در هر کسب و کاری کارهای به ظاهر ساده و کوچک را دست کم نگیرید. چیزهای زیادی وجود دارد که یک رهبر خوب برای کمک به تمرکز تیم خود و بالا بردن انگیزه آنها می‌تواند انجام دهد. از سوی دیگر موارد زیادی هم وجود دارد که او ممکن است به اشتباه و غیر عمدی انجام داده و نتایج ناگواری را به همراه داشته باشد. مخصوصا زمانی که یک کارآفرین در حال راه اندازی یک کار خلاقانه است این موضوع بسیار حائز اهمیت است که دچار اشتباه نشود و هرچه بیشتر برای بالا بردن انگیزه تیم، تلاش کند. یک مدیر بهتر است آزادی عمل بیشتری در اختیار کارمندان خود قرار داده تا آنها ایده های خوب خود را به کار گیرند.

در ادامه چندمورد ساده را بیان می کنیم که بسیاری از مدیران به اشتباه و به طور ناخودآگاه انجام می دهند و خلاقیت تیم خود را به کلی نابود می کنند:

مشکلات را به طور صحیح تعریف نمی کنند

اغلب پروژه های سازمانی به بخش های کوچکتری تقسیم شده تا انجام و مدیریت آنها بهتر و سریعتر انجام شود. اما باید دانست که خلاقیت همیشه به معنی اتمام یک پروژه نیست بلکه بسیاری از مواقع حل نمودن مشکلات خود خلاقیت به شمار می رود. موارد زیادی ممکن است مشاهده شود که در یک پروژه مشکلات به درستی تعریف نشده و موجب شود تا خود اعضای تیم وقت خود را صرف تشخیص مشکلات کنند. نتیجه این روند چنین است که هر کدام از اعضا از مشکل به وجود آمده تعریف های مختلفی دارند و میان آنها اختلاف نظر و ناهماهنگی بوجود می آید. بنابراین یک رهبر یا کارآفرین موفق تنها پروژه را تعیین نمی کند بلکه مشکلات آن را نیز به درستی مشخص و تعریف می کند. در نتیجه اعضای تیم همگی تعریف یکسانی از مشکل داشته و وقت خود را صرف برطرف نمودن آن می کنند نه تعریف و تشخیص آن.

قضاوت صحیحی در مورد ایده ها ندارند

بسیاری از مدیران زمانی که یک ایده ارائه می شود بدون اینکه آن را کاملا متوجه شده باشند قضاوت نادرستی انجام می دهند. حتی ممکن است کارمندان نتوانند به خوبی ایده خود را ارائه داده و همین امر موجب برداشت اشتباه مدیر شود. این موضوع به ظاهر ساده موجب می شود که:

– تیم برای ارائه ایده دیگر انگیزه ای نداشته باشد

– ارزش های ایده نادیده گرفته شود

یکی مدیر خوب باید به عمق مطالب پی ببرد و سرسری از آن نگذرد. ممکن است یک کارمند انگیزه زیادی برای ارائه نداشته باشد یا پافشاری لازم را انجام ندهد. به هرحال مدیر باید عمقی تر به مساله نگاه کند و ارزشمندی ایده را تشخیص دهد. باید تمام تمرکز خود را بر روی ارائه گذاشته چون شاید ایده ای که مطرح می شود شرکت یا سازمان را به پیشرفت چشمگیری برساند.

کارها را بصورت گروهی انجام نمی دهند

بسیاری از سازمان ها هستند که در آن افراد بصورت گروهی کار می کنند و طوفانی از ایده ها و بحث ها در میان آن ها شکل می گیرد. عده ای نیز ترجیح می دهند فردی کار کرده تا ایده های خلاقانه ای به ذهن آنها خطور کند. به همین دلیل از بحث در گروه ها دوری می کنند. این کار اشتباه است. آنها باید بدانند که بحث های گروهی خود زمینه ساز ایجاد ایده های بهتر و جدیدتر است.

اگر رهبران همین موارد ساده را رعایت کنند می توانند به نتایج بسیار بهتری دست یابند.

vitrino

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *