مایکروسافت با معرفی ایکس‌باکس وان ایکس نشان داد که نگاهش نسبت به صنعت بازی‌ها و کنسول‌ها چیست و دیگر نمی‌خواهد توسط نسل‌های مختلف محدود شود، همچنین نینتندو با سوئیچ کاملا خود را از رقابت دو ابرقدرت کنار کشید. حال نوبت سونی است که بگوید نسبت به آینده چه دیدگاهی دارد.

کنسول‌های میان‌نسلی ایکس‌باکس وان ایکس (با قدرت ۶ ترافلاپسی) و پلی‌استیشن 4 پرو (با قدرت ۴ ترافلاپسی) که نسبت به نمونه‌های معمولی نسل هشت یعنی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 (هر دو با قدرت حدود ۲ ترافلاپس) قدرتمندتر هستند در راستای برطرف کردن بعضی ضعف‌های کنسول‌های نسل هشتم و البته بهره‌برداری از امکانات رزولوشن 4K و تکنولوژی HDR در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرند. اینگونه کنسول‌های میان‌نسلی برای اولین بار در صنعت بازی‌ها خودنمایی می‌کنند که این مسئله به خودی خود خیلی‌ها را نگران می‌کند. مایکروسافت قبلا هم اعلام کرده است که دوست دارد کنسول‌های بازی را به سوی چیزی که در بازار موبایل‌های هوشمند رواج دارد هدایت کند که دیگر نسل‌ها به طور مشخص از هم جدا نمی‌شوند و مرزی میان آن‌ها نمی‌توان قائل شد.

شان لیدن، مدیر پلی‌استیشن در آمریکا، در مصاحبه جدید خود گفت که این شرکت قطعاً کنسول پلی‌استیشن 5 را خواهد ساخت. او گفت که این کنسول قدم کاملا جدیدی برای سونی خواهد بود و در نهایت هم اشاره داشت که مدت قابل‌توجهی تا ساخت و پرداختن به پلی‌استیشن 5 مانده است. پس اگر با عرضه پلی‌استیشن 4 پرو فکر می‌کردید که سونی قرار است به طور مداوم سخت‌افزارش را آپدیت کند، به نظر می‌رسد که این شرکت قصد ندارد این مسیر را پیش بگیرد.

شان لیدن در ادامه گفت که بازی‌های انحصاری برای پلی‌استیشن 4 پرو یعنی بازی‌هایی که بر روی مدل‌های معمولی پلی استیشن ۴ اجرا نمی‌شوند هرگز اتفاق نخواهند افتاد و تمام بازی‌ها بر روی همه مدل کنسول‌ها قابل بازی خواهد بود.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *