دیمین شزل، کارگردان جوان برنده‌ی جایزه‌ی اسکار سینما در نخستین تجربه‌ی تلویزیونی‌اش، سریالی موزیکال تحت عنوان The Eddy را برای شبکه‌ی نت فلیکس کارگردانی خواهد کرد. جک تورن، نویسنده‌ی برنده‌ی ۵ جایزه‌ی بفتا که سابقه‌ی نویسندگی و تهیه کنندگی مینی سریال‌هایی نظیر گنجینه ملی (National Treasure) و این انگلستان است (This Is England) را در کارنامه دارد، فیلمنامه‌ی کار را نگارش خواهد کرد و گلن بالارد، آهنگساز برنده‌ی ۶ جایزه‌ی گرمی نیز که پیش از این با آلانیس موریست در آلبوم قرص کوچک دندانه‌دار (Jagged Little Pill) و با مایکل جکسون در آلبوم بد (Bad) همکاری داشته است، کار آهنگسازی مجموعه را بر عهده خواهد داشت. آلن پل، سازنده‌ی سریال شش فوت زیر زمین (Six Feet Under) و مشاور تولید سریال وستورلد (Westworld) نقش تهیه کننده‌ی اجرایی پروژه را ایفا خواهد کرد و پاتریک اسپنس (Fortitude)، کیتی سویندن (Peaky Blinders) به همراه تورن٬ بالارد و خود شزل٬ سایر تهیه کنندگان کار خواهند بود.

سریال The Eddy در قالب ۸ قسمت، به صورت انحصاری توسط نت فلیکس ساخته خواهد شد و شزل قرار است دو قسمت از این مجموعه را کارگردانی کند

سریال The Eddy در قالب ۸ قسمت، به صورت انحصاری توسط نت فلیکس ساخته خواهد شد و شزل قرار است دو قسمت از این مجموعه را کارگردانی کند. بدین ترتیب این کارگردان نیز به جمع سایر نام‌های بزرگی می‌پیوندد که اخیرا با نت فلیکس وارد همکاری شده‌اند که از میان آنها می‌توان به مارتین اسکورسیزی، برادران کوئن، ایوا دوورنی، شاندا ریمز و دیوید فینچر اشاره کرد.

ماجراهای The Eddy در پاریس معاصر رقم می‌خورد. شهری که مرکز تلاقی چندین فرهنگ متفاوت از نقاط مختلف جهان است. داستانی درباره‌ی یک کلوپ، صاحبان این کلوپ، یک گروه موسیقی جاز و شهری پرهیاهو که آنها را از هر سو احاطه کرده است. دیالوگ‌های این مجموعه به زبان‌های فرانسوی، انگلیسی و عربی خواهند بود.

damien chazelle

اریک بارمک، معاون بخش بین‌الملل شبکه‌ی نت فلیکس، اشاره کرده که برای ساخت این مجموعه از تعداد زیادی از فرانسوی‌ها، در پشت و مقابل دوربین استفاده خواهد شد. او خاطرنشان می‌کند که ممکن است، برای کارگردانی سایر قسمت‌ها نیز از فیلمسازان فرانسوی استفاده شود. طبق اعلام بارمک، حال و هوای فیلم‌های قبلی شزل، ویپلش (Whiplash) و لا لا لند (La La Land) در این مجموعه نیز جاری خواهد بود.

از رابطه‌ی پرتنش و پیچیده‌ی یک نوازنده‌ی درام و مربی‌اش در ویپلش گرفته تا آوازهای مشترک یک زوج عاشق در لا لا لند (La La Land)، آثار دیمین شزل همواره پراحساس و تاثیرگذار بوده‌اند. بسیار خوشحالیم که The Eddy را در فرانسه تصویربرداری می‌کنیم و امید داریم تا مجموعه‌ای در سطح جهانی، متشکل از چندین فرهنگ و چندین زبان برای علاقه‌مندان به ارمغان بیاوریم. توجه داشته باشید که نت فلیکس تا به امروز در سطح اروپا رقم دو میلیارد دلار را صرف هزینه‌ی فعالیت‌های مختلف از جمله ساخت آثار اوریجینال، مشارکت در ساخت فیلم‌ها و مجموعه‌ها و خرید حقوق آثار شرکت‌های دیگر کرده است.

بارمک در آینده‌ای نزدیک، خبر ساخت ۷ یا ۸ مجموعه‌ی اوریجینال در قاره‌ی اروپا را به طور رسمی اعلام خواهد کرد که دو یا سه مجموعه‌ی آن متعلق به فرانسه، دو مجموعه مربوط به ایتالیا، یک مجموعه برای اسپانیا، یک مجموعه برای لهستان و یک مجموعه که شامل سریالی جنایی- نوآر است متعلق به سوئد خواهد بود.

شزل، احساس خود را از حضور در این پروژه اینگونه بیان می‌کند:

من همواره عاشق تصویربرداری در پاریس بوده‌ام و از اینکه قرار است با جک، گلن و آلن همکاری کنم کاملا هیجان زده‌ام. از طرفی بسیار خوشحالیم که با حضور نت فلیکس، برای مجموعه‌ی خود یک خانه پیدا کرده‌ایم.

damien chazelle

دیمین شزل در حال حاضر مشغول کار روی مراحل پیش تولید اثر جدیدش، تحت عنوان اولین مرد (First Man) است که داستان آن درباره‌ی زندگی نیل آرمسترانگ، فضانورد آمریکایی و نخستین انسانی که روی سطح کره‌ی ماه گام نهاد خواهد بود. در این فیلم، بازیگرانی نظیر رایان گاسلینگ، کایل چندلر، جان برتنال و کلیر فوی به ایفای نقش خواهند پرداخت. فیلم موزیکال لا لا لند (La La Land) آخرین اثر سینمایی شزل بود که جایزه‌ی اسکار بهترین کارگردانی را برای وی به ارمغان آورد.

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *