یکی از نکاتی که می تواند کلیه فعالیت‌ های روزانه شما را تحت تأثیر قرار دهد، نحوه آغاز کردن صبح است. اگر ابتدای یک روز بی حوصله آغاز شود، مطمئنا ادامه روز نیز انرژی کافی برای انجام وظایف وجود نخواهد داشت.

به منظور داشتن انرژی کافی در طول روز و افزایش میزان بهره‌وری و خلاقیت، باید صبح خود با انرژی آغاز کنید.

این ۵ عادت می تواند یک صبح بسیار عالی را برای هر فردی رقم بزند.

۱- مدیتیشن

آرامش و سکوتی که مدیتیشن فراهم می کند به شما کمک می کند تا با افکار خود هماهنگ شده و سطوح انرژی روزانه خود را مدیریت کنید. از مهم‌ترین مزایای مدیتیشن پاکسازی ذهن شما از تمامی افکار است که این فرصت را برایتان فراهم می کند تا درک درستی از شرایط حال حاضر کسب کنید و بتوانید تصمیمات هوشمندانه ‌تری بگیرید. مدیتیشن، نگرانی ها و استرس ها را از شما دور می کند و بالعکس میزان خوشحالی تان را افزایش می دهد.

۲- ورزش

همانطور که می دانید ورزش کردن می تواند تاثیرات بسیار خوبی در روند زندگی داشته باشد. حرکات ساده‌ی ورزشی بیشتر از هر محرک دیگری انرژی کل روز را تأمین می‌کنند. ورزش صبحگاهی باعث بالا رفتن روحیه مثبت در شما می‌شود و کمک می‌کند روز خود را با نگرش بهتری آغاز کنید.

۳- خوردن صبحانه مغذی

بدن انسان برای انجام فعالیت های روزانه به مواد مغذی نیازمند است و باید بدانید یک رژیم غذایی ناسالم، میزان کارایی بدن را تا ۶۶ درصد پایین می‌آورد. بنابراین باید سعی کنید هر روز خود را با خوردن مواد غذایی سالم آغاز کنید. مخلوطی از میوه و سبزی‌ می‌تواند انرژی، بهره‌وری و خلاقیت شما را بالا برده و همچنین باعث تناسب ‌اندام شما شود.

۴- شکرگذاری و تعیین ۳ هدف روزانه برای خود

عادت به قدردانی کردن و شاکر بودن نسبت به داشته های زندگی موجب فروتن شدن و فراهم آوردن دید مثبتی نسبت به زندگی می شود. استیو جابز هرروز در آینه نگاه می‌کرد و از خود می‌پرسید: «اگر امروز آخرین روز زندگی من باشد، آیا باز هم همین کاری را انجام می‌دهم که امروز قصد انجام دادنش را دارم؟» و اگر در چند روز متوالی پاسخش به این سؤال منفی بود، متوجه می‌شد باید چیزی را تغییر دهد. برای اینکه بتوانید از تمام روزهای خود به بهترین نحو استفاده کنید، از خودتان بپرسید: «کدام ۳ چیز می‌تواند روز من را عالی تر کرده و زندگی من را رو به ‌جلو حرکت دهد؟»، پاسخ این سؤال یک هدف ملموس و واضح برای فعالیت‌های روزانه شما به وجود می‌آورد.

۵- انگیزه داشتن

سعی کنید روز خود را با اخبار و متون مثبت آغاز کنید و اجازه ندهید مطالب منفی ذهن شما را پر کنند. به ‌عنوان مثال یک فصل از یک کتاب الهام ‌بخش را مطالعه کنید یا به یک پادکست پرانرژی گوش دهید.

Vitrino

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *