کریستوفر نولان از نت فلیکس عذرخواهی کرد

کریستوفر نولان به خاطر حرف‌های ضدنتفلیکسی خود عذرخواهی و اعتراف کرد که این غول عرصه‌ پخش آنلاین و مجازی یک «حرکت انقلابی» است. البته کسی نباید منتظر این باشد که نولان برای نتفلیکس فیلمی بسازد!

هنروتجربه به نقل از ایندی وایر نوشت: این طور که پیداست حتی نولان هم نمی‌خواهد نتفلیکس بیش از حد عصبانی شود یا از او کینه‌ای به دل بگیرد. این کارگردان برجسته در ماه ژوییه بود که در گفت‌وگو با «ایندی‌وایر» از این کمپانی بزرگ به خاطر استراتژی‌اش در اکران انتقاد شدیدی کرده بود. کارگردان «دانکرک» که به‌تازگی گفت‌وگوی مفصلی با نشریه «ورایتی» کرده است، در بخشی از حرف‌هایش به این موضوع اشاره کرده که دست‌آخر به خاطر رفتار گستاخانه‌اش در قالب یک ایمیل از تد ساراندوس مدیر نتفلیکس عذرخواهی کرد.

البته نولان هم‌چنان بر عقایدش استوار است و می‌گوید نتفلیکس هرگز نمی‌تواند با تجربه‌ تماشای فیلم در سالن سینما مقابله کند. با این حال او به جایگاه ویژه‌ این کمپانی و رویکرد انقلابی آن پرداخته و گفته است که اظهارنظرهای چند ماه پیش او، کمی با درشتی همراه شده بود: «باید مؤدب‌تر می‌بودم. من حرف‌هایی را زدم که به‌ آن‌ها اعتقاد دارم اما به شیوه‌ای غیردیپلماتیک آن‌ها را به زبان آوردم. در واقع از ماهیت انقلابی کاری که نتفلیکس انجام داده است هم غافل شدم؛ که فوق‌العاده است و باید به خاطرش احترام مناسبی برای آن‌ها قائل شد.»

نولان در همان گفت‌وگویی که نتفلیکس را محکوم کرده بود، رقیب بزرگ این کمپانی یعنی «آمازون» را تحسین کرده و گفته بود: «آمازون، هم فیلم‌هایی که حق پخش‌شان را به دست می‌آورد و هم آثار اریژینال خودش را ابتدا در سینماها اکران می‌کند و سپس با وقفه‌ای سه ماهه آن‌ها را به صورت آنلاین و مجازی عرضه می‌کند. شما به‌وضوح می‌بینید که آن‌ها از این‌که مرتکب اشتباه نتفلیکس نمی‌شوند خوش‌حال و راضی‌اند. در واقع الگوی اکران آمازون عالی و قابل استفاده برای همه است.»

تانی کال

بانی فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *