توضیحات «دیمین شزل» در مورد علت به اهتزاز درنیامدن پرچم آمریکا بر روی ماه در فیلم «اولین انسان»

«دیمین شزل» کارگردان فیلم «اولین انسان» در واکنش به اعتراضاتی که پس از اکران فیلم در ونیز صورت گرفت بیانیه‌ای منتشر کرد. این فیلم ۲۹ آگوست جشنواره فیلم ونیز را افتتاح کرد و علیرغم نقدهای مثبتی که دریافت کرد با اعتراضاتی از طرف برخی بینندگان از جمله سناتور «مارکو روبیو» به سبب به اهتزاز درنیامدن پرچم آمریکا بر سطح ماه توسط شخصیت «نیل آرمسترانگ» در فیلم مواجه شد.

در این بیانیه شزل اعلام می‌کند به این علت لحظه به اهتزاز درآمدن پرچم آمریکا را به تصویر نکشیده که او قصد نداشته تمرکزش را بر روی تاریخ کشور آمریکا بگذارد و بلکه می‌خواسته فیلم را به کلی از زاویه دید آرمسترانگ در مورد مأموریت سفر به ماه روایت کند. فیلمساز می‌گوید تصمیم او برای به نمایش درنیاوردن پرچم آمریکا سیاسی نبوده و تنها به منظور غنی‌تر کردن قصه فیلم این کار را کرده است.

شزل می‌گوید، «می‌خواستم در آن صحنه تمرکز اصلی بر روی تنهایی نیل در ماه باشد. این فیلم در مورد یکی از شگفت‌انگیزترین دستاوردهای تاریخ بشر است و نه تاریخ آمریکا. امیدوار بودم با واکاوی عمیق‌تر این شخصیت، بتوانیم بهتر درک کنیم که این لحظه در حقیقت چقدر دشوار، بی‌باکانه و قهرمانانه بوده است.»

در جریان برگزاری نشست خبری فیلم «اولین انسان» در ونیز، «رایان گاسلینگ» نیز اظهار کرده بود که فرود بشر بر روی ماه مرز و کشور نمی‌شناسد و اینکه گروه فیلمسازی نمی‌خواسته با صدور بیانیه‌ای سیاسی ذهنیت فیلم را تباه کند. گاسلینگ اضافه می‌کند که، «فکر نمی‌کنم که نیل خود را یک قهرمان ملی تصور کرده باشد. براساس مصاحبه‌هایی که با دوستان و خویشان او کردم درست عکس قضیه صدق می‌کرد. این درحالی است که هدف ما در فیلم منعکس کردن شخصیت نیل بود.»

یونیورسال فیلم «اولین انسان» را در تاریخ ۱۲ اکتبر در سراسر آمریکا اکران می‌کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *