فیلم جدید ریدلی اسکات روی پرده رفت

درام تاریخی «تمام پول‌های جهان» جدیدترین ساخته ریدلی اسکات با همه حواشی و مسایلی که برای جایگزینی ستاره‌اش کوین اسپیسی رقم خورد، بالاخره به عنوان آخرین اکران گسترده سال 2017 از دوشنبه (25 دسامبر) در بیش از دو هزار سالن امریکای شمالی روی پرده رفت. فروش نخستین روز اکران این فیلم برابر با 2.6 میلیون دلار اعلام شده است. اسکات در ضرب‌الاجلی شش هفته‌ای با همکاری استودیو سونی کل تصاویر مربوط به اسپیسی در نقش جان پل گتی را از فیلم جدیدش حذف کرد و کریستوفر پلامر را جایگزین او کرد.

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد «تمام پول‌های جهان» به رغم تمام حواشی و تاخیر در اکرانش، نامزدی بهترین کارگردان جوایز گلدن گلوب پیش رو را برای اسکات به ارمغان آورد. میشل ویلیامز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شده و پلامر هم در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است. ویلیامز در نقش جیل هریس مادر جان پل گتی سوم ظاهر شده و مارک والبرگ نقش مشاور گتی را ایفا کرده است. این فیلم با تحسین منتقدان روبه‌رو شده و در حال حاضر، در «راتن تومیتوز» سایت نظرسنجی منتقدان امتیار 79 درصد را کسب کرده است.

داستان فیلم به ماجرای ربوده شدن جان پل گتی سوم در سال 1973 بر می‌گردد. در آن دوران، تاجر میلیارد امریکایی حاضر نبود برای آزادی نوه‌اش، مبلغ 17 میلیون دلار را به آدم‌رباهاپرداخت کند.

ساخته جدید اسکات ابتدا قرار بود در تاریخ ششم نوامبر به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره بنیاد فیلم امریکا روی پرده برود، اما حواشی مربوط به رسوایی جنسی کوین اسپیسی مانع نمایش «تمام پول‌های جهان» شد و در عوض، فیلم «بازی مالی» اولین تجربه کارگردانی آرون سورکین جایگزین آن شد.

فیلم مهیج «بازی مالی» هم از دوشنبه گذشته در 271 سالن سینما به نمایش درآمد و به فروشی برابر با یک میلیون دلار دست یافت. اولین تجربه کارگردانی سورکین فیلمنامه‌نویس برنده اسکار با استقبال منتقدان روبه‌رو شده و امتیاز 87 درصد را در سایت نظرسنجی «راتن تومیتوز» کسب کرده است.

این فیلم نامزدی بهترین بازیگر نقش اول زن را برای جسیکا چستین و نامزدی بهترین فیلمنامه را برای سورکین در جوایز گلدن گلوب 2018 به همراه داشته است.

تانی کال

آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *