پس از گذشت چهار ماه از قرارهای عاشقانه، سرانجام “جولیانا” و “ریچموند” ، زوج جوان ساکن سان فرانسیسکو از هزینه های سرسام آور  مسکن در این شهر به ستوه آمدند و تصمیم گرفتند خودروی Van Sprinter  ۱۵ ساله را به محلی اختصاصی برای زندگی خود تبدیل کنند. این خانه ی نقلی با متراژ ۵۰ فوت مربع دارای تخت تاشو مکانیکی،  یک انبار مخفی, و یک میز تاشو می باشد. این زوج جوان چندین ماه را صرف آماده سازی خانه ی متحرک خود کردند و آن را “ون، خانه ی دوست داشتنی ما” نامیدند و بدین ترتیب سفر آنها به دور دنیا آغاز شد.

جولیانا و ریچموند پس از خریداری این ون قدیمی، ابتدا تمام محتویات داخلی این خودرو را خالی کرده و سپس  چارچوب بندی، انبار مخفی، و تخت های مکانیکی را در آن طراحی و تعبیه کردند.  در قسمت زیرین تخت های مکانیکی ریل هایی قرار گرفته است که تخت ها به کمک آنها تا سقف خودرو جمع می شوند. بنابراین زمانی که از تخت ها استفاده نمیکنند، فضای بیشتری در اختیار خواهند داشت.

این زوج مسافر، در حین مسافرت، خودروی ون تبدیل شده ی خود را در مکان های مختلفی از جمله کمپ های محلی, جنگل های ملی، و البته پارکینگ های معروف Walmart پارک می کردند.

متاسفانه این ون دوست داشتنی مجهز به  سرویس بهداشتی و حمام نیست. بنابراین آنها مجبور هستند با توجه به این مسئله، برنامه ریزی خاصی برای ساعات حرکت و توقف خود داشته باشند. ریچموند می گوید: ” دائماً این موضوع را درنظر می گیریم که اول صبح و آخر شب کجا باید حمام کنیم”.

این زوج جوان به تازگی از سفر شمال آمریکا بازگشته اند، اما همچنان اقامت در سرزمین مادری خود یعنی سان فرانسیسکو را مشکل می دانند؛ و در حال حاضر در Oregon  ساکن هستند.

اگر علاقه مند هستید در “ون دوست داشتنی خود” زندگی کنید می توانید کتاب دیجیتالی که این زوج منتشر کرده اند را مطالعه کنید. این کتاب پر از نکات مفید درباره ی ساخت یک خانه ی متحرک است.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *