کارتان را خوب انجام دهید، تا جایگاه شغلی تان ارتقا یافته و از پیشرفت خود شاد و خوشحال شوید. این یک فرمول مشترک برای رضایتمندی اکثر مردم است.

ما همیشه آموخته ایم که سخت کار کردن به موفقیت های بزرگ منجر می شود و رضایت و خوشحالی به همراه خواهد داشت. اما کارشناسان می گویند این فرمول اشتباه است و در واقع خوشحال بودن است که باعث می شود انسان ها به موفقیت های بزرگ دست یابند.

نتیجه تحلیل از صدها پژوهش بر روی رضایتمندی افراد نشان می دهد که کارمندانی که خوشحال هستند، ۳۱ درصد بازده بالاتر، ۳۷ درصد فروش بیشتر و سه برابر نیز خلاق تر بوده اند. اما از چه راهی می توان به این رضایتمندی و خوشحالی رسید.

نیل پاسریشا نویسنده بسیار برجسته در کتاب جدید خود با عنوان «معادله ی شادی»، گام هایی را معرفی کرده که در نهایت به رضایتمندی افراد ختم می شود. وی می گوید برای انجام هرکدام از این عادت ها تنها ۲۰ دقیقه زمان لازم است و اگر در برنامه روزانه افراد قرار گیرد نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

در ادامه به این ۴ گام اشاره خواهیم کرد.

۱- در هر هفته ۳ بار پیاده روی کنید

می دانیم که انواع فعالیت های بدنی می تواند بر خلق و خوی افراد تاثیرگذار باشد. اما پاسریشا با اشاره به مطالعه ای که توسط محققان ایالت پنسیلوانیای آمریکا انجام شده، می گوید نتیجه این پژوهش ها نشان داده که سه بار پیاده روی ۲۰ دقیقه ای در هر هفته عملکرد افراد را در مقایسه با قرص های ضد افسردگی بیشتر و سریعتر بهبود می بخشد. در واقع تمرینات و فعالیت های ورزشی خود به تنهایی شادی و رضایتمندی را به ارمغان می آورد.

۲- هر روز خود را بازبینی کنید

پاسریشا این تمرین را بازبینی ۲۰ دقیقه ای می نامد. وی می گوید: «اگر در پایان هر روز به مدت ۲۰ دقیقه به نوشتن یک تجربه ی مثبت که در آن روز برای شما اتفاق افتاده بپردازید، حس شادی به شما منتقل خواهد شد». او معتقد است نوشتن در مورد تجربیات مثبت، اثر آن را سه برابر خواهد کرد و میزان رضایتمندی شما را افزایش خواهد داد. اولین مورد خود لذت آن تجربه است، سپس نوشتن در مورد آن احساس خوبتان را زنده می کند و در نهایت اگر نوشته ی خود را مرور کنید، باز آن احساس خوب را خواهید داشت.

همین تمرین می تواند در آخر هر هفته نیز انجام شود. می توانید در پایان هر هفته، ۵ چیزی که باعث خوشحالی شما شده اند را روی کاغذ بنویسید. هر بار که به این نوشته ها نگاه می کنید احساس شادی به شما منتقل خواهد شد و از مشکلات دیگر چشم پوشی خواهید کرد.

۳- ۵ کار خوب تصادفی انجام دهید

پاسریشا معتقد است که انجام ۵ کار خیرخواهانه در یک هفته، اثراتش به مراتب بیشتر از ورزش کردن می باشد. این کارها حتما نباید بزرگ و یا سخت باشند بلکه می توانند کارهای بسیار ساده ای مانند باز نگه داشتن در برای دیگران، یا کمک به یک نیازمند باشد. انجام این قبیل کارها باعث می شود که احساس بسیار بهتری نسبت به خود داشته باشیم. پاسریشا می گوید: «اگر من در را برای شما باز نگه دارم، مسلما احساس غرور به من دست داده و بسیار خوشحال خواهم شد».

۴- تفکر کنید

به گفته پاسریشا: «اگر چشمان خود را ببندید و در سکوت و آرامش نفس عمیق بکشید، فعالیت قشر جلویی مغز شما افزایش می یابد. این بخش از مغز مسئول تمرکز و توجه است». با ۲۰ دقیقه مراقبه در یک روز احتمال پرت شدن حواس شما به چیزهای دیگر کمتر خواهد بود. این به شما اجازه می دهد که در ادامه روز بهره وری بیشتری داشته باشید. اگر بستن چشم ها و تمرکز کردن برای شما سخت انجام می شود می توانید از برنامه های آموزشی استفاده کنید.

Vitrino

insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *