بدون تردید تمام افراد در زندگی به دنبال موفقیت و رسیدن به اهداف والای خود هستند که هرکدام عادت های متفاوتی دارند. قطعا ایجاد عادات خوب در زندگی و داشتن نگرش مثبت، شما را در رسیدن به آرزوهایتان یاری خواهد کرد. هر موقعیتی که شما ‌اکنون در آن قرار دارید و یا هر موقعیتی که در آینده خواهید داشت، تحت تاثیر کیفیت عادت‌هایی است که در زندگی دنبال می کنید. اما آیا این عادات خوب چه چیزهایی می توانند باشند؟

علل موفقیت در زندگی انسان‌ها، طی مدت های طولانی توسط اندیشمندان و فیلسوفان مطالعه شده است و نتیجه ی یافته‌های آن‌ها در این جمله خلاصه شده است که افراد موفق دارای عادت های خوب هستند. تمام این رفتارها توسط محققان جمع آوری شده و به صورت هفت عادت در اختیار دیگران قرار گرفته است.

در ادامه این هفت عادتی که  افراد دنبال می کنند را به طور خلاصه شرح خواهیم داد.

۱.  هدف گرا هستند

هدف‌محور بودن یکی از مهمترین عاداتی است که باید آن را دنبال کرده و مدام آن را تکرار کنید تا به یک عادت تبدیل شود. شما باید هر روز اهداف مورد نظر خود را یادداشت کنید. تمامی افراد موفق در دنیا دقیقا می‌دانند که به دنبال چه چیزهایی هستند، اهدافشان و برنامه‌های رسیدن به آنها را به روی کاغذ می‌نویسند و هر روزی که سپری می شود آن را مرور کرده و پیش می برند.

۲. بر اساس نتایج بدست آمده پیش می روند

افراد موفق همیشه برای ادامه کارهای خود و حرکت کردن به سمت جلو، بر اساس نتایج قبلی عمل می کنند. همیشه برای کسب نتایج بهتر، باید بیشتر کار کنید یا روش کار به کار گرفته شده را تغییر دهید.

۳. فعالیت‌ محور هستند

عادت سوم فعالیت ‌محور بودن است که البته مهم‌ترین عادت برای رسیدن به موفقیت محسوب می شود. شما باید نهایت سعی خود را در پیش بردن اهدافتان بکنید، از جای خود بلند شده و با سرعت هرچه بیشتر کارهایتان را پیش ببرید. برای رسیدن به موفقیت باید همیشه آماده ‌ی انجام فعالیت باشید و بسیار بادقت و سریع کار کنید.

به هیچ وجه نباید کار خود را به تعویق بیاندازید و هرگز به خود نگویید این کار را در وقت دیگری انجام خواهم داد. شما باید ترس‌هایتان را کنار بگذارید و از ۱۰۰ درصد توان خود برای رسیدن به چیزی که شایستگی‌اش را دارید استفاده کنید. داشتن ترکیبی از عادت‌های هدف‌محوری، نتیجه‌محوری و فعالیت‌محوری موفقیت را برای شما تضمین می‌کند.

۴. مردم‌محور هستند

برای رسیدن به موفقیت باید مردم محور باشید. در اکثر مواقع باید روابط با دیگران را در اولویت کارهای خود قرار دهید. در این راستا شما باید خصوصیاتی را در خود پرورش دهید به عنوان مثال باید سعی کنید صبور، مهربان، دلسوز و روشن‌فکر باشید. یکی از دلایل شاد بودن در زندگی کنار آمدن با دیگران می باشد.

بر طبق گفته ارسطو برای کسب یک عادت باید به طور منظم آن را تکرار کنید. هر چه بیشتر تلاش کنید که شخصی بسیار موفق در ارتباط با دیگران باشید، به همان میزان هم در زندگی رو به جلو حرکت خواهید کرد.

۵. به سلامتی خود اهمیت می‌دهند

عادت پنجم، اهمیت دادن به سلامتی و آگاهی از راز های رسیدن به آن می باشد. در حقیقت شما باید رژیم غذایی خود را به دقت کنترل کنید. همیشه غذاهای مناسب را در برنامه غذاییتان بگنجانید و به مقدار مناسب بخورید. همچنین باید به ‌طور منظم ورزش کنید، از تک‌تک ماهیچه‌ ها و مفاصل خود کار بکشید تا به تناسب اندام برسید. شما باید شیوه های خوبی برای استراحت و تفریح خود داشته باشید، تغذیه‌ی سالم به همراه ورزش و برنامه‌ی خواب مناسب به معنای تضمین سلامتی شما در سال‌های آینده خواهد بود.

۶. صادق هستند

صداقت و راست‌گویی ششمین عادت افراد موفق است. شخصیت شکل گرفته در شما که در طول زندگی در شما ایجاد شده از هر موضوع دیگری مهم‌تر است.

صداقت به این معنی است که اصل حقیقت را در تمام کارهای خود رعایت کنید. کاملا باید نسبت به خودتان و دنیای اطرافتان واقع‌ نگر باشید. یک بینش در ذهن داشته باشید و به‌گونه‌ای زندگی کنید که کاملا با نهایت ایده‌‌آل‌های شما سازگار باشد. باید ملاک ‌های کاملا واضحی برای خود تعیین کنید و برنامه‌ها و فعالیت‌هایتان را بر مبنای این ملاک‌ها پیش ببرید. هیچ‌گاه صداقت و آرامش ذهنی خود را با چیزی معامله نکنید. داشتن ملاک صداقت باعث می‌شود از عادت‌های دیگر خود لذت ببرید.

۷. دارای انضباط هستند

داشتن انضباط فردی، مهم‌ترین و ستودنی‌ترین خصوصیتی است که یک شخص می‌تواند در خود ایجاد کند. منضبط بودن لازمه ی موفقیت در تمام ابعاد زندگی است. اینکه هر فرد همیشه خود را مقید کند که بر خود کنترل داشته و بهترین خود باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

باید توجه داشته باشید که عادت‌های فعلی شما از زمان طفولیت در شما ایجاد شده اند. هر فردی به دلیل داشتن عادت‌های متفاوت در یک موقعیت خاص قرار دارد. پس اگر از همین لحظه اقدام به تغییر عادت‌های خود کنید، یقینا آینده‌ی خودتان را تغییر خواهید داد. این توانایی در شما وجود دارد که شکل‌گیری شخصیت و تمام اتفاقات آینده خود را با تصمیم‌های امروزتان کنترل کنید. تمام عادت های ذکر شده؛ هدف‌محوری، نتیجه‌محوری، فعالیت‌محوری، مردم‌محوری، توجه به سلامتی، صداقت و خود‌انضباطی اکتسابی هستند.

رعایت و انجام این کارها ساده‌ نیست، اما اگر کمی به خود سخت گرفته و آنها را در خود بپرورانید، زمانی که جزو افراد موفق شوید، نه ‌تنها از موفقیت خود بلکه از موفقیت دیگران نیز لذت خواهید برد. پس بهتر است عادت‌های شکل گرفته در خود را تغییر داده و کنترل زندگیتان را به دست بگیرید. با کسب عادت‌های مثبت در زندگی به‌سوی موفقیت گام بردارید.

Vitrino

insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *