پا، صداهای تولید شده از طریق یک بلوتوث اسپیکر پخش خواهند شد این یعنی خود دستگاه صدایی تولید نخواهد کرد و فقط دارای میکروفون است به همین دلیل با کمک اپلیکیشن مخصوص خود صدا را از طریق اسپیکرهای گوشی یا یک بلوتوث اسپیکر پخش خواهد کرد.

دستبند Motion Sonic

با حرکت چند قسمت از بدن به صورت همزمان آلات موسیقی مختلف به صورت همزمان نواخته خواهند شد. این پوشیدنی فعلا در مرحله کانسپت است و چیزی در مورد قیمت یا تاریخ عرضه دستبند Motion Sonic گفته نشده است.

احتمالا این پوشیدنی با ظاهری جمع و جورتر و جذاب‌تر دنیای پوشیدنی‌ها را به فراتر از مرزهای ردیابی تناسب اندام یا دریافت نوتیفیکشن حرکت خواهد داد.

دستبند Motion Sonic سونی در مراحل اولیه توسعه خود به سر می‌برد و ویدئوهای مربوط به آن با اهداف بازاریابی منتشر شده‌اند و در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه آن خواهیم بود.

هات اب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *